Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@18:06:27 GMT

فوت ۲۵۳ نفر در زنجان بر اثر تصادفات جاده‌ای

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۲۳۹۴۲

فوت ۲۵۳ نفر در زنجان بر اثر تصادفات جاده‌ای

ایسنا/زنجان جانشین رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: در ایام نوروز و تعطیلات در محورهای مواصلاتی استان زنجان تصادفات منجر به فوت ۵۰ درصد کاهش داشته است.

سرهنگ مهدی میناخانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره اینکه قبل از عید نوروز پیش‌بینی افزایش ۳۰ درصدی ترددها را داشته‌ایم، اظهار کرد: طبق آمار اخذ شده از سامانه‌های ترددی استان زنجان، تردد در محورهای مواصلاتی استان زنجان در ایام عید نوروز ۴۸ درصد افزایش داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه علی‌رغم افزایش ترددها در محورهای مواصلاتی استان زنجان شاهد کاهش ۵۰ درصد تصادفات منجر به فوت استان زنجان بودیم، تصریح کرد: در تصادفات منجر به جرح شاهد افزایش ۲۰ درصدی بودیم و باتوجه‌ به حجم ترافیکی و افزایش ترددها که در استان زنجان وجود داشت، این میزان طبیعی بوده است.

جانشین رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه در سال گذشته شاهد افزایش ۲۵ درصدی تصادفات منجر به فوت بودیم، یادآور شد: در یازده ماه سال گذشته ۲۵۳ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای منجر به فوت در استان زنجان فوت شده‌اند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه موقعیت جغرافیایی استان زنجان که کریدور ارتباطی است و رانندگان مسافت زیادی را طی می‌کنند، افزود: به دلیل خستگی رانندگان و ادامه رانندگی با وجود خستگی و خواب‌آلودگی خصوصاً در ۳۰ کیلومتری شهرها شاهد تصادفات و واژگونی خودروها هستیم.

میناخانی با بیان اینکه اینکه فصل کشاورزی شروع شده و در محورهای مواصلاتی استان شاهد تردد موتورسیکلت و ادوات کشاورزی هستیم، خاطرنشان کرد: کشاورزان حتماً نسبت به تعمیر و نگه‌داری سیستم روشنایی ادوات کشاورزی اقدام کنند و حتماً از شبرنگ برای آشکارسازی ادوات کشاورزی به ویژه در شب استفاده کنند؛ با توجه‌ به اینکه برخی از ادوات کشاورزی سیستم روشنایی مناسبی ندارند موجب بروز تصادفات دلخراشی می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان تصادف نوروز 1401 محورهای مواصلاتی استان تصادفات منجر ادوات کشاورزی منجر به فوت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۳۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محورهای کرمانشاه لغزنده است

ایسنا/کرمانشاه رییس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به لغزندگی بیشتر محورهای استان، از رانندگان خواست از ترددغیرضروری اجتناب کرده و بیش از هر زمان رعایت سرعت مطمئنه را داشته باشند.

سرهنگ عبدالحسین زارع در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به بارش باران در اکثر محورهای استان، گفت: تنها در شهرستان کنگاور بارندگی نداریم و به جز محورهای این شهرستان، در غالب محورهای استان بارندگی داشته و محورها لغزنده هستند.

وی افزود: خوشبختانه تا این لحظه تصادف مهم، ریزش کوه و آبگرفتگی خاص که موجب اخلال در تردد شود، گزارش نشده است.

 زارع با بیان اینکه ۶۲ تیم گشتی محسوس و نامحسوس محورهای استان را تحت رصد دارند، افزود: علاوه بر این تیم ها ۵۴ دوربین ثابت و ۵۱ دوربین سیار ثبت تخلف هم در محورها مستقرند. جدای از این انتظار داریم که خود رانندگان هم برای حفظ جان خود و دیگران رعایت قوانین را داشته باشند.

زارع یکی از مهمترین علل تصادف در شرایط لغزندگی جاده ها را سرعت غیرمجاز عنوان و تصریح کرد: عمده تصادفات در روزهای بارندگی از نوع واژگونی است که ناشی از سرعت غیرمجاز و عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه است.

وی افزود: شرایط ترمز گرفتن در شرایط لغزندگی جاده ها با روزهای عادی سال متفاوت است و مسافتی که ترمز عمل کند طولانی‌تر است، بنابراین در سرعت بالا با گرفتن ناگهانی ترمز به راحتی خودرو واژگون شده و یا به موقع متوقف نمی شود و موجب برخورد با خودروی جلویی می شود.

زارع بر رعایت فاصله طولی در شرایط لغزندگی محورها هم تاکید کرد و افزود: از آنجا که در لغزندگی جاده ها مسافتی که ترمز عمل می کند طولانی تر است، بنابراین رعایت فاصله طولی در این شرایط اهمیت بسیاری دارد تا از برخورد با خودروهای جلویی جلوگیری شود.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه همچنین از رانندگان خواست در این شرایط آب و هوایی از تردد غیرضروری اجتناب کرده و پیش از حرکت وضعیت راه ها را از سامانه ۱۴۱ جویا شوند.

زارع از رانندگان خواست حتما قبل از حرکت از سلامت فنی خودروی خود اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وقوع سیلاب سهمگین در شمال مکه مکرمه
  • ترددهای جاده‌ای بین استانی ۱۱درصد افزایش یافت
  • ثبت بیش از ۹۴ هزار تخلف سبقت غیرمجاز در محورهای مواصلاتی اردبیل
  • محورهای کرمانشاه لغزنده است
  • رفع ۲۰ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان مرکزی
  • تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات در جاده‌های زنجان به ۴۱ دستگاه افزایش می‌یابد
  • پایان تحقیقات درباره اتوپایلوت تسلا پس از 13 تصادف مرگبار
  • ساخت هر کیلومتر مربع آسفالت چقدر هزینه دارد؟
  • هر کیلومتر آسفالت ۳.۵ میلیارد تومان هزینه دارد
  • تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز