Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی چناران گفت: آمار بازدید از مراکز تاریخی، گردشگری و زیارتی شهرستان‌های چناران و گلبهار در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه نوروز سال ۹۸ بالغ‌ بر ۳۵ درصد رشد داشته است.

محمد طاهریان مقدم در گفت‌وگو با ایسنا افزود: تمام اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مراکز اقامتی، خانه‌مسافرها و همچنین خانه‌معلم در ایام نوروز بالغ‌ بر ۳۷۰۰ نفر نیز پذیرش مسافر داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیشترین بازدید از مراکز گردشگری را مربوط به روستای گردشگری اخلمد و مراکز ییلاقی با ۲۵ تا ۳۰ هزار نفر دانست و اظهار کرد: در مجموع ۲۰۰ هزار نفر از اماکن تاریخی، گردشگری و فرهنگی شهرستان بازدید داشته‌اند.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی چناران با بیان اینکه در ۲ شهرستان چناران و گلبهار ۱۴ مرکز اقامتی وجود دارد، اظهار کرد: بیشترین بازدید از اماکن تاریخی با ۲۷۰۰ نفر مربوط به برج تاریخی رادکان بوده است.

وی عنوان کرد: هرچند قبلا که مراکز اقامتی محدود بود، زمان ماندگاری مسافران بسیار کم بود اما اکنون با افزایش اقامتگاه‌های بوم‌گردی در روستاهای گردشگری رادکان و بقمچ و نیز شهر چناران و همچنین روستاهای حاجی‌آباد و گلمکان در گلبهار موجب شده زمان ماندگاری مسافران به ۲ روز افزایش یابد.

طاهریان مقدم با اشاره به اینکه در ایام نوروز ۶۰ تا ۷۰ درصد ظرفیت اماکن اقامتی ۲ شهرستان چناران و گلبهار تکمیل بوده است، گفت: خوشبختانه در ایام نوروز ۱۲ مرکز اقامتگاه بوم‌گردی شهرستان‌های چناران و گلبهار مورد استقبال بسیار خوب مسافران و گردشگران قرار گرفتند.

وی در ادامه از برگزاری جشن نوروزگاه در برج تاریخی رادکان با حضور مسئولان استانی، شهرستانی و مسافران و گردشگران خبر داد و تصریح کرد: رودخانه‌های ییلاقی و روستاهای گردشگری و افزایش اقامتگاه‌های بوم‌گردی از دلایل افزایش ماندگاری مسافران در این ۲ شهرستان بوده است.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی چناران  بیان کرد: روستاهای گردشگری رادکان، روستای گردشگری اخلمد، پیست اسکی شیرباد، دریاچه مصنوعی گلبهار، روستاهای ییلاقی و پلکانی بقمچ، روستای فریزی، روستای اسجیل از مهم‌ترین مراکز اقامتی شهرستان‌های چناران و گلبهار است.

وی با بیان اینکه اکنون در ۲ شهرستان چناران و گلبهار ۲۵ اثر ثبتی و بیش از ۵۰ روستای گردشگری وجود دارد، افزود: ضمن اینکه تمام اقامتگاه‌های بوم‌گردی در ایام نوروز جشن داشته‌اند، برپایی نمایشگاه صنایع‌ دستی، پخت غذاهای سنتی، بازی‌های بومی محلی و شاهنامه‌خوانی از دیگر برنامه‌های ایام نوروز بوده است.

طاهریان مقدم در ادامه با تأکید بر اینکه برای خدمات‌دهی بهتر به مسافران و گردشگران باید زیرساخت‌ها بهبود یابد، گفت: برج تاریخ رادکان و روستای گردشگری اخلمد به میزان مطلوب زیرساخت گردشگری ندارد و برای اینکه گردشگران و مسافران برای چند شب بخواهند در آن منطقه اقامت داشته باشند، با کمبودهایی مواجه هستیم. این وضعیت می‌طلبد با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی استان و شهرداری‌های چناران و گلبهار زیرساخت‌های گردشگری ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه در این ایام بالغ‌ بر ۱۱۰ مورد بازدید از تمام مساجد، رستوران‌های بین‌ راهی و مراکز گردشگری صورت گرفته، عنوان کرد: در این ایام تمام مراکز اقامتی پروتکل‌های بهداشتی را به خوبی رعایت کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها گردشگري نوروز 1401 چناران گلبهار شهرستان های چناران و گلبهار اقامتگاه های بوم گردی روستای گردشگری ایام نوروز میراث فرهنگی مراکز اقامتی ۲ شهرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۴۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آوازخوانی صادق بوقی در هواپیما تهران به استانبول!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 8 صادق بوقی هنگام پرواز تهران به استانبول به درخواست مسافران، ترانه معروف رشتی «او او او» را خواند که باعث به وجد آمدن مسافران شد و مسافران با او همراهی کردند. این لحظات بامزه را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • آوازخوانی صادق بوقی در هواپیمای تهران به استانبول!
  • آوازخوانی صادق بوقی در هواپیما تهران به استانبول!
  • بازدید مستمر از مراکز خدمات دامپزشکی شهرستان گناباد
  • تعطیلی بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری کاشان
  • برگزاری نمایشگاه نقاشی در حمام تاریخی شیخ سلماس
  • غذاهای محلی ریشه در آداب‌و رسوم جامعه دارد
  • ثبت ۵ اثر طبیعی شهرستان سپیدان در فهرست آثار طبیعی ملی
  • احداث «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد
  • بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران» / عملیات احداث سرعت می‌گیرد
  • بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران»/عملیات احداث سرعت می‌گیرد