Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@00:42:55 GMT

دانش‌بنیان‌ها اینترنت ۱۰۰ مگابیتی می‌گیرند

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۲۴۱۵۵

مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ارائه اینترنت پرسرعت تا ۱۰۰ مگابیت‌برثانیه به شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داده است.

به گزارش ایسنا، مقام معظم رهبری، سال ۱۴۰۱ را تحت عنوان «تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین»، نام‌گذاری کردند. در راستای تحقق این شعار، در جلسه‌ای که در وزارت ارتباطات برای تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان با همکاری وزارت ارتباطات و معاونت علمی ریاست جمهوری برگزار شد، عیسی زارع‌پور -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- از ارایه اینترنت پرسرعت تا ۱۰۰ مگابیت‌برثانیه به شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا مهدی سالم - مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - اخیرا در توئیتر نوشته که در جلسه مشترک وزیر ارتباطات و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور مصوب شد تا طی یک هفته کارگروه توسعه و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه ICT شکل بگیرد و بخش خصوصی در فعالیت‌های این حوزه بیش از گذشته فعال باشد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: خبر خوب وزیر ارتباطات مبنی‌بر ارائه اینترنت پرسرعت تا ۱۰۰ مگابیت‌برثانیه به شرکت‌های دانش‌بنیان در سال جاری و نیز برنامه‌ریزی برای آزادسازی داده‌ها متناسب با نیاز این حوزه از دیگر مطالب عنوان‌شده  این جلسه بود.

به گزارش ایسنا، در دنیای امروز نقطه کانونی اقتصاد، صاحبان دانشی هستند که بتوانند مناسب‌ترین عوامل تولید را شناسایی و در بهترین نقطه گرد آورده و به مطلوب‌ترین روش آنها را به‌کار گیرند تا سرآمدترین محصولات را ارائه کنند. در اقتصاد دانش‌بنیان سهم ارزش افزوده ناشی از سرمایه فیزیکی و مالی پایین بوده و سهم اطلاعات و سرمایه فکری در ارزش افزوده به مراتب در جایگاهی بالاتر قرار دارد، بنابراین رشد اقتصادی حاصل از فعالیت‌های دانش‌بنیان به نسبت ساختار اقتصادهای کلاسیک مبتنی بر کشاورزی و صنعت بسیار بالاتر است.

امروزه سرعت فرایند ایجاد یک ایده تا عملیاتی کردن آن یک عامل بسیار حیاتی و کلیدی برای موفقیت است و شرکت‌هایی که این فرایند را هوشمندانه مدیریت کنند از فضای رقابتی استفاده کرده و با بهره‌گیری از فرصت‌ها، مدیریت بازار را به دست می‌گیرند. از این رو توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان از سال‌های گذشته در دستور کار مسوولان قرار گرفته است. همانطور که سال گذشته اعلام شد طی بازه زمانی مرداد ۹۹ تا فروردین ۱۴۰۰ میزان تسهیلات بانکی شرکت‌های دانش‌بنیان بیش از ۱۰۰ درصد و ضمانت‌نامه فعال بانکی این شرکت‌ها بیش از ۵۰ درصد رشد داشته است.

در اقتصاد دانش‌بنیان فعالان تحصیل‌کرده و نوآوران، نقش مهمی در عرضه و تقاضای فناوری و نوآوری خواهند داشت و در این راستا شرکت‌های دانش‌بنیان سلول و هسته اولیه اقتصاد دانش‌بنیان بوده و حضور آنها در اقتصاد هر کشور امکان شکل‌گیری اقتصاد دانش‌بنیان را به صورت واقعی و قابل اندازه‌گیری فراهم می‌کند.

تجربه کشورهای پیشرفته نشان داده که تغییر در سیاست‌های علم و فناوری در کشورهای مختلف یک جهش ناگهانی را در توسعه و تجاری‌سازی فناوری‌ها به همراه داشته است. بر این اساس با ایجاد بسترهایی مناسب برای دانش و تجاری‌سازی آن، علاوه ‌بر ایجاد ارزش‌های اقتصادی برای این نوع سازمان‌های دانش‌بنیان، بستر رشد اقتصادی و فنی جامعه نیز فراهم خواهد شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ماه رمضان طرح ترافیک 1401 دعای روز چهارم رمضان دانش بنیان ها اینترنت دانش بنیان ماه رمضان طرح ترافیک 1401 دعای روز چهارم رمضان قیمت گوشی شرکت های دانش بنیان اقتصاد دانش بنیان وزیر ارتباطات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۴۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، قدمگاهی، سرپرست دفتر توسعه کسب و کار بین‌المللی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری در مصاحبه اختصاصی به خبرنگار تحریریه تجارت خارجی گفت: در سال ۱۴۰۱ صادرات شرکت‌های دانش بنیان بین ۸۵۰ میلیون دلار تا یک میلیارد دلار بوده است. آمار صادرات شرکت‌های دانش بنیان در سال گذشته با افزایش بیش از ۲ تا ۳ برابری به بیش از ۲ میلیارد دلار اعلام شده است.

قدمگاهی در ادامه افزود: بر اساس هدف گذاری صادرات محصولات دانش بنیان در دو سال آینده میتواند به ۱۰ میلیارددلار برسد. برای رسیدن به این هدف برنامه ریزی شده که شرکت‌هایی پیشران دانش بنیان که ۸۰ درصد صادرات شرکت‌های دانش بنیان را انجام میدهند به شرکت‌های متوسط و کوچک کمک کنند تا آنها نیز در مسیر تجارت وارد شوند.

وی در ادامه درباره کمک سازمان فناوری، اطلاعات و ارتباطات به شرکت‌های پیشران بیان کرد: شرکت‌های پیشران دانش بنیان نیاز به سرمایه گذار و رفع مشکلات همچون گمرکی دارند که سعی شده در این موارد نیز به آنها کمک کرده تا این شرکت‌ها به راحتی کار تجاری خود را انجام دهند.

سرپرست دفتر توسعه کسب و کار بین‌المللی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اظهار کرد: ۸۰۰ شرکت دانش بنیان امسال در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو) حضور دارند و محصولات خود را معرفی می‌کنند. بجز این شرکت‌ها پایگاه بین المللی معاونت فناوری، اطلاعات و ارتباطات ریاست جمهوری، خانه‌های فناوری در کشور‌های مختلف، صندوق‌های پژوهش فناوری، کریدور صادرات و باشگاه سرامدان صادرات شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه حضور دارند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده
  • قدردانی وزیر ارتباطات از شرکت‌های دانش بنیان ارائه‌دهنده تجزیه‌گر مرسولات
  • مالکیت فکری پشتوانه اقتصاد دانش‌بنیان
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فتاوری «وعده صادق»
  • رشد ۱۰۰ درصدی دانش‌بنیان‌ها در بورس/علم و فناوری دو بال عملیات «وعده صادق»
  • رشد صد درصدی دانش‌بنیان‌ها در بورس/علم و فناوری دو بال عملیات وعده صادق
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • توجه جدی به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد
  • وعده تأمین اینترنت برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور
  • توجه جدی معاونت اقتصادی استاندار یزد بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد