Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل تابناک: چهل و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که تحولات و رویداد‌های زیادی را به دنبال خود داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

لاوروف: غرب در تلاش برای مختل کردن مذاکرات صلح است ۱۴۰۱/۰۱/۱۷ - ۱۱:۵۴

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه (دیروز) گفت مسکو معتقد است که غرب در حال ایجاد «هیجان و تنشج» در مورد کشتار جمعی ادعایی در شهر «بوچا» اوکراین است تا مذاکرات صلح بین مسکو و کی‌یف را از مسیر خود خارج کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاوروف افزود که وقایع ادعا شده در این شهر که وی از آن به عنوان «تحریک‌آمیز» یاد کرد، درست در زمانی که پیشرفت در مذاکرات صلح در استانبول ایجاد شده بود، معرفی شده است. رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه در این خصوص توضیح داد: ما اینطور فکر می‌کنیم که دلیل آن در تمایل به یافتن بهانه‌ای برای ایجاد اختلال در مذاکرات جاری نهفته است. و این کار دقیقاً در زمانی انجام می‌شود که همانطور که گفته می‌شود، نوری، هرچند نه چندان درخشان شروع به تابش کرد.

وی افزود: در ۲۹ مارس، برای اولین بار در کل دوره تماس بین هیأت‌های ما (مذاکره‌کنندگان روسیه و اوکراین)، طرف اوکراینی چشم‌انداز مکتوب در مورد اینکه معاهده به لحاظ وضعیت اوکراین و تضمین‌های امنیتی چگونه ممکن است به نظر برسد، ارائه کرد.

به گفته لاوروف، در جریان مذاکرات با روسیه، کی‌یف برای اولین بار است که آمادگی خود را برای اعلام بی‌طرفی، عدم همسویی با هیچ بلوکی و وضعیت غیرهسته‌ای به صورت مکتوب نشان داد. علاوه بر این، به گفته او، اوکراینی‌ها خودداری از استقرار تسلیحات کشورهای خارجی در خاک خود یا انجام تمرین‌هایی در آنجا با مشارکت ارتش خارجی بدون رضایت همه کشورهای ضامن معاهده آینده از جمله روسیه را مدون کرده‌اند.

به گزارش شبکه «راشا تودی»، لاوروف استدلال کرد ضمانت‌های امنیتی ارائه شده در این توافقنامه، به طور کامل گسترش ناتو به سمت شرق را رد و امنیت غیرقابل تقسیم در قاره اروپا را تضمین می‌کند. وزیر خارجه روسیه افزود، خود طرف اوکراینی در پیش‌نویس مفاد اصلی آورده که تضمین‌های امنیتی در مورد کریمه و دونباس اعمال نمی‌شود؛ اقدامی که لاوروف آن را «پیشرفت» خواند.

وی در ادامه گفت: یک بار دیگر می‌خواهیم از کسانی که اقدامات کی‌یف را هدایت می‌کنند و می‌دانیم که چه کسانی هستند، بخواهیم مسئولیت خود را در قبال امنیت در اروپا درک کنند... روسیه آماده این گفت‌وگو است، اما برای اینکه ما پیشرفت واقعی و نه در ظاهر داشته باشیم، اصرار داریم که سیگنال روشنی به کی‌یف ارسال شود تا در خرابکاری شرکت نکند، در غیر این صورت خطر تکرار سرنوشت توافقات مینسک را داریم و هرگز با این موضوع موافقت نخواهیم کرد.

قرار گرفتن دختران پوتین در فهرست تحریم های اتحادیه اروپا ۱۴۰۱/۰۱/۱۷ - ۱۱:۵۳

هم زمان با اینکه اتحادیه اروپا "اقدامات تنبیهی" از جمله ممنوعیت واردات زغال سنگ از روسیه را اعلام کرده، بروکسل قصد دارد دختران ولادیمیر پوتین را با تحریم‌های جدید هدف قرار دهد.

به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، نام «کاترینا تیخونووا» و « ماریا ورونتسوا»، دختران ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه که زندگی مخفیانه‌ای دارند، در پیش‌نویس فهرست افراد تحریمی است؛ از جمله تحریم‌شدگان می‌توان به سیاستمداران، الیگارش‌ها و خانواده‌های آن‌ها اشاره کرد.

این فهرست که قرار است تغییراتی در آن اعمال شود و به موجب این تغییرات، مسدود شدن دارایی‌ها و محدودیت‌های سفر جزو تحریم‌های جدید خواهند بود، امروز (چهارشنبه) برای تصویب مطرح می‌شود.

خانم ورونتسوا مالک یک پروژه سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت و بهداشت است و خانم تیخونووا یک موسسه هوش مصنوعی را در مسکو اداره می‌کند؛ بدین ترتیب این اقدام اتحادیه اروپا "بسیار نمادین" است تا مشخص شود که آیا دختران ولادیمیر پوتین دارایی‌هایی را در خارج از مسکو دارند یا خیر.

علاوه بر این، کمیسیون اروپا بسته‌ تحریمی جدیدی را علیه روسیه معرفی می‌کند، اقدامات محدودکننده‌ای از جمله ممنوعیت واردات زغال‌سنگ روسیه و ارسال تجهیزات جدید به این کشور.

اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا گفت: ما همگی تصاویر وحشتناکی که از بوچا و سایر مناطق در اوکراین منتشر شده را مشاهده کردیم. این جنایات بی‌پاسخ نخواهد ماند.

همچنین در این خصوص، لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس اظهار کرد که تحریم‌های غرب، اقتصاد روسیه را به "دوران اتحاد جماهیر شوروی" بازگردانده است و همچنین وی خواستار "اقدامات سخت‌تری" از جمله ارسال تجهیزات به کی‌یف شد تا جنگ در اوکراین را متوقف کند.

این سیاستمدار انگلیسی افزود که این اقدامات جدید با همکاری گروه ۷ (G۷) و اتحادیه اروپا انجام خواهد شد؛ اقداماتی که می‌تواند تحریم‌ها را علیه موسسات مالی در روسیه بیشتر کند.

از طرفی، سفیران اتحادیه اروپا درخصوص محدودیت‌های تجارتی علیه چهار بانک روسی، بخش کشاورزی و تولیدات و مواد غذایی و انرژی گفت‌وگو خواهند کرد. این در حالیست که سفیر روسیه در اتحادیه اروپا با اشاره به هشدار پوتین مبنی بر اینکه مسکو صادرات مواد غذایی به کشورهای "متخاصم" را به دقت "نظارت" خواهد کرد، نسبت به اقدام تلافی‌جویانه هشدار داد.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا: بحران اوکراین چند سال طول می‌کشد ۱۴۰۱/۰۱/۱۷ - ۱۱:۵۲

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت که باور دارد مناقشه اوکراین «بسیار بلندمدت» بوده و چندین سال ادامه خواهد داشت.

به گزارش مجله خبری ویک، ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا که بالاترین مقام نظامی این کشور به حساب می‌آید، در شهادت خود در کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان کشورش گفت: انتظار دارم ناتو، آمریکا، ‌اوکراین و همه متحدان و شرکای حامی کی‌یف چند وقتی را درگیر این مناقشه باشند.

میلی تصریح کرد، شاید به یک دهه نکشد، اما قطعا چند سال طول خواهد کشید.

در حال حاضر حدود ۱۰۰ هزار سرباز آمریکایی در اروپا مستقر هستند که از سال ۲۰۰۵ بی‌سابقه است. میلی گفت باتوجه به شرایط اوکراین، انتظار دارد که حضور آمریکا در منطقه تا چند وقت افزایش یابد. او گفت: توصیه من این است که پایگاه‌های دائمی بسازیم، اما حضور دائمی در این پایگاه‌ها نداشته باشیم. با این کار، از طریق نیروهای چرخشی که در این پایگاه‌های دائمی مستقر می‌شوند، تاثیر دائمی بودن را خواهیم داشت.

از میلی در مورد احتمال لزوم فرستادن نیروهای آمریکا به جناح شرقی اروپا سوال شد، جایی که اعضای ناتو نگران حمله روسیه‌اند.

ژنرال میلی گفت: «پیشنهاد من این است که پایگاه‌های دائمی ایجاد شوند اما نیروها دائمی نباشند. یعنی به نتیجه دائمی برسیم منتها با نیروهای چرخشی که در پایگاه‌های دائمی در حرکت‌اند. به نظرم بسیاری از متحدان اروپایی ما به‌خصوص کشورهای همجوار با دریای بالتیک، لهستان، رومانی و سایر نقاط، بسیار بسیار آماده برپایی پایگاه‌های دائمی‌اند. خودشان آن‌ها را می‌سازند و خرجشان را هم می‌دهند.»

نیروهای چرخشی برای دوره‌هایی کوتاه‌تر اعزام می‌شوند اما نیروهای دائمی اغلب دو تا سه سال استقرار دارند.

میلی و آستین به کمیته گفتند که آمریکا با مشاهده نبرد روسیه و اوکراین به درس‌هایی رسیده است. این دو مقام نظامی تاکید کردند که روسیه به‌رغم افزایش قابلیت‌های نظامی خود قادر به استفاده موثر از این قابلیت‌ها نیست.

آستین گفت درجه‌دارهای روسیه آموزش کافی ندیده‌اند و کرملین قادر به رساندن منابع و حمایت لجستیکی لازم به نیروهای زمینی خود نبوده است.

وزیر دفاع آمریکا گفت اوکراین موفق شده است از موشک‌های استینجر و جاولین علیه نیروها و تسلیحات روسیه استفاده‌ای موثر داشته باشد. میلی گفت افسرهای اوکراینی که بسیاری‌ از آن‌ها در آمریکا تعلیم دیده‌اند، عملکردی مبتکرانه و قابلیت‌هایی بالا از خود نشان داده‌اند.

حمله به سفارت روسیه در رومانی ۱۴۰۱/۰۱/۱۷ - ۱۱:۵۱

پلیس رومانی اعلام کرد، برخورد یک خودرو به درب ورودی سفارت روسیه در بخارست منجر به آتش‌سوزی و کشته شدن یک نفر شد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، براساس اعلام منابع پلیس رومانی، حمله با خودرو به درب سفارت روسیه در پایتخت رومانی تاکنون یک کشته برجای گذاشته است.

پلیس بخارست در بیانیه ای اعلام کرد: حدود ساعت شش صبح امروز (به وقت محلی) یک خودرو با عبور از حصارهای امنیتی خود را به درب ورودی سفارت روسیه رساند و محکم با آن برخورد کرد. راننده کشته شد و خودرو به آتش کشیده شد.

این خودرو وارد محوطه دیپلماتیک سفارت روسیه نشد و محل این سفارتخانه اکنون در محاصره پلیس رومانی قرار دارد.

این حادثه در بحبوحه تشدید تنش‌ها میان مسکو و بخارست و پس از آنکه رومانی اعلام کرد ۱۰ دیپلمات روس را اخراج می کند، رخ داده است.

ادعای یک مقام اوکراینی: ثبت یک هزار و دویست جنایت جنگی در منطقه کی‌یف ۱۴۰۱/۰۱/۱۷ - ۱۱:۵۰

رئیس پلیس کی‌یف حین بازدید از بوچا مدعی شد که تا کنون نزدیک به یک هزار و ۲۰۰ جنایت جنگی در پایتخت اوکراین به وقوع پیوسته اما در مورد چگونگی آن توضیحی نداد.

به گزارش تارنمای شبکه خبری "اسکای نیوز"، «آندری نبیتوف» رئیس پلیس کی‌یف پایتخت اوکراین ادعا کرد که در پی حمله روسیه به اوکرین تاکنون نزدیک به یک هزار و ۲۰۰ جنایت جنگی در این شهر ثبت شده است. وی مشخص نکرد که هر یک از جنایات جنگی چه بوده و چند نفر در آن دخیل بوده اند، اما تاکید کرد بیشتر کشته های ثبت شده ناشی از گلوله باران و شلیک موشک های روسیه بوده است.

این رئیس پلیس پایتخت اوکراین که در محل یکی از صحنه های جنایت جنگی در بوچا صحبت می کرد علت بیشتر مرگ‌ومیرها را جراحات ناشی از انفجار و آوار دانست و افزود: ما همچنین مستنداتی را از شکنجه مردم و کشتار با سلاح‌های خودکار در اختیار داریم.

از سوی دیگر و در پی انتشار اخبار و تصاویری از اجساد غیرنظامیان در بوچا (شهری در شمال غربی کی‌یف) بازرسان در تلاش برای تشخیص هویت قربانیان و دلایل کشته شدن آنها هستند. تحقیقات اولیه نشان می دهد که آنها توسط سربازان روسی به ضرب گلوله کشته و به آتش کشیده شده اند.

رئیس پلیس در پاسخ به این سوال که آیا اوکراین می‌تواند تحقیقات بین‌المللی را درباره جنایات جنگی محتمل روسیه آغاز کند، ابراز امیدواری کرد و گفت: همه چیز به دادگاه بین المللی بستگی خواهد داشت. بر اساس رویه تحقیقات بین المللی جنایات جنگی در قرن بیستم، ما اکنون فرصت داریم تا شواهد مربوط به اقدامات جنایتکارانه ارتش روسیه را ثبت کنیم.

اوکراین اعلام کرده است که در بوچا، شمار اجساد در حال افزایش است و رئیس پلیس کی‌یف پیش بینی کرد که تعداد نهایی اجساد "خیلی زیاد" باشد.

نیروهای روسیه در روزهای ابتدایی جنگ وارد این شهر شدند و کنترل آن را در دست گرفتند تا در نهایت اواخر هفته گذشته زیر آتش سربازان اوکراینی عقب نشینی کردند.

نبیتوف خاطرنشان کرد که کارشناسان پزشکی قانونی تاکنون ۲۰۰ جسد را عمدتا از منطقه بوچا و ایرپین شهر همجوار آن مورد بررسی قرار داده اند.

مسکو خطاب به زلنسکی: تا دیر نشده همین الان تصمیم بگیر

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل از رئیس جمهور اوکراین خواست قبل از اینکه خیلی دیر شود، تصمیمات درست بگیرد.

به گزارش روسیا الیوم، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست مجازی شورای امنیت این سازمان خطاب به ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفت: تا قبل از اینکه خیلی دیر شود، تصمیمات درست را اتخاذ کن.

وی ضمن اشاره به عدم تحقق صلح در دونباس و کوتاهی کی‌یف در حفاظت از جمعیت روسی زبان که زبان مادری زلنسکی است، گفت: "آقای زلنسکی، اجازه ندهید غرب نقشه‌های خود را اجرایی کند، تصمیمات درستی را اتخاذ کنید که برای کشورتان ضروری است، زیرا غرب تا کشته شدن آخرین اوکراینی آماده جنگ است. همین حالا تصمیم بگیر. ممکن است بعدا خیلی دیر شود."

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل همچنین در واکنش به اظهارات اخیر سخنگوی کاخ سفید درباره تلاش برای حذف مسکو از شورای حقوق بشر سازمان ملل تاکید کرد که حذف روسیه از شورای حقوق بشر از نظر تئوریک امکان پذیر است، اما نمی‌توان آن را از شورای امنیت کنار گذاشت.

نبنزیا گفت: صحبت در مورد احتمال کنار گذاشته شدن ما از شورای امنیت به هیچ وجه مبتنی بر قانون نیست، گرچه در حال حاضر هیچ چیز بعید نیست، زیرا ما در دنیایی زندگی می کنیم که همه قوانین آن بی معنا شده‌اند.

وی ادامه داد: امروز، نماینده آمریکا گفت که کشورش تلاش می‌کند روسیه را از شورای حقوق بشر خارج کند، خوب، می‌توان این کار را انجام داد، اما حذف ما از شورای امنیت غیرممکن است، زیرا بخشی از شورای امنیت سازمان ملل هستیم.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید پیشتر اعلام کرد که فرستاده آمریکا دنبال تعلیق عضویت روسیه در شورای حقوق بشر سازمان ملل است و خواهد بود.

حمایت ۹۱ درصدی اوکراینی‌ها از عضویت در اتحادیه اروپا

نتایج نظرسنجی موسسه تحقیقاتی "ریتینگ" نشان داد، درصد اوکراینی‌هایی که می‌خواهند کشورشان به اتحادیه اروپا بپیوندد، تا پایان ماه مارس به ۹۱ درصد افزایش یافت، اما تعداد آن دسته از افرادی که از پیوستن به ناتو حمایت می‌کنند، کاهش داشته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، براساس گزارش این موسسه مستقل در اوکراین، در سه سال گذشته میزان حمایت از پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا تقریبا در ۶۰ درصد ثابت مانده بود، اما با شروع حمله روسیه به اوکراین در تاریخ ۲۴ فوریه، این میزان افزایش پیدا کرده است.

طی این حمله، اوکراین فورا خواستار پیوستن به اتحادیه اروپا شد و کشورهای عضو این اتحادیه تحریم‌های گسترده‌ای را علیه روسیه اعمال و از پناهجویان و جنگ‌زده‌های اوکراین استقبال کرده‌اند.

براساس اعلام این موسسه، گرچه در ابتدای جنگ موضوع پیوستن به ناتو نیز در نظرسنجی‌ها با افزایش رو به رو بوده اما سپس به دوران قبل جنگ (حدود ۶۸ درصد) بازگشت.

این ائتلاف از زمان شروع حمله روسیه، تسلیحاتی را به اوکراین ارسال کرده اما از اعزام سرباز خودداری کرده است و این درحالیست که اوکراین بارها خواستار اعلام منطقه پرواز ممنوع بر فراز این کشور شده است؛ درخواستی که ناتو آن را نمی‌پذیرد.

این موسسه، نظرسنجی خود را از میان ۱۵۰۰ بزرگسال در سراسر اوکراین به غیر از شبه جزیره کریمه الحاق‌شده به روسیه و مناطق شرقی که تحت کنترل جدایی‌طلبان مورد حمایت روسیه هستند، انجام داد.

مذاکرات روسیه-عربستان در مسکو درباره بحران اوکراین

معاون وزیر خارجه روسیه و سفیر عربستان در این کشور مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی را با تمرکز بر تحولات اوکراین مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش سایت صدی البلد، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر خارجه روسیه و فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه به خاورمیانه و آفریقا با عبدالرحمان الاحمد، سفیر عربستان در روسیه دیدار کرد.

طبق بیانیه وزارت خارجه روسیه، دو طرف در این دیدار درباره مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی با تمرکز بر تحولات اوکراین تبادل نظر کرده و درباره برخی مسایل عملی مربوط به تقویت همکاری‌های روسیه-عربستان در زمینه‌های مختلف گفتگو کردند.

پیشتر مارتین گریفیث، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه در نشست شورای امنیت اعلام کرده بود که از ابتدای حمله روسیه به اوکراین، دستکم ۱۴۳۰ تن از جمله ۱۲۱ کودک در این کشور کشته شدند.

گریفیث گفت: بیش از یک چهارم جمعیت اوکراین از ترس جانشان از این کشور فرار کرده‌اند.

این مسؤول سازمان ملل افزود: موضوع کاروان‌های حامل کمک‌های بشردوستانه و گذرگاه‌های امن را با مسؤولان عالی رتبه روسیه بررسی کردم و از آنها تضمین‌هایی گرفتم.

سرنگونی دو بالگرد نظامی اوکراین در ماریوپل

ارتش روسیه اعلام کرد که دو بالگرد متعلق به ارتش اوکراین را در ماریوپل سرنگون کرده است.

در بیانیه ارتش روسیه آمده است که این دو بالگرد در صدد تخلیه رهبران یک گردان «ملی‌گرا» از شهر تحت محاصرۀ ماریوپل بودند.

این گزارش افزود: این دو بالگرد اوکراینی سعی داشتند از سمت دریا به شهر برسند که در پی حملات سامانه‌های ضد هوایی نیروهای روسیه، سقوط کرده‌اند.

روسیه همچنین بار دیگر به نیروهای مقاومت اوکراینی مستقر در شهر ماریوپل هشدار داد که سلاح‌های خود را زمین بگذارند و شهر را «از طریق یک مسیر توافق شده» به سمت قلمرو تحت کنترل کی‌یف ترک کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ماه رمضان طرح ترافیک 1401 دعای روز چهارم رمضان تحولات اوکراین روسیه آمریکا اروپا چین ناتو ماه رمضان طرح ترافیک 1401 دعای روز چهارم رمضان قیمت گوشی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا پایگاه های دائمی ولادیمیر پوتین شورای امنیت شورای حقوق بشر اتحادیه اروپا حمله روسیه جنایت جنگی سفارت روسیه خارجه روسیه سازمان ملل بین المللی رئیس جمهور رئیس پلیس پایگاه ها دو بالگرد کشته شدن تحریم ها کشته شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۴۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین که قرار است کمک‌هایی هنگفت از ایالات متحده آمریکا دریافت کند، خواستار دریافت تسلیحات بیشتر شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، زلنسکی امروز یکشنبه دوباره از جامعه جهانی خواست تا سلاح‌های دفاع هوایی بیشتری را در اختیار این کشور قرار دهند درحالیکه به تازگی یک کمک 61 میلیارد دلاری در آمریکا برای اوکراین در نظر گرفته شده است.

زلنسکی همچنین درخواست کرد که مذاکرات رسمی برای ورود اوکراین به اتحادیه اروپا و دعوت از کی‌یف برای پیوستن به ناتو آغاز شود.

رئیس‌جمهور اوکراین گفت که کی‌یف در حال مذاکره با واشنگتن درباره حجم حمایت‌های نظامی، مالی و سایر موارد برای ده سال آینده است.

وضعیت برای نیروهای اوکراینی در شرق رو به وخامت گذاشته است و آنها منتظر دریافت تسلیحات آمریکایی هستند. زلنسکی بارها درخواست سامانه‌های دفاع هوایی به ویژه سامانه‌های پاتریوت کرده است.

اظهارات زلنسکی در مورد ورود به اتحادیه اروپا نیز در حالی است که کی‌یف نامزد پیوستن به این بلوک 27 کشوری است اما روند الحاق سال‌ها طول می‌کشد.

همچنین آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در مورد ورود اوکراین به ناتو گفته است که این کشور در نهایت به ائتلاف نظامی خواهد پیوست. زلنسکی در اینباره بیان کرد که هر کشوری که ارزش‌های مشترک دارد و آماده دفاع از آنها است شایسته دعوت شدن به ناتو است. 

ناتو: برنامه‌ای برای گسترش استقرار تسلیحات هسته‌ای نداریم

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • زلنسکی مجوز نقض حقوق بشر در جنگ اوکراین را از اروپا می‌گیرد
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز