Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-09@10:19:58 GMT

کاهش قیمت طلا و سهام بازارهای آسیایی و اروپایی

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۲۴۳۶۸

کاهش قیمت طلا و سهام بازارهای آسیایی و اروپایی

به گزارش خبرگزاری مهر، بازارهای سهام آسیا در روز چهارشنبه سقوط کردند زیرا سرمایه گذاران با احتمال انقباض پولی توسط فدرال رزرو ایالات متحده برای مبارزه با تورم مواجه شدند، در حالی که تمرکزها بیشتر معطوف به تحریم‌های جدید غرب علیه روسیه به دلیل تهاجم این کشور به اوکراین بود.

بازدهی خزانه داری ایالات متحده به بالاترین حد چندین ساله خود رسید و بازارهای سهام قرمز شدند، شاخص سهام نایکی ژاپن ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ درصد و شاخص ام اس سی آی سهام آسیا- اقیانوسیه نیز با ۱.۴ درصد کاهش مواجه شد، به نظر می‌رسید که بازارهای اروپایی نیز با کاهش روبرو شوند.

با توجه به ادامه فروش اوراق قرضه پس از ادامه اظهارات برینارد، بازدهی اوراق بهادار ۱۰ ساله خزانه داری با ۲.۶۳۱ درصد افزایش در روز چهارشنبه به بالاترین حد در سه سال اخیر رسید.

شاخص سهام هنگ کنگ و چیپ‌های آبی چین نیز به ترتیب با ۱.۴ و ۰.۴۶ درصد کاهش روبرو شده است.

روز سه‌شنبه، مقامات چینی با وجود افزایش نگرانی مردم نسبت به قوانین قرنطینه، قرنطینه ناشی از COVID-19 را در شانگهای تمدید کردند تا تمام جمعیت ۲۶ میلیونی این مرکز مالی را تحت پوشش قرار دهد.

شاخص دلار در معاملات اولیه به ۹۹.۶۴۰ رسید که بالاترین میزان از اواخر ماه مه ۲۰۲۰ بود، همچنین یورو به پایین‌ترین حد یک ماه اخیر به ۱.۰۸۸۹ نسبت به دلار رسید، که عمدتاً تحت تأثیر ترس از آسیب‌های ناشی از تحریم‌های بیشتر علیه روسیه به اقتصاد اروپا صورت گرفت.

کاخ سفید اعلام کرد، ایالات متحده و متحدانش روز چهارشنبه تحریم‌های جدیدی را علیه بانک‌ها و مقامات روسی اعمال خواهند کرد و سرمایه‌گذاری‌های جدید را در آنجا ممنوع خواهند کرد.

همچنین با توجه به اعتقاد بانک ژاپن و اقدامات مکرر هفته گذشته مبنی بر نگه داشتن بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله دولت ژاپن زیر ۰.۲۵ درصد، ارزش دلار در برابر ین با ۱۲۳.۹۸ ین معامله شد.

افزایش بازده اوراق قرضه در سطح جهان، طلا را تحت فشار قرار داده است که هیچ بازدهی ندارد به همین دلیل قیمت هر اونس طلا با ۰.۱۶ درصد کاهش به ۱۹۲۸ دلار و ۸ سنت رسید.

کد خبر 5460592

منبع: مهر

کلیدواژه: بازار سهام بازار سهام اسیا بازار سهام امریکا بازار سهام اروپا قیمت طلا تحريم اقتصادي روسيه بورس وزارت صنعت معدن و تجارت نهضت ملی مسکن وزارت جهاد کشاورزی بانک مرکزی ایران قیمت نفت جنگ اوکراین سید احسان خاندوزی قیمت دلار وزارت راه و شهرسازی سفرهای نوروزی علی اکبر محرابیان ایران ایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۴۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۴ درصدی سود خالص آرامکوی عربستان

غول انرژی عربستان سعودی یعنی شرکت آرامکو اعلام کرد که در مقایسه با سه ماهه اول سال گذشته میلادی، سود خالص این شرکت ثبت شده در بورس عربستان تا پایان مارس ۲۰۲۴، ۱۴.۴۴ درصد کاهش یافته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از نشنال نیوز، آرامکوی عربستان سود خالص 27.27 میلیارد دلاری را در سه ماهه اول سال جاری میلادی گزارش کرد که نسبت به سه ماهه قبل از آن 2.04 درصد افزایش نشان می‌دهد.

بر اساس بیانیه این شرکت نفت دولتی، مجموع درآمد آن در سه ماه منتهی به پایان مارس به 107.21 میلیارد دلار و مجموع درآمد عملیاتی در این دوره به 58.88 میلیارد دلار رسیده است.

این در حالی است که در مقایسه با سه ماهه اول سال قبل، سود خالص این شرکت ثبت شده در بورس عربستان تا پایان مارس 2024 14.44 درصد کاهش یافته است.

شرکت نفت آرامکوی عربستان در چین پالایشگاه می‌سازد

آرامکو علیرغم درآمد خالص کمتر، سود سهام پایه 20.3 میلیارد دلاری را برای سه ماه اول سال اعلام کرد و پیش‌بینی می‌کند چهارمین سود تقسیمی مرتبط با عملکرد خود را به مبلغ 10.8 میلیارد دلار در سه ماهه دوم توزیع کند.

آرامکو همچنین در این بیانیه پیش بینی کرده است که در سال 2024 کل سود سهام به 124.3 میلیارد دلار برسد که شامل سود سهام پایه 81.2 میلیارد دلاری و سود سهام مرتبط با عملکرد 43.1 میلیارد دلاری می‌شود.

بر اساس این گزارش، در ماه فوریه، این غول انرژی 15 تریلیون فوت مکعب گاز و 2 میلیارد بشکه میعانات گازی در میدان جفوره عربستان کشف کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۹ ارديبهشت
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها؛ قیمت بیت‌کوین صعودی شد؟
  • کاهش ۱۴ درصدی سود خالص آرامکوی عربستان
  • اقتصاد جهانی بی رمق می شود!
  • بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳/ نوشداروی دلسردی سهامداران چیست؟
  • اوکراین ناتوان در پرداخت بدهی خارجی
  • قیمت نفت صعودی شد