Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@10:36:02 GMT

طرح ضیافت الهی در ۷۳ بقعه متبرکه استان مرکزی آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۲۴۴۵۰

طرح ضیافت الهی در ۷۳ بقعه متبرکه استان مرکزی آغاز شد

حجت الاسلام «محمد رضا آسوده» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این برنامه معنوی با هدف انس با معارف قرآن کریم، تقویت فضای معنوی جامعه و ترویج فرهنگ دعا و مناجات با حضور ۱۵ مبلغ اعزامی و ۳۴ مبلغ بومی استان مرکزی در بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: برپایی کرسی‌های تفسیر قرآن کریم با بهره‌گیری از ظرفیت اساتید تفسیر (۱۹ بقعه)، برگزاری محافل انس با قرآن کریم و اجرای مراسم جزءخوانی(24بقعه) و اقامه نماز جماعت (۳۶بقعه)از جمله برنامه‌های طرح ضیافت الهی در استان مرکزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بیان احکام تخصصی، کلاس‌های قرائت، روخوانی و ترتیل خوانی قرآن کریم، جلسات تفسیری و اخلاقی، داستان‌های قرآنی، مباحث اخلاقی و اجتماعی را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در طرح ضیافت الهی ویژه ماه مبارک رمضان عنوان کرد.

حجت الاسلام آسوده با اشاره به برپایی سفره‌های افطاری نیز عنوان کرد: در ماه مبارک رمضان سفره‌های افطاری ساده در ۵۰  بقعه متبرکه استان مرکزی تدارک شده است .

وی خاطرنشان کرد: ایجاد خیمه‌های معرفت در جوار آستان مقدس ۲۲ امامزاده در زمینه پاسخگویی به مسائل شرعی، تربیت فرزند، گفتمان‌های دینی، تصحیح قرائت نماز، کودک و نوجوان و مشاوره با حضور روحانی متخصص تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف، ترویج و توسعه فرهنگ قرآن کریم، برگزاری مسابقه فرهنگی متناسب با این ماه و ارائه محصولات فرهنگی را از دیگر برنامه‌های این طرح است.

معاون هماهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اظهار داشت: برگزاری ویژه برنامه‌های وفات حضرت خدیجه با عنوان خدیجه مادر امت در روز دهم ماه مبارک رمضان در ۱۲ بقعه متبرکه و جشن ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) و برگزاری کاروان شادی نسیم کرامت ویژه ولات امام حسن مجتبی (ع) و سفره‌های کریمانه افطار در جوار ۲۴ بقعه متبرکه در نیمه رمضان و برپایی نماز عید سعید فطر در ۵۴ بقعه متبرکه از دیگر برنامه‌های این اداره کل در ماه مبارک رمضان است.

برچسب‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه اراک استان مرکزی ماه رمضان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه اراک استان مرکزی سازمان اوقاف و امور خیریه اراک استان مرکزی ماه رمضان ماه مبارک رمضان استان مرکزی بقعه متبرکه قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۴۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن

به گزارش خبرگزاری مهر، کارت ورود به جلسه آزمون مرحله اول نوزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم منتشر شد.

حافظان قرآن کریم که در این دوره از آزمون‌ها شرکت کرده اند می‌توانند کارت ورود به آزمون مرحله اول خود را با وارد کردن کد ملی داوطلب از اینجا دریافت کنند.

آزمون مرحله اول نوزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه به صورت همزمان در ۳۱ استان کشور برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، مصوبه شماره ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده و بر همین اساس، قبول‌شدگان و دارندگان مدارک تخصصی حفظ می‌توانند از مزایایی همچون اعطای مدرک همتراز کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، مزایای درجات هنری، امتیازات اداری، استخدامی و اعطای کمک‌هزینه تحصیلی برخوردار شوند؛ لذا به کسانی که در رشته‌های این دوره حائز امتیاز لازم شده و قبول شوند در پنج درجه، مدرک تخصصی با امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی صادر و اعطا خواهد شد.

کد خبر 6090077 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • موزه پبده از بی نظیرترین موزه‌های کتب و نسخ خطی قرآن کریم
  • اختتامیه مسابقات فوتسال جام رمضان در هیرمند
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • اهانت مجدد به قرآن کریم در استکهلم
  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • لزوم پرهیز از مجادله‌های بیهوده در سطح جامعه