Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پردیس از توزیع برنج و تخم مرغ با نرخ مصوب دولتی ویژه تنظیم بازار در فروشگاه‌های منتخب شهرستان خبر داد.

سید محمد قریشی افزود: در راستای تنظیم و کنترل بازار  بیش از ۳۰ تن برنج هندی با نرخ مصوب دولتی ویژه تنظیم بازار در شهرستان پردیس و در فروشگاه‌های منتخب توزیع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین برنج کیلویی نیز به قیمت ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان و کیسه ای ۱۸۵ هزار تومان به فروش می رسد.

قریشی اضافه کرد: در راستای کنترل و تنظیم بازار کالاهای اساسی با پیگیری این مدیریت هزار و ۷۰۰ کارتن تخم مرغ دولتی طی هفته اخیر جذب و علاوه بر غرفه های دایر شده در شهر پردیس و بومهن تعداد ۶۳۵ کارتن نیز بین مغازه داران متقاضی معرفی شده توسط اتحادیه خواربار فروشی شهرستان توزیع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پردیس بیان داشت: اقلام مورد نیاز مردم شامل مرغ منجمد، انواع برنج،   شکر  و تخم مرغ در قالب طرح تنظیم بازاراست و طی آن مرغ منجمد با قیمت بیست هزار تومان و  تخم مرغ با قیمت  شانه ای ۴۳ هزار تومان درحال توزیع است.

وی گفت: این اقلام به منظور حمایت از مصرف کنندگان تهیه شده و به منظور توزیع عمومی در در غرفه ها و فروشگاه‌های منتخب،   در اختیار واحدهای صنفی این شهرستان قرار گرفته است.

پایش وکنترل هفت هزار هکتار از مزارع پیشوا علیه عوامل خسارتزای محصولات استراتژیک

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان پیشوا با اشاره به پیش بینی تولید بیش از ۳۵ هزار تن گندم و جو درسطح شهرستان از پایش وکنترل هفت هزارهکتار از مزارع پیشوا علیه عوامل خسارتزای محصولات استراتژیک خبر داد.

وحید رحیمی افزود: تا کنون هفت هزار هکتار از مزارع غلات شهرستان علیه عوامل خسارتزای محصولات استراتژیک شامل گندم، جو و کلزا توسط کارشناسان بخش دولتی و کلینیک ها با روش های مختلف پایش شده است.

 وی تاکید کرد: کنترل و سمپاشی به موقع آفت سن وعلف های هرز، مدیریت تغذیه و سایر عوامل موثر در تولید باعث افزایش ۳۰ تا ۴۰درصد عملکرد می شود.

حیدری با اشاره به میزان تولید این محصولات در سطح شهرستان گفت: پیش بینی می شود در سال جاری حدود ۲۵هزار تن گندم،  ۱۰هزار تن جو و ۸۰ تن محصولات دانه های روغنی توسط کشاورزان پیشوا تولید شود.

۶۵۰ کیلوگرم آلایش دامی فاسددر شهرستان دماوند معدوم شد

در اجرای گشت مشترک تنظیم بازار و نظارت بر کالاهای اساسی کشاورزی، بازرسین در بازدید از واحدهای صنفی شهرستان دماوند ۶۵۰ کیلوگرم آلایش دامی فاسد را توسط اعضای گشت مشترک و شبکه دامپزشکی کشف و امحا کردند.

بر اساس گزارش سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، طی بازرسی به عمل آمده از واحدهای مرغ فروشی، میوه فروشی و خواربار فروشی تخلف احتکار و گرانفروشی محرز شده و برگه گزارش تخلف تنظیم و به اداره تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

در این بازدید از ۱۰واحد صنفی، ۴۵ کیلوگرم کشف لاشه گوسفندی کشتار خارج از شبکه دامپزشکی، ۳۵ کیلوگرم گوشت سفید غیر بهداشتی کشف و معدوم شد.

هم چنین در گشت جداگانه مشترک بازرسی و نظارت از واحدهای صنفی، ۴۰ کیلوگرم موادغذایی تاریخ مصرف گذشته و فاقد مجوز لازم وارداتی، ۱۶۰ کیلوگرم مواد گوشتی و پروتینی فاسد و ۳۷۰ کلیوگرم گوشت و اسکلت مرغ معدوم‌سازی شد.

رفع تصرف بیش از یک هزار مترمربع از اراضی کشاورزی شهرستان ملارد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملارد از تخریب دیوارکشی های غیرمجاز و رفع تصرف بیش از یک هزار مترمربع از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

مهدی صالحی افزود: در راستای حفظ و حراست از اراضی زراعی و باغی شهرستان ملارد، با استناد به دستور دادستان شهرستان، امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان ملارد به همراه کارکنان خدوم نیروی انتظامی و یگان امداد شهرستان و عوامل شهرداری ملارد، اقدام به اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی نموده و تعداد ۱۸ مورد ساخت و ساز غیر مجاز را تخریب کردند.

وی ادامه داد: این تخریب ها شامل دیوارکشی تفکیکی غیرمجاز حدود ۶۷۰ متر و بناهای احداثی غیرمجاز حدود ۱۳۰ متر مربع بود که در روستای لم آباد شهرستان ملارد اجرا شد.

صالحی یادآور شد: به دنبال اجرای این احکام قضایی، مساحت حدود ۱.۲ هکتار  از اراضی کشاورزی منطقه آزاد سازی و رفع تصرف شد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی سازمان دامپزشکی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی سازمان دامپزشکی کشور وزارت جهاد کشاورزی سازمان دامپزشکی کشور جهاد کشاورزی شهرستان اراضی کشاورزی شهرستان ملارد تنظیم بازار تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۴۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در هیچ میوه‌فروشی کمبود کالا مشاهده نمی‌شود، کالاها تامین شده و گرانی برخی کالاها ناشی از کمبود کالا نیست. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران طی سخنانی درباره عملکرد این وزارتخانه بیان کرد: عید نوروز امسال همزمان با ماه مبارک رمضان فشار زیادی برای تامین کالا وجود داشت که با برنامه‌ریزی صورت گرفته و تامین کالای مورد نیاز نسبت به سنوات گذشته کمتر دچار نوسان قیمت کالا بودیم و تثبیت در بازار اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه برخی کارهای بر زمین مانده مانند تامین مواد اولیه و مشکل کمبود شکر را حل کردیم، گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه مربوطه نیازشان به شکر را تامین کنند.

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: سال 1402 بهترین سال برای تامین ارز کالاهای اساسی بود و 13 میلیارد دلار ارز ترجیحی به نهاده‌های دامی و خوراکی‌های بخش کشاورزی تخصیص یافت.

نیکبخت گفت: تا امروز توسط کارخانه‌های تولید روغن و بازرگانان 70 هزار تن دانه‌های روغنی از کشاورزان خریداری شده است؛ در هیچ میوه‌فروشی کمبود کالا مشاهده نمی‌شود، کالاها تامین شده و گرانی برخی کالاها ناشی از کمبود کالا نیست.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • شهرک صنفی در رزن احداث می‌شود
  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • توزیع تخم نوغان یارانه‌ای بین پرورش دهندگان کرم ابریشم
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • عملیات امحای مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • امحاء۲۰۰ کیلوگرم گوشت منجمد فاسد در آمل
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد