Web Analytics Made Easy - Statcounter

آنچه که از شواهد برمی‌آید این است اداره صمت کهگیلویه‌وبویراحمد هیچ توانی برای مقابله با گران‌فروشان ندارد و کارخانه داران کار خود را انجام می‌دهند و با علم به فشل بودن اداره صنعت و معدن هیچ توجهی به قانون ندارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس قیمت شن و ماسه در استان کهگیلویه و بویراحمد به یکی از موضوعات چالشی و مهم در این ایام به خصوص تعطیلات نوروزی تبدیل شد؛ موضوعی که با افزایش قیمت توسط واحدهای تولیدی شن و ماسه به وجود آمد اعتراضات گسترده ای را در میان مردم استان به وجود آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که مسئولان مختلف استان از جمله صنعت و معدن این افزایش را خودسرانه و از سوی خود واحدهای تولیدی عنوان کردند و اعلام کرد به زودی جلسه ای برگزار خواهد شد و نرخ جدید برای شن و ماسه اعلام خواهد شد.

اداره صنعت، معدن و تجارت استان روز گذشته نرخ شن و ماسه در استان کهگیلویه و بویراحمد را به واحدهای تولیدی شن و ماسه ابلاغ کرد که در آن قیمت انواع شن و ماسه مشخص شده بود اما خبرهای رسیده از بازار این مصالح ساختمانی خبر از حکایت دیگری می دهد.

نصاویر ارسالی شهرندان به این پایگاه خبری نشان می دهد که تعیین نرخ جدید نیز نتوانست مانع افزایش خودسرانه شن و ماسه در استان شود و همچنان بیش از نرخ مصوب خرید و فروش انجام می شود.

همانطور که در تصویر بالا و ابلاغیه صنعت و معدن استان مشاهده می‌کنید نرخ ماسه شکسته  ۴۴ هزار تومان است این در حالی است که در همان روز ابلاغ این نرخنامه، ماسه شکسته با نرخ ۶۳ هزار تومان به فروش رفته است.

حتی اگر نرخ جدید نیز به گوش کارخانه داران نرسیده باشد، نباید این اختلاف فاحش قیمت نوزده هزار تومانی وجود داشته باشد؛ اختلاف قیمتی که نشان از ضعف مفرط اداره صنعت و معدن استان در نظارت و کنترل قیمت شن ماسه در بازار دارد هر چند این مساله صرفا به شن و ماسه مربوط نمی شود و در دیگر اقلام و کالاهای اساسی بازار نیز به وضوح دیده می شود.   کاملا مشخص است در این ماجرا صنعت و معدن هیچ توانی برای مقابله با گران فروشان ندارد و صرفا به تعیین نرخ اقدام می کند اما بازاریان و کارخانه داران کار خود را انجام می دهند و هیچ توجهی به ابلاغیه ها ندارند.   مشخص نیست این ضعف در اداره مهمی مانند صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تا زمانی می خواهد ادامه داشته باشد و آیا استاندار برنامه ای برای تغییر و تحول در این سازمان دارد یا قرار است روند به همین منوال ادامه داشته باشد.   به نظر می رسد ادامه حضور مدیران روحانی در راس اداره صمت کهگیلویه و بویراحمد باعث ادامه دار بودن همین روند فشل در سطح استان خواهد بود و انگیزه برای فعالیت جهادی و عمل گرایانه وجود نداشته باشد لذا استاندار به عنوان نماینده ارشد دولت در این استان بهتر است فرصت زیادی به مدیران کم بازده ندهد و بیشتر از این استان را معطل تصمیم گیری خود نکند.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد صنعت و معدن شن و ماسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۴۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت در کنترل نرخ بیکاری کشور/ تولید افزایش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، محسن منصوری دوشنبه شب در اجلاسیه شهدای کهگیلویه افزود: ما در حوزه های اقتصادی، شاخص های نرخ بیکاری، کنترل نقدینگی و افزایش تولید رو به پیشرفت هستیم.

وی با بیان اینکه در راه رسیدن به قله تلاش می کنیم، اظهار کرد: کم و کاستی هایی داریم، اما برای رسیدن به اهداف، ظرفیت ها و ابزارهای لازم وجود دارد.

منصوری با اشاره به اینکه در دوره عزت و اقتدار جمهوری اسلامی به سر میبریم، عنوان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران میدان داری می کند.

معاون اجرایی رییس جمهور با تاکید بر اینکه مردم کهگیلویه و بویراحمد تجلی غیرت و مردمانی سراسر نور و سلحشور هستند، اظهار کرد: بواسطه شهدا الگوهای موفقی به منصه ظهور گذاشته شد و کشور ما سرشار از اسطوره ها است.

منصوری گفت: احترام به مقام شهدا و این ارزش های والا ضروری است و شهید حق شفاعت دارد.

منصوری ترویج فرهنگ شهادت را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: این سرمایه معنوی شیعه باید مورد توجه قرار بگیرد و قرار گیری در این مسیر به معنای ایستادن در جای درست است.

بر قدرت محور مقاومت افزوده شد

وی به تحولات دنیا اشاره کرد و ابراز داشت: روز به روز بر قدرت جبهه مقاومت با محوریت ایران افزوده می شود.

منصوری گفت: امروز شاهد شکل گیری آرایش متفاوتی در جهان هستیم و در مسئله غزه، وعده صادق و طوفان الاقصی اقدامات متفاوتی را دیدیم.

منصوری گفت: تحولاتی در حال شکل گیری است که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان نظم نوین یاد کردند.

کد خبر 6092591

دیگر خبرها

  • مدرسه صادرات ایران افتتاح شد
  • تقدیر استاندار لرستان از کارگران یک معدن
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در صنعت و معدن خراسان رضوی
  • پیشرفت در کنترل نرخ بیکاری کشور/ تولید افزایش یافت
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد