Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@18:58:43 GMT

نسخه گویای کتاب راز فال ورق منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۲۴۶۹۶

نسخه گویای کتاب راز فال ورق منتشر شد

به گزارش خبرنگار کتاب ایرنا، سخه چاپی راز فال ورق، در سال ۱۳۹۹ از سوی نشر مرکز به بازار آمد و در اولین روزهای سال ۱۴۰۱، نسخه صوتی آن را با صدای مهیار ستاری و آهنگسازی رامین وطن‌نیا، در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.
این کتاب، نوشته یوستین گوردر است که به عنوان نویسنده آثار فلسفی شناخته شده و به خصوص دنیای سوفی او از شهرت بسیاری برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داستان راز فال ورق، درباره هانس توماس و پدرش است که یک سفر را آغاز می‌کنند و در جریان این مسافرت طولانی، دریچه‌های بسیاری از عالم اندیشه به روی آنها گشوده می‌شود. مادر هانس توماس، زنیست که به سودای مدل شدن، خانه را ترک کرده. هانس و پدرش به دنبال او از نروژ تا آتن را زیر پا می‌گذارند. یک روز هانس در دل یک کلوچه پخته‌شده، یک کتاب کوچک پیدا و خواندن آن را شروع می‌کند. داستانی که در این کتاب کلوچه‌ای پی گرفته می‌شود به طور موازی با داستانی که برای پدر و پسر در حال وقوع است، برای مخاطب روایت می‌شود و این دو ماجرا در فصل پایانی به شکل زیبایی با یکدیگر خط و ربط پیدا می‌کنند.
در این کتاب هم همچون دیگر آثار گوردر مثل دنیای سوفی یا دختر پرتقالی، مفاهیم فلسفی را به زبان ساده می‌شنویم. او در طول داستان خود با پرسش‌های رایج در ذهن بشر به شیوه‌ای استادانه مواجه شده؛ سوالاتی از این دست که ما که هستیم و چطور موجودیت پیدا کرده‌ایم؟ دو تا از شخصیت‌های اصلی این کتاب، ژوکر و ملوان هستند و دیالوگ‌های بین این دو مباحث جالبی را به وجود می‌آورد. ژوکر فردی عاصی از اجتماع، درونگرا و ژرف‌اندیش است و نویسنده بار زیادی از تبیین موضوع را روی دوش این شخصیت نهاده است.


مهیار ستاری، گوینده این اثر که ۲۲ سال سابقه گویندگی در رادیو و دوبله دارد و گویندگی آثاری همچون جنایت و مکافات، کشتی ساکورا، گربه بلیتس، ژنرال جنوبی اهل بیگ‌سور، مرگ ایوان ایلیچ و... در کارنامه کتاب‌خوانی‌های او دیده می‌شود، درباره نسخه صوتی این اثر می‌گوید: اگر کسی فلسفه را دوست دارد اما بحث سنگین فلسفی خسته‌اش می‌کند، حتما شنیدن این کتاب او را خوشحال خواهد کرد.
ستاری همچنین خاطرنشان می‌سازد: درست است که شهرت گوردر با رمان دنیای سوفی شروع شد اما باید بدانیم که محبوبیت این نویسنده با راز فال ورق، به اوج رسید و خود گوردر نیز این کتاب را به عنوان شاهکار کارنامه‌اش قلمداد می‌کند، چراکه در آن، فانتزی و فلسفه با هم گره خورده است.
کتاب راز فال ورق نوشته یوستین گوردر با ترجمه عباس مخبر، به گویندگی مهیار ستاری و با انتخاب موسیقی رامین وطن‌نیا در ۱۱ ساعت و ۳۸ دقیقه در انتشارات نوین کتاب گویا در قالب کتاب صوتی منتشر شده است.

برچسب‌ها کتاب صوتی کتاب کتابخوانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کتاب صوتی کتاب کتابخوانی کتاب صوتی کتاب کتابخوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۴۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادآوری خاطرات با نسخه بدنساز داستان اسباب بازی ها(عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • یادآوری خاطرات با نسخه بدنساز داستان اسباب بازی ها(عکس)
  • ناشران خارجی به نمایشگاه آمدند
  • عصر حجر: نسخه بدنساز! (عکس)
  • عرضه «پرونده مختارنامه» در نمایشگاه کتاب تهران
  • فراخوان اولین سالانه تبادل عکس ایران منتشر شد
  • ایموجی صوتی؛ عجیب‌ترین قابلیت گوگل که به تماس‌های صوتی اضافه شد
  • «دیکتاتوری با اخلاق سگی» به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • گوگل ایموجی صوتی را به تماس‌ها می‌افزاید
  • یک برنامه رادیویی مرا به زندگی برگرداند
  • آموزش افزایش صدای تلویزیون بدون استفاده از ساندبار یا سیستم صوتی