Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@13:53:37 GMT

وضعیت کرونا در شهرستان نهاوند آبی است

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۲۴۸۴۶

وضعیت کرونا در شهرستان نهاوند آبی است

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر سلگی چهارشنبه در جلسه پیشگیری و کنترل مبارزه با ویروس کرونا عنوان کرد: با توجه به دستور العملها، دانشگاه‌ها و کلاس‌های درسی در کلیه مقاطع تحصیلی به صورت حضوری برگزار شود، رعایت فاصله گذاری، زدن ماسک و تزریق دز سوم واکسن کرونا، به کارمندان دستگاه‌های اجرایی، اصناف و بازاریان دانش آموزان، دانشجویان و غیره توصیه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه وضعیت کرونا در شهرستان رو به صعود است، تصریح کرد: آموزش یا اقناع سازی مقابله با کرونا، تزریق دُز سوم واکسن، فاصله‌گذاری و زدن ماسک در دستور کار قرار گیرد و اصحاب رسانه در راستای فرهنگسازی، اقناع‌سازی و پیشگیری از ابتلاء به کرونا ویروس اقدام کنند.

سرپرستی فرمانداری نهاوند در ادامه اظهار کرد: بازگشایی مساجد و مراسم ماه رمضان با توجه به وضعیت آبی شهرستان مورد توجه قرار گرفته و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در دستور کار مساجد قرار بگیرد.

وی بیان کرد: شهرداری نهاوند در راستای ناوگان حمل و نقل شهری خود، با توجه با مصوبات ستاد مدیریت کرونا اقدام لازم از جمله زدن ماسک را در دستور کار خود قرار دهد.

سلگی گفت: نحوه فعالیت نانوایی‌ها و مراکز اغذیه فروشی‌ها با توجه به ماه مبارک رمضان کنترل و نظارت شود.

وی در ادامه بیان کرد: فعالیت استخر و سالن‌های ورزشی با توجه به وضعیت آبی شهرستان با رعایت ظرفیت و شیوه نامه‌های بهداشتی صورت بگیرد.

این مسئول در ادامه تصریح کرد: مصوبات ستاد کرونا لازم‌الاجرا هستند، تیم‌های نظارتی، بازرسی‌های خود را تشدید کنند و به شهروندان توصیه می‌شود، دز سوم کرونا را جدی گرفته و برای دریافت آن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

سرپرست فرمانداری نهاوند در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات کادر بهداشت و درمان و اعضا ستاد، بر ضرورت پیگیری واکسیناسیون اقشار مردم و اصناف و کارمندانی که تاکنون نسبت به دریافت واکسن اقدام نکرده اند، تاکید کرپ.

وی در پایان، خواستار رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و زدن ماسک در مراکز و اماکن عمومی این شهرستان شد.

سرهنگ علی مختاری در ادامه گفت: علی‌رغم اینکه شهرستان نهاوند در وضعیت آبی کرونایی به سر می‌برد، اما همچنان تست برخی افراد مثبت است و به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند افزود: وضعیت آبی کرونایی نشانه‌ی پایان کرونا نیست و مردم همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و با توجه به آمار موجود درصد ابتلاها کمتر از ۴۰ درصد نبوده است.

دبیر ستاد کرونای شهرستان نهاوند بیان کرد: مدیران باید شیوه نامه‌های بهداشتی را سرفصل کار خود قرار دهند.

وی گفت: با توجه به فعالیت مدارس، باشگاه‌های ورزشی و اماکن تفریحی عادی انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی آسیب زا خواهد بود و رعایت پروتکل‌ها از الزامات است.

گفتنی است؛ در این جلسه عنوان شد که براساس مصوبه ستاد کرونای شهرستان از یک هزار و ۸۶ کلاس درس در شهرستان، ۸۸۵ کلاس مجهز به فن شده اند.

تاکنون بیش از ۵۲ هزار نفر دز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و همچنین وضعیت آبی مربوط به هفته پیش و قبل از ۱۳ فروردین است اما آمار در حال افزایش است.

در استان همدان و شهرستان نهاوند، هیچگونه آماری از سرخک گزارش نشده است.

کد خبر 5460497

منبع: مهر

کلیدواژه: فرمانداری نهاوند شهرداری نهاوند بوشهر ویروس کرونا ماه رمضان 1401 ماه مبارك رمضان کرمانشاه آمار کرونا خراسان رضوی مشهد روز طبیعت گردشگری بازگشایی مدارس مسافران نوروزی خطبه های نماز جمعه گرگان شیوه نامه های بهداشتی شهرستان نهاوند وضعیت آبی زدن ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۴۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم‌سازی بیش از ۳ تن مواد غذایی فاسد در میرجاوه

ایسنا/سیستان و بلوچستان سرپرست مرکز بهداشت شهرستان میرجاوه گفت: بیش از سه تن مواد غذایی بدون شرایط مصرف و تاریخ مصرف گذشته که در چهار ماه اخیر از اماکن تهیه و توزیع شهرستان جمع‌آوری شده بودند، با هماهنگی و حضور نماینده دادگاه عمومی شهرستان معدوم شدند.

حامد کیخایی اظهار کرد: جمع‌آوری و معدوم‌سازی مواد غذایی غیربهداشتی، یکی از محورهای اصلی فعالیت واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان میرجاوه است. بر همین اساس، با متخلفان در این زمینه به هیچ عنوان مماشات نخواهد شد.

وی ادامه داد: مواد غذایی علاوه بر دوره زمانی مصرف، نیاز به نگهداری در شرایط بهداشتی و دمای مناسب دارند. رعایت نشدن این موارد ممکن است باعث فاسد شدن ماده غذایی قبل از رسیدن تاریخ انقضا آن شود و منجر به بروز مسمومیت و حوادث ناگوار برای مصرف‌کننده شود. بر همین اساس لازم است تا هنگام خرید، شرایط نگهداری مواد غذایی را در نظر بگیریم.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، وی افزود: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، گزارش خود را سامانه تلفنی ۱۹۰ ثبت کنند تا همکاران مرکز بهداشت برای اصلاح مشکل، وارد عمل شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تخلف بهداشتی بیش از ۳۰۰ واحد صنفی را در قزوین به تعطیلی کشاند
  • امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب
  • تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان
  • تکرار حمایت قاطع دستگاه قضایی شهرستان از طرح نور
  • معدوم‌سازی بیش از ۳ تن مواد غذایی فاسد در میرجاوه
  • بهره‌مندی نزدیک به ۸۰ درصدی جمعیت روستایی شهرستان ارومیه از آب شرب سالم و بهداشتی
  • در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه رانندگان احتیاط کنند
  • روایت تکان‌دهنده یونیسف از گورستان‌های کودکان غزه
  • جاده‌های کرمانشاه از امروز شلوغ می‌شود/رانندگان احتیاط کنند
  • احتمال سیلاب و ریزش کوه در محورهای کوهستانی خوزستان/ پیش‌بینی افزایش ۱۵ درصدی تردد