Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، نشست مشترک حمیدرضا طیبی رئیس جهاددانشگاهی و سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی با حضور معاونان و مدیران ارشد این دو مجموعه، باهدف معرفی توانمندی‌ها و دستاوردهای فناورانه جهاددانشگاهی در حوزه کشاورزی و دام‌پروری در محل وزارت جهادکشاورزی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معرفی توانمندی‌های جهاددانشگاهی در حوزه کشاورزی
در ابتدای این نشست مشترک طیبی ضمن تبریک ایام ماه مبارک رمضان و سال نو دستاوردهای فناورانه جهاددانشگاهی در حوزه‌های اصلاح نژاد دام سنگین، زنجیره ارزش پرورش ماهی در قفس، مرغ لاین،  بذور هیبرید، آفت‌کش‌های گیاهی و داروهای دامپزشکی گیاه‌پایه و پروبیوتیک‌های پرمصرف در جیره غذایی طیور و آبزیان را معرفی کرد.
در ادامه این نشست مشترک در مورد هر حوزه فعالیت این نهاد مباحث فنی، درخواست‌های جهاددانشگاهی و نوع حمایت‌های وزارت جهادکشاورزی مطرح و موردبررسی قرار گرفت.

استقبال از ظرفیت‌های فناورانه جهاددانشگاهی در حوزه کشاورزی
در ادامه ساداتی نژاد نیز با استقبال از ظرفیت‌های فناورانه جهاددانشگاهی در حوزه کشاورزی، به استفاده مدیران قسمت‌های مختلف این وزارتخانه از ظرفیت‌های موجود در جهاددانشگاهی در جهت دستیابی به بهره‌وری بیشتر تاکید کرد.

وزیر جهادکشاورزی در حوزه تکثیر دام سنگین نژادهای ممتاز گوشتی و شیری موافقت خود را با پرداخت یارانه به دامداران برای خرید جنین‌های ممتاز نژادهای شیری و گوشتی از جهاددانشگاهی اعلام کرد و دستور داد تا  سازمان تات وظیفه معرفی و ترویج استفاده  از نژادهای ممتاز در کشور را عهده‌دار شود.

همچنین در مورد تولید بذور هیبرید سبزی و صیفی‌جات، با توجه به نیاز مبرم کشور به آن‌ها و وابستگی به واردات آن، پیشنهاد شد تا شرکتی با مشارکت وزارت جهاد کشاورزی و جهاددانشگاهی ایجاد شود و در شرکت مذکور سهم وزارتخانه تأمین زیرساخت‌های موردنیاز برای تولید بذور هیبرید و سهم جهاددانشگاهی دانش فنی و دستاوردهای فعلی در مورد چهار بذر هیبرید گوجه‌فرنگی، خیار، فلفل و کاهو دیده شود و اعتبار موردنیاز توسط طرفین تأمین شود.

با موافقت وزیر جهادکشاورزی در رابطه با زنجیره پرورش ماهی در قفس و با توجه به سرمایه‌گذاری فعلی جهاددانشگاهی در بوشهر برای ایجاد مرکز تولید 5 میلیون بچه ماهی سی باس در سال و وجود دانش فنی در این نهاد مقرر شد مبلغ 270 میلیارد ریال در قالب تسهیلات کم‌بهره توسط  وزارتخانه تأمین شود. برای تامین ماهیان مولد نیز مقرر شد پس از برآورد دقیق میزان اعتبار موردنیاز برای واردات ماهی مولد خالص این اعتبار توسط وزارتخانه و در قالب یارانه به جهاددانشگاهی پرداخت شود.
در ادامه با تاکید ساداتی نژاد بر نیاز کشور به آفت‌کش‌های گیاه‌پایه و با توجه به سرمایه‌گذاری جهاددانشگاهی در ساخت سوله در استان کهگیلویه و بویر احمد و خرید تجهیزات لازم برای خط تولید آفت‌کش‌های گیاهی و داروهای گیاه‌پایه طیور اعلام شد که مبلغ 100 میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره برای تکمیل و راه‌اندازی سریع‌تر این کارخانه به جهاددانشگاهی پرداخت شود.
همچنین با توجه با لزوم تعجیل در صدور مجوزهای بهره‌برداری برای پرونده‌های ارسالی به سازمان حفظ نباتات و دامپزشکی، وزیر جهادکشاورزی تاکید کرد: مدت‌زمان صدور مجوزهای سازمان حفظ نباتات و سازمان دامپزشکی باید به حداکثر 6 ماه کاهش یابد.
در بخش دیگری از این نشست مشترک در خصوص گیاهان دارویی سید مجتبی خیام نکویی رییس سازمان تات پیشنهاد مشارکت جهاددانشگاهی در پروژه پالایشگاه گیاهان دارویی را داد  و مسئولان مربوطه در جهاددانشگاهی نیز بر بررسی این پیشنهاد تاکید کردند.
در زمینه مرغ لاین نیز حسین دماوندی نژاد معاون وزیر در امور تولیدات دامی ضمن استقبال از ورود جهاددانشگاهی به این موضوع  گفت: جهاددانشگاهی در تیم تحقیق و توسعه مرغ لاین آرین قرار گیرد و در جلسات و تصمیم‌گیری‌ها حضورداشته باشد.
در خصوص احیای نژادهای بومی حیوانات مزرعه‌ای ضمن تائید وزیر جهادکشاورزی بر اهمیت موضوع مقرر شد در مورد احیای گاوهای گلپایگانی، سیستانی و سرابی تفاهم‌نامه اجرایی بین مرکز ملی ذخایر زیستی جهاددانشگاهی و وزارت جهاد کشاورزی منعقد و موضوع پیگیری شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: جهاد دانشگاهی حمیدرضا طیبی فناورانه جهاددانشگاهی در حوزه جهاددانشگاهی در حوزه کشاورزی وزیر جهادکشاورزی جهاد کشاورزی نشست مشترک وزارت جهاد وزیر جهاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۴۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،استاندار فارس در اولین شورای کشاورزی استان در سال ۱۴۰۳گفت: عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی در شهرستان ها در حوزه گیاهان دارویی، اصلاح الگوی کشت، احداث گلخانه و صنایع تبدیلی، پر کردن چاه های غیرمجاز، نصب کنتور و هوشمند شدن چاه های کشاورزی و تولید محصولات ارگانیک بصورت مستمر پایش شوند.
استاندار فارس خواستار توجه جدی مسئولین ذیربط به حوزه گیاهان دارویی شد و افزود: در زمینه گیاهان دارویی دستگاه های ذیربط در سطح مدیران کل و معاونین جلسات فشرده ای برگزار و گزارش جلسات را ارائه کنند.
ایمانیه با اشاره به اینکه فارس در تولید بسیاری از محصولات زراعی و باغی رتبه های برتر را دارد، گفت: تعاونی اشتغال و تولید سازمان جهادکشاورزی و زیرمجموعه آن، با مشارکت مردم وبا هدف ایجاد ارزش افزوده و تکمیل زنجیره های ارزش تشکیل شود؛ قطعا تحقق این موضوع برای تولید کنندگان و مشارکت کنندگان سودمند خواهد بود.
نماینده عالی دولت در فارس با تاکید بر اینکه هدف گذاری کرده‌ایم تا حداقل یک میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی طی هرسال در استان داشته باشیم، افزود: میزان سرمایه گذاری داخلی و خارجی مختص به سال ۱۴۰۳ را در حوزه جهادکشاورزی مشخص و ارائه کنید.
وی با تاکید بر اینکه با هرگونه کشت محصولات زراعی که با آب غیرسالم کشت شود، با قاطعیت برخورد خواهد شد، تصریح کرد: در جلسه امروز تکلیف را شفاف روشن کرده ایم؛ امحا کشت هایی که از آب های غیرسالم استفاده می کند برعهده جهاد کشاورزی شهرستان شیراز و با همکاری نیروی انتظامی، سازمان محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی و حوزه قضایی است.
ایمانیه با تصریح بر اینکه هیچ فردی حق ندارند سلامت مردم را در معرض خطر قرار دهد، ادامه داد: دو پیشنهاد برای فعالان این حوزه  در نظر گرفته شده ، ابتدا تهاتر زمین در مکان مناسب برای جایگزینی زمین های فعلی و یا مساعدت در کاشت درخت های غیر مثمر و احداث جنگل کاری و ایجاد صنایع چوبی است.

دیگر خبرها

  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد
  • عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس
  • عزم جدی مقامات ایران و ازبکستان برای توسعه همکاری‌های فرهنگی
  • عملیات بهسازی و نوسازی باغات استان بوشهر اجرا می‌شود
  • امضا تفاهم نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان
  • وزیر جهادکشاورزی؛ بر اقدام فوری مشترک کشورها برای مقابه با تخریب سرزمینی تاکید کرد
  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود