Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@10:32:52 GMT

بیش از ۲۸ هزار تن محصولات کشاورزی البرز صادر شد

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۲۴۸۶۰

بیش از ۲۸ هزار تن محصولات کشاورزی البرز صادر شد

عبدالرضا روشن نژاد، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، با اشاره به اینکه بالاترین حجم صادرات سال گذشته از استان، شامل انواع سبزی و صیفی بوده است، گفت: در سال گذشته ۱۶ هزار و ۷۱۶ تن انواع محصولات سبزی و صیفی در قالب۱۲۵۰ محموله از گمرک فرودگاه پیام البرز به کشورهای مقصد صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز تصریح کرد: بخش اعظم محصولات صادراتی از انواع سبزی و صیفی شامل کرفس، انواع کاهو، فلفل دلمه ای، بادمجان، آندیو، گل کلم، کلم، سیب، انار، لیمو ترش، گریپ فروت و ... بوده است.

وی با بیان اینکه این محموله‌های صادراتی از گمرک فرودگاه پیام استان البرز، خدمات قرنطینه گیاهی دریافت نموده اند، افزود: این محصولات به مقصد کشورهای روسیه، بلاروس، ارمنستان، عراق، ترکیه، لیبی، هندوستان، انگلیس،گرجستان، آلمان و کانادا حمل و صادر شده است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز دیگر محصولات صادراتی که در سال۱۴۰۰ از این استان صادر شده است را شامل ۷۹۶۷ تن چای سیاه به مقصد امارات و هندوستان دانست و افزود: علاوه بر این در سال گذشته، ۳۸۹۵ تن انواع محصولات کشاورزی شامل کیوی، کاکتوس، خرما، سبوس گندم، چوب فراوری شده، نهال زیتون و سایر محصولات از فرودگاه پیام به مقصد ارمنستان، عراق، ترکیه، لیبی، افغانستان، هندوستان، انگلیس، گرجستان، آلمان، کانادا صادر شده است که از طریق پست قرنطینه فرودگاه پیام استان البرز خدمات قرنطینه گیاهی دریافت نموده است.

وی افزود: گرچه این آمار صادرات نسبت به سنوات گذشته از جهش بسیار زیادی برخوردار است، بر اساس بررسی‌های انجام شده حداقل ۵ برابر آمار ذکر شده محصولات کشاورزی به مقصد کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و عراق توسط بازرگانان این استان صادر می‌شود که به دلایل متعددی سایر مسیرها را انتخاب می کنند و صادرات آنها در آمار استان وارد نمی‌شود.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: محصول کشاورزی البرز صادرات خبرگزاری فارس کرج فارس نیوز کشاورز فرودگاه پیام صادر شده استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۴۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با استفاده از داده های فضایی

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شبکه اجتماعی ویراستی در خصوص توسعه صنعت فضایی در کشور گفت: توسعه کاربردهای صنعت فضایی جز محورهای مهم برنامه ۱۰ ساله صنعت فضایی کشور است.

وی افزود: در این راستا، پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی و هوش مصنوعی از مأموریت‌های پژوهشگاه فضایی و مرکز هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات در تعامل با وزارت جهاد کشاورزی است که الحمدلله در حال پیشرفت است.

کد خبر 6090531 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد
  • پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با استفاده از داده های فضایی
  • پویش مجازی «خاطره ای از معلمم» در البرز اجرا می‌شود
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در گلستان
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در استان گلستان
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • رونمایی از محصولات دانش بنیان کشاورزی در مشهد