Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی دبیر شورای هماهنگی بانک های خراسان شمالی گفت: طی سال گذشته بانک های این استان ۵۰ هزار میلیارد ریال بیش از منابع خود تسهیلات پرداخت کردند.

محمدرضا هدایتی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: میزان منابع بانک های استان در سال گذشته ۱۷۵ هزار میلیارد ریال بوده این در حالی است که میزان مصارف طی این مدت ۲۲۵ هزار میلیارد ریال بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بانک ها موظف هستند تا سقف ۸۰ درصد از منابع خود را پرداخت کنند. این در حالی است که نه تنها این سقف رعایت نشده بلکه بیش از ۱۰۰ درصد پرداخت شده است.

هدایتی با اشاره به شعار سال گذشته مبنی بر تولید و مانع زدایی تصریح کرد: سیستم بانکی خراسان شمالی در سال گذشته برای اعطای تسهیلات به امر تولید سنگ تمام گذاشتند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته بانک های دولتی بوده اند که تا بیش از ۳۰۰ درصد منابع خود تسهیلات پرداخت کردند و بانک های خصوصی نیز وجود داشتند که که فقط تا ۱۰ درصد منابع خود تسهیلات ارائه داده اند.

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه ۱۵ واحد تولیدی در این استان طی سال های قبل در تملک بانک های استان درآمده بودند، تاکید کرد: با تلاش های صورت گرفته ۸ واحد از این تعداد تعیین تکلیف شده و به چرخه تولید بازگشتند.

وی ادامه داد: هنوز 7 واحد تولیدی باقی مانده که تعیین تکلیف نشده اند و این واحدهای تولیدی نیز امسال تعیین تکلیف خواهند شد و به چرخه تولید بازمی گردند.

دبیر شورای هماهنگی بانک های خراسان شمالی به کاهش سپرده گذاری در بانک های دولتی نیز اشاره کرد و گفت: البته این امر به شرایط بستگی دارد و در حقیقت مردم به مسائلی همچون سرمایه گذاری در بخش هایی همچون بورس، طلا و... نگاه می کنند که از کدام یک سود بیشتری عایدشان می شود.

وی افزود: ارائه سود بیشتر از سوی بانک های خصوصی یکی دیگر از عواملی بوده که مردم تمایل کمتری برای سپرده گذاری در بانک های دولتی داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی خراسان شمالي بانک هزار میلیارد ریال منابع خود تسهیلات خراسان شمالی سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۵۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد

محمود یزدی گفت: این تسهیلات با هدف توسعه، تامین سرمایه ثابت و در گردش تعاونی ها، از محل منابع داخلی بانک ها و بند "ب" تبصره ۱۶ بودجه ۱۴۰۱ اعطا شده است.

وی اظهار کرد: در مجموع ۷۷۸ شرکت تعاونی در سبزوار فعال است که از طریق فعالیت آن‌ها برای بیش از ۱۳ هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سبزوار گفت: عمده تعاونی های ایجاد شده در بخش‌های خدماتی، توزیعی، تولیدی، فرش، مسکن، مصرف، صنعتی و کشاورزی تشکیل شده است.

یزدی افزود: راه‌اندازی اتاق تعاون در سبزوار و صدور کارت بازرگانی، زمینه‌ساز تسهیل صادرات محصولات شرکتهای تعاونی‌ این شهرستان شده و همچنین فعالیت اتاق تعاون سبزوار رفع مشکلات شرکت‌های تعاونی شهرستان در حوزه بیمه و مالیات تعاونگران را به دنبال داشته است.

مرکز شهرستان ۲۸۵ هزار نفری سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • صادرات ۱۰۷ میلیون دلاری تعاونی‌های خراسان رضوی طی سال گذشته
  • اعطای ۴۲ میلیارد دلار ارز در حوزه تولید در سال گذشته
  • رفع موانع تولید در راستای تحقق شعارسال
  • جزئیات پرداخت وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن
  • پرداخت ۸۵ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی خواف
  • پرداخت ۱۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی، بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی در کشور بدتر از تحریم خارجی است
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد