Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@12:43:45 GMT

هزاران مشترک موبایل، اپراتور خود را عوض کردند

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۲۵۳۱۹

هزاران مشترک موبایل، اپراتور خود را عوض کردند

تعداد ترابردهای صورت‌گرفته در سال ۱۴۰۰، ۷۴ هزار و ۹۴۹ بوده و مشترکان هر یک از اپراتورها با حفظ شماره خود توانستند از خدمات اپراتور دیگری استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، طرح ترابردپذیری شماره‌ها (MNP) این امکان را فراهم می‌کند که مشترکان با حفظ شماره خود، اپراتور ارائه‌دهنده خدمات خود را عوض کرده و از خدمات اپراتور مقصد استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  برای اجرای این طرح لازم است که در گام اول مشترک از طریق مراجعه به سایت یا مراجعه حضوری به دفاتر خدماتی اپراتوری که قصد دارد به آن مهاجرت کند، فرم درخواست را تکمیل و به عبارتی برای اجرای این طرح ثبت نام کند. پس از آن در صورتی که فرد از شرایط لازم برخوردار باشد از طریق یک پیامک تأیید ثبت‌نام او به اطلاعش خواهد رسید.

امکان تغییر اپراتورها از طریق ترابردپذیری تنها دو بار در سال میسر است و پس از این تغییرات هزینه تمامی سرویس‌ها، تماس و پیامک مطابق با اپراتوری که به آن ترابرد شده محاسبه خواهد شد. همچنین پیش از اجرای طرح ترابردپذیری لازم است مشترک حداقل سه ماه در اپراتور ارائه‌دهنده خدمات اولیه فعالیت داشته باشد.

البته ممکن است برخی از درخواست‌های ترابرد از سوی مشترکان با موافقت مواجه نشود. احراز نشدن هویت مانند تطابق نداشتن مشخصات اعلام‌شده با مشخصات دارنده شماره، رعایت نکردن ترابرد نظیربه‌نظیر مانند درخواست ترابرد سیم‌کارت دایمی به اعتباری و برعکس، فعال نبودن سیم‌کارت، فعال‌بودن کمتر از سه ماه سیم‌کارت شماره مورد درخواست برای ترابرد و پرداخت نکردن به موقع صورتحساب اولیه صادرشده از اپراتور فرستنده توسط مشترک در سیم‌کارت‌های دائمی از دلایل رد درخواست ترابرد عنوان شده است.

طبق آخرین آمار اعلامی از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ۱۴۰۰، ۷۴ هزار و ۹۴۹ ترابرد تکمیل شده است. ترابردهای صورت‌گرفته به‌شکل مجزا در جدول زیر آمده است.

البته تنها تعداد تراز، ملاک اول بودن یک اپراتور در ترابرد نیست. موارد دیگری از جمله کیفیت، تعداد تخلفات، سرعت ترابرد و تجربه کاربری هم وجود دارد و بعضی از این پارامترها به نحوه ارائه سرویس برمی‌گردد. ممکن است یک اپراتور در یک مدت زمان، سرویس خاصی ارائه دهد که در آن زمان مشترک به اپراتور ترابرد کند و بعد بخواهد به اپراتور مبدا خود برگردد؛ این دلیل نمی‌شود اپراتوری که از آن بازگشته، سرویس نامناسبی داشته و یا اپراتوری که الان انتخاب کرده سرویسش مناسب است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ترابردپذیری شماره موبایل سیم کارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۵۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روزهای آینده/ تسریع در صدور کارت‌های سوخت

مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا اعلام کرد که به زودی سامانه‌ درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود.

به گزارش ایسنا، مهدی سیدهاشمی در پاسخ به پرسشی در مورد اینترنتی شدن درخواست صدور کارت سوخت، گفت:‌ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از سال گذشته اعلام کرد که تصمیم دارد روند صدور درخواست کارت سوخت را اینترنتی کند و این یعنی چه مالکان خودروهای نوشماره و چه خودروهای دیگری که نیازمند کارت سوخت المثنی باشند، باید کارت سوخت خود را به صورت اینترنتی دریافت کنند.

مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا خاطرنشان کرد: برای امنیت درخواست صدور کارت سوخت، تا زمانی که این اقدام در دفاتر پلیس +۱۰ انجام می‌شود مشکلی وجود ندارد، چراکه از اطلاعات کاربر کاملا محافظت می‌شود.

وی با بیان اینکه همکاری فراجا با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نخستین خدمت بین دستگاهی است، گفت: جلساتی با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برگزار کردیم و هماهنگی‌های لازم انجام شده و بررسی های لازم انجام شده است و به جمع بندی خوبی رسیدیم و در نهایت در چند روز آینده این سامانه آماده و معرفی می‌شود که درپی آن روند صدور کارت سوخت نیز تسریع می‌شود.

هاشمی ادامه داد: این سامانه تولید شده توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است و فراجا صرفا اطلاعات را با آنها تبادل می‌کند؛ یعنی هنگامی که فرد متقاضی در این سامانه درخواست خود  برای صدور کارت سوخت را ثبت می‌کند اطلاعاتش اخذ شده و برای پلیس ارسال می‌شود و پلیس این اطلاعات را بررسی  و صحت سنجی کرده و پس از آن تایید یا عدم تایید را به این سامانه اعلام می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فراجا: سامانه اینترنتی درخواست صدور کارت سوخت به زودی معرفی می شود
  • بهترین دوره آموزشی تعمیرات موبایل برای خانم‌ها 
  • پلیس: در روز‌های آینده سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود
  • معرفی سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روز‌های آینده
  • فراجا: سامانه اینترنتی درخواست صدور کارت سوخت به زودی معرفی می‌شود
  • سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود
  • سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روزهای آینده معرفی می‌شود
  • رایتل پرسرعت‌ترین سیم‌کارت کشور
  • معرفی سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روزهای آینده/ تسریع در صدور کارت‌های سوخت
  • بانک شماره موبایل تفکیکی و هدفمند، راز موفقیت بازاریابی پیامکی