Web Analytics Made Easy - Statcounter

دستگاه محرک اولتراسوند که در دانش و فناوری‌های پزشکی کاربرد دارد، توسط محققان کشورمان به مرحله تولید رسید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دستگاه اصلی و مهمی که در فیزیوتراپی استفاده می‌شود، دستگاه اولتراسوند است که تا پیش از این، تماما وارداتی بود و تنها یک شرکت داخلی اقدام به مونتاژ این دستگاه می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نمونه‌سازی داخلی

کاری که اکنون در داخل کشور انجام شده، این است که شرکت قلب صنعت جهان، در جهت بومی‌سازی تولید این دستگاه، آن را نمونه‌سازی کرده است. به‌طوری‌که اکنون نمونه اولیه آن تولید شده و صاحبان، درصدد تجاری‌سازی آن هستند.

رفع و کاهش اختلال‌های عضله‌ای

این دستگاه کارکرد‌های بسیاری برای بدن دارد. به گفته احسان باقری مدیرعامل شرکت صنعت قلب جهان، برای اختلال‌هایی، چون کشیدگی تاندون، مشکلات عضله، تحریک‌های عصبی و نخاعی، آسیب‎های ورزشی، رماتیسم، آرتروز، خار پاشنه، قولنج و... این دستگاه با بالا بردن گردش خون و گرمادهی عمقی، با ویبره و لرزشی که به سلول‌ها وارد می‌‍کند، سبب برطرف شدن کامل یا کاهش این اختلال‌ها می‌شود.

این دستگاه مناسب مراکز فیزیوتراپی، مطب‌ها و حتی باشگاه‌های ورزشی است. افراد کهنسال، ورزشکاران و تمام کسانی که بدنشان به یک‌باره تحت انرژی زیاد قرار گرفته و عضله‌هایشان کشیده شده، می‌توانند از خدمات این دستگاه بهره ببرند.

کاهش طول درمان به ۱ تا ۲ هفته

طول درمان رایج برای رفع یا کاهش این اختلال‌ها در شرایط کنونی، بین ۳ هفته تا ۲ ماه است، اما این دستگاه با خون‌رسانی و امواج فراصوتی که وارد می‌کند، این زمان را به ۱ تا ۲ هفته تقلیل داده است.

کاهش اثرات سرطان

خدمت جدیدی که قرار است در آینده به این دستگاه افزوده شود، کارآیی آن در درمان و بهبودی سرطان است. بدین‌ترتیب که در شرایط کنونی، فرد مبتلا به انواع سرطان، تحت شیمی‌درمانی قرار گرفته و دارو‌هایی که آن‌ها استفاده می‌کنند، با پخش در تمامی نقاط بدن، آسیب‌هایی را به برخی اعضا وارد می‌کند که یکی از این عوارض، ریزش مو است.

این دستگاه در فرآیند مطالعاتی و پژوهشی خود مترصد است تا با خون‌رسانی و امواج صوتی، دارو‌ها را تنها به همان نقطه موردنظر بدن رسانده تا از آسیب‌رسانی به دیگر اندام‌ها خودداری شود.

جذب سریع‌تر دارو

با استفاده از این دستگاه می‌توان در بافت‌های هدف، عمل جذب دارو را سریع‌تر، بیشتر و یا حتی مختص همان قسمت از بدن کرد. در کنار این مزایا، کاملا بدون‌خطر و عارضه شناخته شدن این دستگاه، چه برای بیمار و چه برای درمانگر، آن را به جایگاه خاصی در پزشکی ارتقاء داده است.

اشتغال مستقیم برای ۵ نفر

تولید نمونه اولیه این دستگاه برای ۵ نفر به شکل مستقیم اشتغال‌آفرینی داشته است.

باقری با بیان حمایت مالی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در مسیر تولید بومی این دستگاه عنوان کرد: تاکنون یک نمونه از این دستگاه با موفقیت تولید شده است و ما در ادامه راه، نیازمند تجاری‌سازی این محصول هستیم تا بتوانیم تولید خود را توسعه ببخشیم که در این راه، بیشتر از همیشه به کمک‌های مادی و معنوی معاونت علمی چشم دوخته‌ایم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: درمان ایران ساخت بومی سازی تجاری سازی اختلال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۵۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت ویژه از رفاه کارگران با تکیه بر تسهیل مسیر ساخت مسکن تک‌طبقه

موضوع مسکن کارگران در ایران یک معضل پیچیده و چندوجهی است که تأثیر بسزایی بر رفاه کلی و کیفیت زندگی مردم دارد. با توجه به جمعیت شاغل زیاد در ایران، برای دولت ضروری است که تامین مسکن مناسب و مقرون به صرفه را برای تضمین سلامت و بهره وری کارگران در اولویت قرار دهد.

یکی از چالش های اصلی کارگران در ایران نبود گزینه های مسکن ارزان قیمت است. نرخ تورم بالا و کمبود واحدهای مسکونی موجود، یافتن مسکن مناسب را برای کارگران دشوار کرده است که منجر به ازدحام بیش از حد، هزینه های بالای اجاره و شرایط زندگی نامرغوب شده است. این امر نه تنها بر سلامت جسمی و روانی کارگران تأثیر می گذارد، بلکه مانع از توانایی آنها برای عملکرد مؤثر در محل کار می شود.

برای حل این موضوع، دولت باید اقدامات پیشگیرانه ای برای افزایش عرضه مسکن ارزان قیمت برای کارگران انجام دهد. این امر با راهبردهای مختلفی از جمله تامین زمین مناسب برای ساخت مسکن، ارائه اعتبارات بانکی برای پروژه های مسکن و ارائه تسهیلات ساخت مسکن به کارگران قابل تحقق است. با تسهیل ساخت واحدهای مسکونی جدید، دولت می تواند کمبود مسکن را کاهش دهد و گزینه های مقرون به صرفه تری برای کارگران ایجاد کند. تامین مسکن برای کارگران یک جزء حیاتی در تلاش برای بهبود شرایط زندگی برای جمعیت شاغل ایران است. ابتکار دولت برای تخصیص زمین مناسب، هدایت اعتبارات بانکی به ساخت مسکن و ارائه تسهیلات ساخت مسکن به کارگران می تواند راه حلی قوی برای بحران مسکن باشد.

دولت با توانمند ساختن کارگران برای مشارکت در ساخت مسکن خود از طریق اعطای زمین به آن‌ها، پرداخت تسهیلات ساخت مسکن و همچنین مجوز ساخت خانه تک‌طبقه، به چندین هدف مهم دست می یابد. اولاً، مشارکت بیشترین جمعیت فعال کارگری کشور در تولید مسکن را تقویت می کند و منجر به افزایش رشد اقتصاد می شود. ثانیاً، به نگرانی مهم کارگران در مورد دسترسی به مسکن ارزان قیمت نیز پایان خواهد داد و در نهایت، در رکود اقتصادی فعلی، که در آن ساخت و ساز مسکن به عنوان محرک اصلی رشد اقتصادی عمل می کند، این ابتکار آماده است تا فعالیت های اقتصادی را در بیش از 130 بخش مرتبط تحریک کند.

در پایان، تمرکز دولت بر حل مسئله مسکن کارگران در ایران نشان‌دهنده یک موضوع بسیار مهم و کلیدی مورد تاکید رهبری در زمینه خوب کردن حال مردم است و نیاز به تامین زمین، پرداخت تسهیلات بانکی و همچنین توسعه افقی شهرها دارد که نه تنها شرایط زندگی برای جمعیت شاغل و کارگر با حدود نیمی از کل جمعیت کشور را بهبود می‌بخشد، بلکه رشد اقتصادی را از طریق افزایش فعالیت ساخت و ساز مسکن به پیش می‌برد. دولت با توانمندسازی کارگران برای مشارکت در ساخت خانه های خود و تسهیل دسترسی به منابع، راه را برای آینده ای پایدارتر و مرفه هم برای افراد و هم برای کل اقتصاد هموار می کند.

دیگر خبرها

  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • در قم مطرح شد: ضرورت توجه به عوامل کاهش‌دهنده جمعیت
  • کاهش هزینه‌های غربالگری سرطان پستان با دستگاه ایران‌ساخت
  • حمایت ویژه از رفاه کارگران با تکیه بر تسهیل مسیر ساخت مسکن تک‌طبقه
  • نخستین موتور شش سیلندر بنزینی «ایران‌ساخت» رونمایی شد
  • نخستین «موتور شش سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت رونمایی شد
  • رونمایی نخستین «موتور ۶ سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت
  • موتور شش سیلندر بنزینی ایران‌ساخت رونمایی شد
  • رونمایی از نخستین «موتور شش سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت