Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته آقای غلامی با بیان اینکه صادرات در مرز مهران از لحاظ ارزش ۱۱۶ درصد و از نظر وزن ۱۲۱ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته گفت: در سال ۱۴۰۰ بالاترین وزن صادرات در ۵ سال اخیر ثبت شده که حاکی از رشد صادرات و توسعه مراودات مرزی در مرز بین المللی بوده و نوید روز‌های بهتر برای تجارت استان می‌دهد.

او می گوید: محصولات کشاورزی به وزن ۲۴۸ هزار تن به ارزش ۷۴ میلیون دلار از کل صادرات را شامل شده است؛ سنگ، کاشی، سرامیک، آهن آلات، محصولات فلزی، تره بار، محصولات پتروشیمی، سنگ آهن، کلینکر سیمان، محصولات پلاستیکی، شیشه و محصولات آن، خودرو و قطعات آن عمده محصولات صادراتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل گمرک استان ایلام گفت: در این مدت تعداد ۱۰۳ هزار کامیون و تریلر وارد مرز مهران شده و همچنین تعداد ۴ هزار کامیون ترانزیتی و به وزن بیش از صد هزار تن کار تشریفات قانونی آن انجام که به ترتیب ۱۰۶ و ۱۶۵ درصد نسبت به مدت مشابه رشد داشته است.

او می گوید: در ۵ ماهه آخر منتهی به اسفند ماه مجموع صادرات هر ماه بیش از ۶۰۰ میلیون دلار بوده است و در سال ۱۴۰۰ مجموع صادرات از گمرکات استان ایلام و مرز مهران به میزان ۲ میلیون و ۲۷۰ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۱۶۱ میلیون دلار بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مرز مهران صادرات کالا مرز مهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۵۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟

به گزارش همشهری آنلاین، آخرین جزئیاتی که از ریز مبادلات ایران و عراق منتشر شده مربوط به ۹ ماهه ۱۴۰۲ است که نشان می‌دهد در این بازه زمانی، حدود ۲۰ درصد از تجارت ۷.۳ میلیارد دلاری ایران و عراق به صادرات گاز اختصاص داشته و مابقی کالاهای غیرنفتی و مصرفی بوده است.

بنا بر اعلام سازمان توسعه تجارت، در ۹ ماهه پارسال، علاوه بر گاز، محصولات فولادی، پلاستیکی، لبنی، معدنی فلزی، صنایع تبدیلی، کاشی و سرامیک، شیرینی و شکلات مهم‌ترین محصولات صادراتی ایران به عراق بوده‌اند.

بیشتر بخوانید:

ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق

کد خبر 847420 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها صادرات تجارت خارجی عراق

دیگر خبرها

  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • وجود ۳۰ محصول صادرات محور در چهارمحال و بختیاری
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • ۲۱۸ هزار تن کالا از مرز مهران به عراق صادر شد
  • رشد صادرات گمرکات استان ایلام در یک‌ ماه نخست سال‌ جاری