Web Analytics Made Easy - Statcounter

حامد آرامش گفت: با ابلاغ مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بر اساس تصویب قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور در خصوص مفاد بند (ب) ماده (۱۱) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، تعرفه صدور پروانه کار اتباع خارجی در سال جاری ۶ میلیون ریال اعلام شد.

او گفت: تعرفه تمدید پروانه کار اتباع خارجی نیز در سال جاری، ۵ میلیون ریال تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: پروانه کار با رعایت مواد قانونی حداکثر برای مدت یک سال صادر یا تمدید می‌شود.

آرامش گفت: همچنین برای سال جاری تعرفه صدور پروانه کار برای سرمایه گذاران خارجی برای دوره سه ساله، ۷ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

به گفته آرامش: تعرفه تمدید پروانه کار برای سرمایه گذاران خارجی برای دوره سه ساله نیز در سال جاری، ۵ میلیون ریال تعیین شد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر ۱۹۶۷ تبعه بیگانه دارای کارت کار و ۱۴۵ تبعه بیگانه دارای پروانه کار در سطح استان مشغول به فعالیت هستند.

آرامش گفت: اتباع بیگانه نمی‌توانند در ایران مشغول به کار شوند مگر آنکه دارای روادید ورود با حق کار مشخص بوده و همچنین مطابق قوانین و آئین نامه‌های مربوطه، پروانه کار دریافت کنند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: اتباع خارجی باید دارای اطلاعات و تخصص کافی برای اشتغال به کار مورد نظر باشد و از تخصص اتباع خارجی برای آموزش و جایگزینی بعدی افراد ایرانی استفاده شود.

او گفت: همچنین برای امسال تعرفه صدور پروانه کار برای سرمایه گذاران خارجی برای دوره سه ساله، ۷ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: کارفرمایان باید از اشتغال اتباع بیگانه که فاقد پروانه کار هستند و یا مدت اعتبار پروانه کار آن‌ها منقضی شده به طور جدی خودداری کنند.

آرامش گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی کار که حداقل دستمزد روزانه امسال را یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۲۵۰ ریال تعیین کرده است، مبلغ جریمه بابت هر روز اشتغال غیر مجاز اتباع خارجی به میزان پنج برابر حداقل دستمزد روزانه یعنی معادل ۶ میلیون و ۹۶۶ هزار و ۲۵۰ ریال خواهد بود.

وی افزود: این میزان جریمه در صورت تکرار تخلف، دو برابر خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تعاون کار و رفاه اجتماعی اتباع کارگر سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی میلیون ریال اتباع خارجی پروانه کار تعرفه صدور آرامش گفت سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۵۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه

سرپرست منطقه یک شهرداری اراک از همکاری گسترده این منطقه با تعاونی های ساخت مسکن خبر داد و گفت: تنها در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ با بررسی و تأیید ۱۸ مجوز ساخت بیش از ۱۰ هزار متر پروانه ساختمانی توسط شهرداری منطقه یک صادر شد.

ابوالفضل شالی بگ در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های شهری در سطح منطقه یک اظهار کرد: با توجه به فراهم آوردن شرایط توسعه زیرساخت‌های گوناگون شهری در سطح منطقه یک اراک، هم اکنون شاهد افزایش قابل ملاحظه ساخت و ساز در محدوده غربی شهر هستیم که این امر بخش کوچکی از تلاش‌های همکارانم در سطح منطقه است.

وی ادامه داد: در سال گذشته منطقه یک شهرداری اراک با بررسی ۱۶۷ عدد مجوز ساخت مسکن حدود ۱۲۰ هزار متر پروانه ساختمانی جدید صادر کرد که نسبت به دوره‌های قبل و در مقایسه با سایر مناطق شهری بسیار قابل توجه است.

سرپرست منطقه یک شهرداری اراک از همکاری گسترده این منطقه با تعاونی‌های ساخت مسکن خبر داد و افزود: به‌دنبال افزایش همکاری‌های این منطقه با تعاونی‌های ساخت مسکن که شرایط آن از سال ۱۴۰۲ آغاز شده بود، هم اکنون شاهد صدور مجوزهای مختلف برای ساخت صدها واحد مسکونی جدید هستیم.

شالی‌بگ گفت: تنها در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ با بررسی و تأیید ۱۸ مجوز ساخت بیش از ۱۰ هزار متر پروانه ساختمانی توسط شهرداری منطقه یک صادر شد.

وی ادامه داد: امید می‌رود طی سال جاری این آمار روز به روز افزایش پیدا کند تا در ارائه خدمات مناسب به شهروندان بتوانیم موفق تر از هر زمانی فعالیت کنیم.

کد خبر 748864

دیگر خبرها

  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • تمدید ۳۴ پروانه اشتغال مسافربری و باری در شهرکرد
  • تحصیل ۷۰ هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • لزوم صدور پروانه‌های ساختمانی در کمتر از یک‌ماه
  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری
  • ابلاغ تعرفه‌های جدید پزشکی
  • افزایش سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان شرقی
  • افزایش ۷۲ درصدی سرمایه گذاری خارجی آذربایجان شرقی
  • بدمستی در برابر مست عشق