Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیات دولت آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی را تصویب کرد.

به گزارش ایسنا، در جلسه صبح روز چهارشنبه هیات وزیران به ریاست آیت‌الله  سید ابراهیم رئیسی، با رویکرد ایجاد قابلیت تغییر مجوز طرح های پالایشی به طرح های پتروپالایشگاهی، پیشنهاد وزارت نفت مبنی بر الحاق یک تبصره به ماده (۱۷) آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی را که پیش از این نیز مورد بازنگری قرار گرفته بود، به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه هیات وزیران مصوب کرد شرکت‌های مجری طرح‌های پالایشی دارای مجوز قانون، پس از احراز توانمندی مالی و تأیید طرح توسعه و تکمیل زنجیره ارزش توسط وزارت نفت، به عنوان شرکت مجری طرح تکمیل زنجیره ارزش محسوب گردیده و وزارت نفت مجاز است نسبت به اصلاح مجوز صادره قبلی آنها اقدام نماید.
 
صدور مجوز برای ورود، ترخیص و شماره‌گذاری سه دستگاه آمبولانس اهدایی به تعدادی از بیمارستان‌های شهرستان آمل

هیات وزیران به منظور تأمین آمبولانس های مورد نیاز بیمارستان‌های امام رضا(ع)، امام خمینی(ره) و هفده شهریور واقع در شهرستان آمل، با صدور مجوز ورود، ترخیص و شماره‌گذاری سه دستگاه آمبولانس اهدایی به بیمارستان‌های مذکور با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و عدم پرداخت سود بازرگانی موافقت کرد.
دولت همچنین مسئولیت صدور مجوز ورود، ترخیص و شماره‌گذاری تمامی خودروهای خاص اهدایی را به وزارت صنعت، معدن و تجارت تفویض کرد. خودروهای خاص اهدایی عبارتند از کلیه خودروهای غیر سواری شخصی خاصی که از طرف دولت‌ها، اشخاص، نهادها و مؤسسات خارجی به صورت رایگان به دولت، شهرداری‌ها، دانشگاه‌ها، مدارس، مؤسسات آموزش عالی و مراکز تحقیقاتی، شرکت‌های صنعتی و معدنی، مؤسسات خیریه و عام‌المنفعه، حوزه‌های علمیه و بقاع متبرکه اهدا شده و غیرقابل فروش و انتقال به غیر می‌باشند.
 
موافقت با افزایش سرمایه شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور
با تصویب هیات وزیران، اساسنامه شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اصلاح و سرمایه این شرکت افزایش یافت.
بر این اساس، سرمایه شرکت مذکور به مبلغ ۳۷۶۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون ۴۰۰ هزار ریال رسید که به ۳۷۶ میلیون و ۳۴۶ هزار و ۵۴۰ سهم ۱۰ هزار ریالی با نام و غیر قابل انتقال تقسیم می شود. لازم به ذکر است کلیه سهام مذکور متعلق به دولت بوده و افزایش سرمایه یاد شده از محل تجدید ارزیابی دارایی ها ثابت مشهود (طبقه زمین) تأمین شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رئيس جمهور سيدابراهيم رئيسي هيات دولت صنایع پایین دستی هیات وزیران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۵۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تضمین خوراک پتروشیمی‌ها با ورود بخش خصوصی به بالادست صنعت نفت

به گزارش قدس آنلاین، «مرتضی شاهمیرزایی» امروز (سه‌شنبه) در مراسم امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعات طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی در محل وزارت نفت افزود: پتروشیمی‌ها با پرداخت معوقات خود مانع از محدودیت‌های گازی شوند.

مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی گفت: در دولت سیزدهم با اجازه ورود به بخش خصوصی منجر به توسعه میادین شده و تا کنون نیز چهار طرح بید بلند خلیج فارس، NGL ۳۱۰۰, NGL۳۲۰۰ و به سازی مشعل‌های مارون را شاهد بودیم.

شاهمیرزایی گفت: با جمع‌آوری گازهای همراه، روزانه ۴۰ میلیون متر مکعب به شبکه سراسری گاز وارد می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی گفت: این تفاهم‌نامه روزی تاریخی را رقم زد و برای بهتر انجام شدن آن باید همکاری بین هلدینگ‌ها با دولت بیشتر شود و هلدینگ‌ها باید به اندازه توان خود سرمایه بیاورند.

وی در پایان گفت: مهم‌ترین راهبردهای پتروشیمی تکمیل زنجیره ارزش است که طبق برنامه در حال پیگیری آن هستیم.

گفتنی است؛ تفاهم‌نامه توسعه میدان‌های گازی با توان هلدینگ‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی امروز (سه شنبه، ۱۱ اردیبهشت) با حضور «جواد اوجی» وزیر نفت، «محسن خجسته‌مهر» مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، مرتضی شاهمرزایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و جمعی از مدیران عامل صنعت نفت، گاز و پتروشیمی کشور امضا شد.

ارزش مجموع تفاهم‌نامه‌هایی که امروز به امضا رسید ۶.۴ میلیارد دلار برآورد می‌شود و با اجرای این طرح‌ها، حدود ۱۲۷ میلیون متر مکعب به تولید گاز کشور با هدف تامین پایدار خوراک پتروشیمی‌ها اضافه خواهد شد.

شرکت ملی نفت ایران برای توسعه میدان‌های گازی کشور با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شرکت‌های ایرانی، مذاکراتی پرشمار را با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی انجام داده است. در نتیجه این اقدامات، تفاهم‌نامه‌های مطالعه توسعه ۱۶ میدان گازی در جنوب، جنوب غرب کشور و خلیج فارس با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی امضا شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش دوم
  • آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش نخست
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • تضمین خوراک پتروشیمی‌ها با ورود بخش خصوصی به بالادست صنعت نفت
  • قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی به تولید و اشتغال منجر می‌شود
  • تفاهم‌نامه‌های مطالعه توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری امضا شد
  • امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • امضا تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی تفاهم‌نامه‌های همکاری امضا می‌کند
  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد