Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@03:18:21 GMT

خروجی سد زاینده‌رود کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۲۵۹۲۲

خروجی سد زاینده‌رود کاهش یافت

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از سد و نیروگاههای زاینده‌رود و کوهرنگ گفت: خروجی سد زاینده‌رود از شامگاه شانزدهم فروردین ماه کاهش یافت.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، سید مجتبی موسوی نایینی اظهار کرد: امروز حجم آب سد زاینده‌رود ۳۱۸ میلیون مترمکعب است که مشابه سال گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در متوسط درازمدت حجم آب ذخیره شده ۷۹۸ میلیون مترمکعب بوده که امسال ۶۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از سد و نیروگاه‌های زاینده‌رود و کوهرنگ اضافه کرد: ورودی سد زاینده‌رود نسبت به پارسال ۱۳ درصد افزایش و نسبت به متوسط بلندمدت ۲۰ درصد کاهش داشته است.

موسوی نایینی با بیان این که تاکنون میزان بارش‌ها در کوهرنگ یک هزار و ۱۵۴ میلی‌متر ثبت شده است، خاطرنشان کرد: نسبت به زمان مشابه در سال قبل ۴۷ درصد افزایش و نسبت به میانگین دراز مدت سه درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به این که ظرفیت نرمال مخزن سد زاینده‌رود یک میلیارد و ۲۳۹ میلیون مترمکعب است، گفت: در حال حاضر موجودی آب ذخیره شده در آن حدود ۳۱۸ میلیون مترمکعب است، به عبارت دیگر حجم آب ذخیره شده در مخزن سد حدود ۲۶ درصد ظرفیت آن است.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از سد و نیروگاه‌های زاینده‌رود و کوهرنگ افزود: امسال در برنامه ابلاغی وزارت نیرو، نیازهای کشاورزان مشخص شده است و اگر مطابق برنامه ورودی پیش‌بینی شده سد محقق و مصارف توسط ذینفعان تمام استان‌ها رعایت شود، امیدواریم پایان سال آبی ذخیره سد به حجم برنامه‌ریزی شده ۴۰۰ میلیون مترمکعب برسد، بنابراین هرگونه تصمیم‌گیری برای رهاسازی آب طبق برنامه انجام می‌شود.

موسوی نایینی افزود: با توجه به افزایش دما، امروز ورودی سد زاینده‌رود ۹۶ و خروجی سد ۱۵ مترمکعب بر ثانیه است.

وی یادآور شد: مطابق پیش‌بینی هواشناسی بهار کم‌بارشی خواهیم داشت و بارش‌ها کمتر از نرمال است.

کد خبر 566473

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سد زاینده رود کاهش خروجی سد زاینده رود ذخیره آب سد زاینده رود ذخیره سد زاینده رود شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق میلیون مترمکعب سد زاینده رود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۵۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۵ هزار مترمکعب ظرفیت مخازن آب در طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های کردستان

محمد فرهاد گفت: در قالب طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های استان، تاکنون ۲۵۰ کیلومتر خط انتقال آب، ۱۱۱ کیلومتر شبکه توزیع آب، ۲۰ باب ایستگاه پمپاژ، حفر و تجهیز ۸ حلقه چاه و بهسازی ۴ دهنه چشمه در روستا‌های مشمول این طرح اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان افزود: طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های استان به منظور محرومیت زدایی و رفع تنش آبی روستا‌های استان با اعتبار ۵۲۸ میلیارد تومان و برای ۱۶۹ روستا از ابتدای سال ۱۴۰۱ آغاز شده و در حال حاضر ۴۸.۶ درصد پیشرفت دارد.

وی بیان کرد: این طرح ۶۷ هزار نفر از جمعیت روستایی استان را زیر پوشش قرار خواهد داد و با اتمام آن شاخص بهره مندی جمعیت روستایی از آب شرب بهداشتی و سالم به صورت پایدار از ۸۰ درصد به ۸۶ درصد ارتقاء خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان افزود: پس از اتمام طرح فعلی جهاد آبرسانی، قرارداد دوم نیز برای ۱۲۰ روستای دیگر استان با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال و در صورت تأمین اعتبار آغاز خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • بیش از ۹۰ درصد جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • کاهش ۲ درصدی حجم مخازن سد‌های لرستان
  • نرخ فرزندآوری در مادران جوان صعودی شد
  • افزایش فرزندآوری در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال | روند صعودی زایمان فرزند چهارم و پنجم
  • وضعیت فرزندآوری در کشور/ روند صعودی زایمان فرزند چهارم
  • رشد فرزندآوری در مادران جوان/ روند صعودی زایمان فرزند چهارم
  • ایجاد ۵ هزار مترمکعب ظرفیت مخازن آب در طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های کردستان
  • رشد ۲.۴۳ درصدی موالید در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال/ کاهش چشمگیر روند رشد منفی جمعیت در سال ۱۴۰۲
  • رشد ۲.۴۳ درصدی موالید در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال
  • رشد ۲.۴ درصدی موالید مادران زیر ۲۴ سال