Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین معارفه سرپرست پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران با حضور وزیر علوم و معاون پژوهشی این وزارت و تقدیر از خدمات رئیس پیشین این پژوهشگاه برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، احمد شعبانی، رئیس پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران در این مراسم، ضرورت توجه به تولید مواد اولیه و مؤثره سموم کشاورزی و کود‌های شیمیایی، استخراج و تولید مواد مؤثره و اسانس‌ها از گیاهان دارویی، برنامه‌ریزی برای رفع چالش‌های حوزه تولید مواد و تولید دانش فنی در حوزه‌های مختلف صنایع را از برنامه‌های جدید این پژوهشگاه نام برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اعلام اینکه صنایع شیمایی یک بازار حدود شش تریلیون دلاری در دنیای امروز دارند گفت: متاسفانه علیرغم ظرفیت‌های طبیعی و انسانی، داشتن محققان و دانش بالا، که در کشور وجود دارد بیش از ۱۵۰۰ قلم ماده شیمایی به کشور وارد می‌شود.

سرپرست پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران با توجه به نیاز بالای بخش کشاورزی به انواع سموم گفت: متاسفانه در این بخش نیز ۹۸ درصد سموم یا به صورت تکنیکال یا فرمولاسیون وارد می‌شود.

وی با اعلام اینکه حوزه کاتالیست در جهان به تنهایی یک بازار ۵۰ میلیارد دلاری دارد گفت: در این بخش نیز سهم واردات بسیار بیشتر از تولید داخلی است.

شعبانی با اشاره به بازار بزرگ صنعت دارو در دنیا و منابع طبیعی فراوان ایران از نظر گونه‌های دارویی گفت: بیش از ۸ هزار نوع گونه داروی گیاهی در ایران داریم و از نظر تنوع گونه‌ای می‌توان گفت دو برابر قاره اروپا ظرفیت داریم.

وی با اشاره به رتبه دوم ایران در ذخایر گازی و رتبه سوم ذخایر نفتی در دنیا گفت: با این ظرفیت‌ها ایران باید در صنعت شیمایی دنیا حرف‌های جدی داشته باشد و جزو کشور‌های تولید کننده مواد شیمایی باشد.

سرپرست پژوهشگاه شیمی و مهندسی با تاکید بر ماموریت گرا بودن پژوهشگاه‌ها گفت: مشارکت جدی در طرح‌های کلان ملی، همکاری با دانشگاه‌ها و بخش خصوصی و پذیرش دانشجوی پسادکترا می‌تواند به نقش آفرینی بهتر این موسسات کمک کند.

رئیس پیشین پژوهشگاه

محمدرضا امیدخواه رئیس سابق پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی امروز در آئین تکریم و معارفه رؤسای جدید و پیشین این پژوهشگاه گفت: پژوهشگاه شیمی طی ۳ سال اخیر مقام اول در تولید ثروت نسبت به بودجه اش را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد بودجه مصوب پژوهشگاه از محل درآمد اختصاصی است گفت: از این حیث پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی در بین پژوهشگاه‌ها کم نظیر است.

امیدخواه با تاکید بر ضرورت تبدیل پژوهش‌ها به فناوری و محصول تجاری گفت: ما معاونت فناوری پژوهشگاه را در سال ۱۳۹۴ راه اندازی کردیم و برای تکمیل فعالیت پژوهشگاه‌ها، بودن این معاونت یک ضرورت است.

به گفته رئیس سابق پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران، پژوهشگاه‌ها وظیفه تکمیل چرخه فناوری را برعهده دارند به طوری که دانشگاه‌ها به دلیل تفاوت ماموریت و ساختار نمی‌توانند در این زمینه ورود کنند.

وی خطاب به وزیر علوم و معاون پژوهشی وزیر علوم گفت: لازم است بیشتر به پژوهشگاه‌ها توجه شود اکنون می‌بینیم که پژوهشگاه‌ها حتی یک پروژه کلان ملی را برای اجرا در اختیار ندارند، در حالیکه آن‌ها باید قطب علمی باشند، ولی در گذشته طرح‌های ملی به دانشگاه‌ها واگذار شد در حالی که ساختار اجرای پروژه‌های ملی را ندارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: معارفه وزارت علوم شیمی معارفه سموم کشاورزی پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران پژوهشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۵۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت به همت پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار می‌شود.

در این نشست مسعود اسماعیلی، محمدرضا سنگری، مهدی جمشیدی، ابوالفضل اقبالی، محسن ردادی، مهدی جهان و محمدمهدی جهان پرور به ایراد سخنرانی می‌پردازند و دبیر علمی نشست بر عهده سیدحسین فخرزارع است.

زمان برگزاری یکشنبه ۹ اردیبشهت ماه ۱۴۰۳، ساعت ۹ صبح در محل تهران، سالن جلسات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی است.

علاقمندان می‌توانند به صورت مجازی و از طریق اینجا در این نشست شرکت کنند.

کد خبر 6090082 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • مراسم تقدیر و معارفه مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی برگزار شد
  • برکناری پاک آیین/احمدی سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت شد
  • هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود
  • هم اندیشی مسئله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود
  • مراسم معارفه رایزن فرهنگی جدید ایران در ونزوئلا
  • ویژه‌برنامه استاد مجتهدی با عنوان «یک‌عمر معلم» برگزار می‌شود
  • برگزاری آیین بهره‌برداری از پروژه تعریض و ایمن‌سازی بزرگراه آزادگان
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • ایران می‌تواند با صدور خدمات فنی و مهندسی، در توسعه سریلانکا مشارکت کند
  • چگونه شریف در محله تاریخی طرشت ستاره خاورمیانه شد؟