Web Analytics Made Easy - Statcounter

در شرایطی که کشور در زمینه تامین نهاده های دامی دچار چالش های فراوانی می باشد یک شبکه مافیایی دولتی با سنگ اندازی مانع برطرف شدن این مشکل و خودکفایی کشور در زمینه تولید علوفه شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا،در شرایطی که دستگاههای دولتی باید از خودکفائی و پروژه های علمی که باعث پیشرفت و توسعه کشور می شود حمایت کنند در یک مورد عحیب در استان یزد، سازمان جهاد کشاورزی با دلایل غیر واقعی و غیر کارشناسی  و البته مشکوک تبدیل به سدی بزرگ در برابر یک شرکت دانش بنیان شده است تا این شرکت نتواند یکی از بزرگترین دغدغه های مسئولان کشور و مطاله رهبری را به اجرا در آورد که لازم است مسئولان سازمان جهاد کشاورزی به افکار عمومی جوابگو باشند که قصد واقعی انها از سنگ اندازی در برابر اینگونه شرکت های دانش بنیان یزدی جیست؟

آیا جهادکشاورزی مخالف خودکفایی کشور در تولید علوفه با کمترین مصرف آب است؟

ابوالفضل فرقانی مدیرعامل شرکت دانش بنیان کشت و صنعت برکت فردی می باشد به علت مطالبه رهبری در زمینه خودکفایی درتولید نهاده های دامی تغییر شغل داده و به صورت جهادی و با استفاده از خلاقیت ، نوآوری و همچنین توان و ظرفیت دانشمندان جوان این کشور توانسته است با روش هیدروپونیک یکی از بزرگترین  و اساسی ترین مشکلات کشور یعنی تامین علوفه را برطرف کند، این شرکت دانش بنیان توانسته با استفاده از این روش در کمترین زمان، کمترین فضای مورد نیاز و مهمتر از همه کمترین مصرف آب(کاهش 80درصدی مصرف آب) تقریبا روزانه یک تن علوفه را در یک فضای 50متر مربعی تولید کند که در صورت حمایت مسئولان به طور قطع می تواند بخش بزرگی از دغدغدهای رهبری و مسئولان کشور در زمینه واردات علوفه و اختصاص ارز یارانه ای به این منظور را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در شرایطی است که  مسئولان سازمان جهاد کشاورزی با استناد به نظرات مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی اعلام می کنند که این محصوص فاقد ارزش غذایی لازم می باشد و نمی تواند جایگزین علوفه مصرفی دامداری ها شود به همین دلیل مجوزات لازم را به این شرکت دانش بنیان نمی دهند واین شرکت را از سال96معطل صدور مجوز کرده اند!!!!

 

ادعای مسئولان جهاد کشاورزی توسط متخصصین واقعی کشاورزی رد شد

فرقانی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با رد این ادعای کارشناسان مدارکی را در اختیار این رسانه قرار داده است که نشان از تائید این محصول توسط مجرب ترین اساتید از معتبرترین دانشگاههای کشاورزی کشور می باشد که به صورت تخصصی کشت هیدروپونیک را در سراسر دنیا پیگیری و خط بطلانی بر تمام ادعاهای مسئولان سازمان جهاد کشاورزی کشیده اند.

مدیرعامل جوان این شرکت دانش بنیان در ادامه این گفتگو اظهار داشت: کشت هیدروپونیک در کشورهای غربی رواج داشته و یکی از روشهای اصلی این کشورها در تولید محصولات کشاورزی می باشد اما روشی که این شرکت دانش بنیان یزدی انجام داده با تفاوتهایی همراه است که منجر به تولید بیشتر و کاهش مصرف آب و حتی اضافه شدن ارزش غذایی به این محصولات می باشد اما مسئولان سازمان جهاد کشاورزی بدون بررسی این مستندات و با طرح مسائلی که هیچ گونه مبنای علمی ندارد مانعی بر سر تولید این نوع کشت می باشند.

 

مافیای واردات نهاده های دامی بزرگترین مانع برای خودکفایی کشور در تولید علوفه

وی ادامه داد: این نوع کشت یک فناوری هایتک بوده که با خلاقیت و نواوری و براساس نیاز کشور طراحی شده و به علت وسعت کمی که برای کاشت نیازدارد می توان این دانش را در اختیار تمامی دامداری ها قرار داد تا به این طریق دامدار علوفه مورد نیاز خود را تولید و حتی اضافه تولید خود را در بازار به فروش برساند.

فرقانی مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به اینکه به نظر می رسد برخی مانع تراشی ها و ادعاهای غیر واقعی که از سوی عده ای در زمینه این کشت مطرح میشود به دلیل یک شبکه مافیایی است که خلاف نظر مقام معظم رهبری و سیاست های کلان جمهوری اسلامی حرکت و منافع آنها با خودکفایی کشور در تولید علوفه به خطر می افتد می باشد و به همین علت حاضر به همکاری نیستند.

مانع تراشی ها و مشکلاتی که بر سر صدور مجوز فعالیت این شرکت دانش بنیان به وقوع پیوسته متاسفانه در مورد شرکت های دانش بنیان دیگر نیز وجود دارد و این موضوعی است که میرغفوری رئیس پارک علم وفناوری استان مطرح و خاطرنشان کرد: مراحل صدور مجوز و ثبت شرکت توسط شرکتهای دانش بنیان در ادارات دولتی یک مسیر هفت خوان می باشد که  عامل خستگی و ناامیدی افراد را به دنبال دارد.

 

رئیس پارک علم وفناوری ادامه داد: امیدواریم با صدور دستور استاندار یزد مبنی بر معرفی یک مشاور دانش بنیان توسط سازمان های دولتی این مشکل به صورت کامل برطرف و شاهد تسریع فرایند ایده تا تولید توسط شرکت های دانش بنیان باشیم.

نداشتن افراد متخصص در سازمانهای دولتی برای شرکت های دانش بنیان موضوعی است که فرقانی مدیر عامل شرکت دانش بنیان کشت وصنعت نیز به آن اذعان و اظهار داشت: تولید علوفه به روش هیدروپونیک توسط کارشناس دام سازمان جهاد کشاورزی استان یزد رد شده که نشان می دهد این سازمان فاقد کارشناس مربوطه بوده که این موضوع را به کارشناس دام خود که یک فرد غیر متخصص در زمینه علوفه می باشد ارجاع داده اند و این در شرایطی است که کارشناسان و اساتید دانشگاه این محصول را تائید کرده اند.

مدیر این شرکت دانش بنیان ابراز داشت: متاسفانه برخی از معاونت های سازمان جهاد کشاورزی استان یزد که می بایست تسهیل گر بوده و مروج کشاورزی باشند خود دارای کمترین اطلاعات ممکن در زمینه کشاورزی، دام و طیور می باشند که خود این موضوع یکی از عوامل عقب ماندگی کشور در زمینه پیشرفت و خودکفایی کشاورزی شده است.

آقای استاندار تاریکخانه های شبکه مافیا را در سازمان های دولتی را برچینید

به نظر می رسد در سالی که رهبر معظم انقلاب به نام تولید-دانش بنیان-اشتغال افرین نامگذاری کرده اند مانع تراشی یک سازمان دولتی در یزد با ادعاهای غیر واقعی موضوعی بوده که لازم است استاندار شخصا به موضوع ورود و دلایل این مانع تراشی را بررسی کند که اگر ادعاهای مطرح شده مبنی بر سهم خواهی و وجود مافیا در تاریک خانه های این سازمان های دولتی صحت داشته باشد لازم است هرچه سریعتر با آنها برخورد تا در دوران تحولی استان شاهد پیشرفت و شکوفایی استان یزد باشیم.

انتهای پیام/ک

 

منبع: دانا

کلیدواژه: مسئولان سازمان جهاد کشاورزی شرکت های دانش بنیان شرکت دانش بنیان خودکفایی کشور کشور در زمینه تولید علوفه مانع تراشی استان یزد مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۵۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابداع شرکت دانش‌بنیان سمنانی به کمک پرورش‌دهندگان ماهی آمد

جندقیان گفت: یکی از گلخانه‌داران مجتمع اعتضادیه شهرستان سمنان با همکاری یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی یک دستگاه فیلتراسیون برای تصفیه آب خروجی استخر پرورش ماهی شد.

وی گفت: این دستگاه فیلتراسیون که به همت یک شرکت دانش‌بنیان طراحی شد، می‌تواند تمام مواد زاید و فضولات حاصل از مواد دفعی ماهی را به طور کامل فیلتر کند و آب عاری از مواد زاید را وارد شبکه گلخانه کند.

مدیر جهاد کشاورزی سمنان از رهاسازی بیش از هفت هزار قطعه بچه ماهی کپور معمولی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی این شهرستان خبر داد و بیان کرد: پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی یکی از راهکارهای افزایش بهره‌وری منابع آبی در بخش کشاورزی است.

وی با اشاره به برخی از مزایای پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی گفت: افزایش بهره‌وری محصول کشاورزی از مهم‌ترین مزایای این روش است. آب استخرهای کشاورزی که در آن ماهیان پرورش داده می‌شوند، غنی از املاح و مواد معدنی مناسب برای رشد محصولات کشاورزی است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • ابداع شرکت دانش‌بنیان سمنانی به کمک پرورش‌دهندگان ماهی آمد
  • دشت هراز بزرگترین تولیدکننده برنج مازندران است
  • باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای ارتقای ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی استفاده شود
  • ارائه تکنولوژی‌های بومی در بخش کشاورزی/ رفع مشکل صادرات با آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفتکش زیست سازگار
  • بازدید وزیر جهاد کشاورزی از بزرگ‌ترین رویداد تولید،تجارت و صادرات
  • بلوک بندی اراضی کشاورزی/ بذر در مازندران تولید می شود
  • انتقال تجارب و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه شیلات به تاجیکستان
  • تحقق مشارکت مردم در رشد تولید با توسعه اقتصاد دانش بنیان