Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@06:10:54 GMT

شعار سال ریل‌گذاری برای ایجاد اشتغال پایدار جوانان است

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۲۶۰۰۱

شعار سال ریل‌گذاری برای ایجاد اشتغال پایدار جوانان است

ایسنا/اردبیل مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل شعار سال ۱۴۰۱ را ریل‌گذاری برای ایجاد اشتغال پایدار جوانان برشمرد.

سجاد انوشیروانی ۱۷ فروردین با بیان این مطلب گفت: باتوجه‌به اینکه کشور ما با نیروهای مازاد و جوانان تحصیل‌کرده بیکار مواجه است شعار سال ۱۴۰۱ از طرف مقام معظم رهبری به‌نوعی ریل‌گذاری مناسب برای ایجاد اشتغال پایدار و تولید مطلوب از طرف جوانان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در تعریف شرکت‌های دانش‌بنیان همین بس که جوانان می‌توانند با هم‌افزایی علم و ثروت، توسعه اقتصاد دانش‌محور، تحقق اهداف علمی و اقتصادی و تجاری‌سازی نتایج تحقیق و توسعه آن در حوزه فناوری‌های برتر و باارزش افزوده فراوان به‌ویژه در تولید نرم‌افزارهای مربوطه گام مؤثری را در تولید داخلی بردارند.

انوشیروانی با اشاره به اینکه شعار سال نشان از نگرش هدفمند مقام معظم رهبری بر تولید اقتصادمحور تکیه دارد، اضافه کرد: هر جامعه‌ای برای توسعه و رشد خود نیاز به زیرساخت‌ها و شرکت‌های جدیدی دارد که یکی از این موارد شرکت‌های دانش‌بنیان است که این شرکت‌ها می‌توانند شرایط مناسبی را برای اشتغال‌زایی و تولید مطلوب و توسعه و رشد اقتصادی کشور را فراهم سازند.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان به اشتغال پایدار جوانان در جامعه کمک می‌کند، تصریح کرد: جوانان ما با ورود و تأسیس این شرکت‌ها هم به تولید مطلوب و اشتغال پایدار کمک می‌کنند و شرکت‌های دانش‌بنیان این فرصت را برای جوانان فراهم می‌کند که از مزایا و چتر حمایت دولت در تولید مطلوب در حوزه‌های مختلف استفاده بکنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اشتغال شرکت های دانش بنیان اشتغال پایدار تولید مطلوب شعار سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۶۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،حجت الاسلام عبدالرضا پور ذهبی نماینده ولی فقیه در دیدار با رئیس سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی نقش بسزایی در توانمندسازی دانش آموختگان و جویندگان کار ایفا می‌کند.
در این دیدار رئیس سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور با تاکید بر ضرورت توجه به مهارت آموزی در کشور، آموزش‌های مهارتی را کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه دانست.
مهرداد عظیمی از وجود بیش از ۶۵۰ مرکز دولتی در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خبر داد و افزود: در این مراکز بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ کارگاه آموزشی فعال هستند.
وی عنوان کرد:۶۰ درصد از رسالت و وظایف سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در حوزه آموزش از سوی مراکز خصوصی و خود مردم انجام می‌گیرد.
عظیمی با اعلام اینکه دیپلماسی مهارت یکی از راهبرد‌های کلیدی سازمان در این دولت است، گفت: وجود ۴۰ هزار مربی توانمند در حوزه آموزش می‌تواند پاسخگوی نیاز‌های کشور باشد
در این دیدار مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان هم گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته از فردا شاهد برگزاری همایش و گردهمایی سراسری مدیران ستادی و مدیران فنی و حرفه‌ای سراسر کشور در استان خواهیم بود.
به گفته سیدعلی علوی، بر اساس آمار سال گذشته بیش از ۱۵ هزار کردستانی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند.
وی افزود: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در تحقق این شعار بسیار تأثیرگذار خواهد بود..

دیگر خبرها

  • تحقق مشارکت مردم در رشد تولید با توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • توسعه بازار بین المللی محصولات دانش بنیان‌ها
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • تفاهم‌نامه همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و پالایشگاه نفت آبادان امضا شد
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • ایجاد فضایی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خوارزم ازبکستان
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود