Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم در بخشی از این جلسه، با بیان اینکه بعد از واکسیناسیون عمومی تعداد فوتی های کرونایی ۸ برابر کوچکتر شده است، تصریح کرد: ۹۰ درصد فوتی های کرونایی قم یا واکسن نزده اند و یا واکسیناسیون ناقصی داشته اند.

سیامک محبی افزود: تاکنون یک میلیون و۸۳۷ هزار دُز واکسن در این استان تزریق شده که ۸۵۲ هزار مربوط به دُز اول و ۷۲۴ هزار دُز مربوط به نوبت دوم بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: از ابتدای فروردین ماه جاری ۳۵۲ نفر با علائم مشکوک به کرونا به مراکز ۸ گانه مراجعه و تحت درمان سرپایی و معاینات اولیه قرار گرفتند؛ در یک هفته اخیر ۳۷ بیمار بستری و طی هفته جاری تعداد بستری شدگان و فوتی های کرونایی افزایش داشته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: بیش از ۲ هزار تست کرونا طی هفته دوم فروردین ماه در استان قم انجام گرفته که از این بین تست ۲۱۸ بیمار مثبت گزارش شده است.

هشدار درباره طغیان دوباره کرونا در قم

محبی با هشدار نسبت به روند افزایشی بیماری کرونا در این استان، اضافه کرد: با ادامه روند کنونی پیش بینی می شود طی هفته آینده باردیگر شاهد طغیان موج جدید کرونا در قم باشیم.

وی با بیان اینکه بیشتر بیماران کرونایی استان در وضعیت سرپایی شناسایی می شوند، تاکید کرد: هم اکنون شهرستان جعفرآباد و بخش خلجستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به ادامه قرارگیری قم در وضعیت زرد کرونایی، بیان داشت: بعد از واکسیناسیون عمومی گروه های سنی جامعه، حجم ابتلا و تعداد بیماران و بستری شدگان بیمارستانی بیش از ۳ برابر کوچکتر شده است.

وی بیان اینکه ۷۲ درصد دانش آموزان دُز اول و ۵۸ درصد نیز نوبت دوم واکسن را دریافت کرده اند، اظهار داشت: با شرایط کنونی واکسیناسیون دانش آموزان به هیچ عنوان اطمینان و رضایتی از جلوگیری از بیماری در مدارس استان وجود ندارد.

محبی ادامه داد: انجام ارزیابی وضعیت آمادگی مدارس برای آموزش های حضوری مطابق چک لیست تدوین شده، استفاده همه افراد حاضر در مدرسه و رانندگان سرویس مدارس، شستشوی مرتب دست ها با آب و صابون و یا مواد ضدعفونی کننده، تاکید بر واکسیناسیون تمام افراد دخیل در امر آموزش و مدارس، ارزیابی کامل سلامت دانش آموزان، معلمان و کارکنان، فاصله گذاری در تجمعات و مراسمات، اختصاص یک اتاق برای جداسازی دانش آموزان علامت دار، گندزدایی مستمر مدارس و سرویس های بهداشتی بصورت روزانه، استفاده از تهویه مناسب، رهگیری افراد در تماس با فرد مبتلا، فرهنگ سازی و استفاده حداکثری از  کانالهای ارتباطی آموزش و پرورش جهت واکسیناسیون عمومی، استفاده از جانماز و مهر شخصی، و غیره برای افزایش ضریب ایمنی مدارس استان باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی در ادامه عنوان کرد: طی هفته دوم فروردین ماه جاری بالغ بر ۴ هزار بازید از مراکز عرضه کالا و خدمات در خصوص رعایت پروتکلهای بهداشتی انجام و ۶۵۰ اخطار صادر و ۵ واحد پملب شده است.

کاهش ساعت کلاس‌های حضوری مدارس قم

معاون سلامت و تربیت آموزش و پرورش قم نیز در این جلسه، بیان کرد: از چهاردهم فروردین ماه سالجاری تمام کادر اجرایی آموزش و پرورش قم در مدارس و مراکز آموزشی حاضر شده اند.

محسن رمضان بیگی اظهار داشت: طبق ارزیابی های انجام شده از چهاردهم فروردین ماه جاری در دوره ابتدایی ۸ درصد، دوم متوسطه اول ۴ درصد و متوسطه دوم حدود ۹ درصد دانش آموزان غایب بودند که این روند طی روزهای گذشته کاملا کاهشی شده است.

وی ادامه داد: به دلیل شرایط کرونایی حاکم بر استان، ساعت حضور دانش آموزان در سطح کلاس و مدرسه کاهش یافته است؛ در دوره ابتدایی حداکثر حضور دانش آموزان در کلاس درس ۴۰ دقیقه و در دوره متوسطه یک ساعت است.

معاون سلامت و تربیت آموزش و پرورش قم با اشاره به اسکان نوروزی ۲۵۰ مدرسه استان در استقبال از مسافران و زائران، تصریح کرد: بعد از تخلیه مسافران نوروزی در روز دوازدهم فروردین تمام کلاس های درس مورد گندزدایی قرار گرفته اند.

رمضان بیگی ادامه داد: برای ارتقای سلامت و بهداشتی مدارس استان، سرانه بهداشت به ازای دانش آموزان هر مدرسه به حساب متمرکز آنها جهت خرید و تجیهز مدارس به لوازم بهداشتی واریز شده است.

وضعیت نامطلوب واکسیناسیون کارمندی و اصناف قم

مدیرکل مدیریت بحران قم نیز در ادامه جلسه خاطرنشان کرد: ۸ درصد کارمندان قم تاکنون هیچ واکسنی تزریق نکرده اند و ۸ درصد نیز فقط دُز اول را تزریق کرده اند و از این نظر قم یکی از استانهای ضعیف در خصوص واکسیناسیون کارکنان دستگاه های اجرایی است.

محسن اوروجی با هشدار نسبت به پایین بودن آمار واکسیناسیون کارمندی، ادامه داد: در بخش اصناف نیز استان قم ضعیف ترین عملکرد را در سطح کشور دارد؛ ۲۴ درصد از کارکنان اصناف قم هنوز هیچ واکسنی دریافت نکرده اند.

وی اضافه کرد: استان قم در زمینه واکسیناسیون کارکنان و معلمان وضعیت برابری با سایر استانهای کشور دارد اما در زمینه واکسیناسیون دانش آموزی نیازمند اقدامات ایجابی بیشتری است.

اسکان ۳۰ هزار مسافر نوروزی در مراکز اقامتی حرم مطهر

مدیر حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) نیز در ادامه این جلسه، تصریح کرد: میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی در ایام نوروز طبق ارزیابی های انجام شده توسط وزارت بهداشت کاملا رضایت بخش بوده است.

حجت الاسلام علی اشرف عبدی ادامه داد: بدلیل شرایط بهداشتی و وضعیت بیماری در ماه رمضان سالجاری، افطاری های حرم مطهر بصورت بیرون بر در بین مردم توزیع می شود.

وی اظهار داشت: در طول ایام نوروز سالجاری در مجموع ۳۰ هزار و ۸۰۰ مسافر نوروزی در مراکز اقامتی حرم مطهر اسکان داده شدند.

وضعیت کرونایی قم که از روز هشتم بهمن‌ماه به رنگ قرمز و از روز ششم اسفندماه به رنگ نارنجی درآمده بود، بیست و هشتم اسفندماه به رنگ زرد تغییر کرد.

شهروندان برای طرح هرگونه پرسش درباره ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین خبرهای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم، به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند به‌منظور تعیین زمان‌بندی و نوبت‌دهی «تزریق واکسن بیماری کووید-۱۹» برای گروه‌های سنی اعلام شده و نیز ثبت‌نام «کارت واکسن دیجیتال»، به «سامانه ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا» به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir مراجعه کنند.

همشهریان قمی در صورت مشاهده هرگونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکزهای جامع سلامت» امام حسن عسکری(ع) در شهرک امام حسن عسکری(ع)، امام خمینی(ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ‌آباد، پردیس در پردیسان (خیابان ایمان)، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد، بعثت در نیروگاه، شهدا در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، پنبه‌چی در خیابان امام خمینی(ره) و جندقیان در خیابان زاویه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند.

برچسب‌ها کرونا کووید-19 قم طرح واکسیناسیون کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا کووید 19 قم کرونا کووید 19 قم طرح واکسیناسیون کرونا دانشگاه علوم پزشکی فوتی های کرونایی آموزش و پرورش دانش آموزان فروردین ماه حرم مطهر طی هفته ۸ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۶۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد

نادیا زکالوند: این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

منبع:

odditycentral

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899244

دیگر خبرها

  • چیستی عدالت و تاثیر آن در جامعه
  • تهران فقیرترین شهر به لحاظ بهداشتی در بین شهرهای کشور است
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • تصادفات فوتی و جرحی در تنگستان کاهش یافته است
  • نرخ‌ بیکاری اصفهان تک رقمی شد
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • واکسیناسیون موثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقاء سلامت