Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@03:30:34 GMT

کم آبی در لرستان/ کشاورزان به سمت کشت کلزا سوق داده شوند

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۲۶۱۵۹

کم آبی در لرستان/ کشاورزان به سمت کشت کلزا سوق داده شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عماد شاهرخی در جلسه کمیته فنی بذر و نهال استان لرستان با اشاره به اینکه ۴۳ رقم گندم و جو بذری در لرستان تولید و فرآوری می‌شود گفت: در سال زراعی جاری ۹ هزار و ۸۷۸ هکتار گندم بذری کشت شده است و پیش بینی می‌شود از این سطح میزان ۲۸ هزار و ۲۳۶ تن برداشت شود.

وی میزان کشت جو بذری را ۱۰ هزار و ۷۵ هکتار اعلام کرد و گفت پیش بینی می‌شود از این سطح میزان پنج هزار و ۲۲۶ تن جو بذری برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، به میزان موجودی انبارهای شرکت‌های بذری اشاره کرد و گفت: میزان گندم بذری شش هزار و ۴۸۵ تن و میزان جو بذری ۴۵۰ تن است.

شاهرخی تصریح کرد: ما به عنوان متولیان تولید، امنیت و سلامت غذایی در قبال کشاورزان و سفره مردم مسئولیم بنا بر این وظیفه ما افزایش راندمان تولید در واحد سطح است و این امر مستلزم همکاری و ارتباطات هر چه بیشتر کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی با مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی است.

وی با تأکید بر استفاده از هیئت‌های اندیشه ورز در همه زیر بخش‌های کشاورزی و ایجاد زیر شاخه مرتبط در کلیه شهرستان‌ها عنوان کرد: با همدلی، هم افزایی، ایجاد انگیزه و با استفاده از ظرفیت‌های موجود در مراکز جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی تحول و جهشی در بخش کشاورزی ایجاد کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، از کارشناسان مراکز تحقیقات و مراکز خدمات کشاورزی خواست با توجه به شرایط کم بارشی و کم آبی، کشاورزان را به سمت کشت کلزا سوق بدهند.

وی، بر بررسی وضعیت مزارع بذری زیر کشت با توجه به تنش‌های خشکی و سرمایی در لرستان، تصمیم‌گیری در مورد موجودی بذور شرکت‌ها و گزارشی از میزان سطح زیر کشت مزارع بذری تأکید کرد.

کد خبر 5460795

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی لرستان کم آبی بوشهر ویروس کرونا ماه رمضان 1401 کرمانشاه ماه مبارك رمضان آمار کرونا خراسان رضوی بازگشایی مدارس مشهد گردشگری مسافران نوروزی روز طبیعت خطبه های نماز جمعه سفرهای نوروزی جهاد کشاورزی جو بذری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۶۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح طرح آبرسانی فلارد یک در شهرستان فلارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری،مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فلارد گفت: یکی از مهمترین مطالبات کشاورزان شهرستان فلارد پس از دو دهه انتظار، محقق شد و طرح فلارد یک کلید خورد.
رستمی افزود: طرح فلارد یک در سال جهش تولید با مشارکت مردم، با همکاری آب منطقه‌ای استان، سازمان جهاد کشاورزی، بخش خصوصی و کشاورزان روستای سندگان با ۴۱۴ میلیارد ریال به بهره برداری رسید که باعث اشتغالزایی ۲۵۰ نفر بصورت مستقیم خواهد شد.
سید ابوالحسن عدنانی مدیر روابط عمومی آب منطقه‌ای استان هم گفت: این طرح با هدف مدیریت روان آب‌های شهرستان فلارد برای زمین‌ها و باغات بالا دست، آبی معادل ۱۷۰ لیتر در ثانیه ۲۴۵ هکتار (۲۰۰ هکتار زراعت و ۴۵ هکتار باغ) را پوشش خواهد داد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی خریداری شد
  • خوشه‌های خوش‌سالی در خراسان شمالی با جهش تولید و مشارکت کشاورزان
  • طوفان ۲۰۰ هزار تن گندم این استان را از بین برد !
  • رفع تداخل ۹۰۰ پلاک از اراضی لرستان
  • حق‌آبۀ لرستان فدای بازی‌ سیاسی شد/ کشاورزان ‌مهاجرت کرده‌اند
  • تخریب جاده‌های بین مزارع و عشایری شهرستان آبدانان بر اثر سیلاب
  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی در فارس خریداری شد
  • آغاز کشت گسترده سیب‌زمینی در اراضی کشاورزی
  • قطع آب و خسارت به محصولات دغدغه‌ی کشاورزان قزوینی+ فیلم
  • افتتاح طرح آبرسانی فلارد یک در شهرستان فلارد