Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها با بیان اینکه ۳ مرحله یارانه کمک معیشت مازاد بر تکالیف قانونی در سال ۱۴۰۰ به ارزش ۱۲۰ هزار میلیارد ریال به اقشار آسیب پذیر پرداخت شد،گفت:در سال ۱۴۰۰ برخلاف سال های گذشته بیش از ۹۰ درصد منابع پیش بینی شده وصول شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امید حاجتی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در جمع پرسنل سازمان هدفمندسازی با تبریک سال جدید و حلول ماه مبارک رمضان و استفاده از برکات این ماه، عنوان کرد: سازمان هدفمندسازی در یکسالی که گذشت منشاء خدمات و اقدامات شاخصی بود که با مسئولیت پذیری، همدلی و تعامل بین بخشی در راستای اهداف کلان خود حرکت کرد و زمینه حمایت از بخش های مختلف به ویژه حوزه های زیر ساختی در کشور را فراهم ساخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاجتی به ارائه بخشی از گزارش اقدامات سازمان هدفمندسازی یارانه ها در سال 1400 پرداخت و اظهار کرد: در سال 1400 برخلاف سال های گذشته بیش از 90 درصد منابع پیش بینی شده وصول و تقریبا کلیه تکالیف قانونی موضوع تبصره 14 جدول مصارف بودجه کل کشور انجام شد.

وی ادامه داد: در زمینه پرداخت یارانه ها نیز به تعهدات خود یعنی پرداخت 12 مرحله یارانه نقدی و 12 یارانه کمک معیشتی جامعه عمل پوشانده شد و علاوه بر آن نیز، 3 مرحله یارانه کمک معیشت مازاد بر تکالیف قانونی نیز در ماه مبارک رمضان سال قبل، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و بسته کمک معیشتی عید نوروز مجموعا به ارزش 120 هزار میلیارد ریال بصورت هدفمند به اقشار آسیب پذیر پرداخت شد.

مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه ها به نقش به سزای این سازمان در کنترل بیمارستان ها و جلوگیری از مرگ و میر بیشتر در کشور اشاره کرد و افزود: 130 هزار میلیارد ریال برای مقابله با بیماری کرونا به ویژه در حوزه خرید و تولید واکسن کرونا اختصاص و پرداخت شد تا کشور را از آسیب ها و مرگ و میر های این بیماری مصون نماید.

 رییس هیات مدیره سازمان هدفمندسازی یارانه ها همچنین به لزوم توجه به پرداخت معوقات پرسنل خدوم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اشاره کرد و افزود: در این زمینه نیز منابع پیش بینی شده بابت حق الزحمه ی پرستاران و کادر درمان در طول یکسال گذشته همزمان با سایر اقدامات در این حوزه پرداخت شد.

 وی اضافه کرد: همچنین در سال گذشته مجموعا 250 هزار میلیارد ریال به تکمیل پروژه های نیمه تمام عمرانی کشور پرداخت شد که این اقدام از ابتدای تاسیس سازمان هدفمندسازی یارانه ها بی‌نظیر بود.

 امید حاجتی به سه اولویت اساسی سازمان هدفمندسازی یارانه ها در برنامه های سال 1401 تاکید کرد و افزود: سازمان هدفمندسازی یارانه ها با توجه به حذف ارز ترجیحی و آثار و تبعات ناشی از آن تلاش کرد در دو حوزه وضعیت معیشت مردم و حوزه دارو، تجهیزات پزشکی مصرفی برنامه های را تدوین و جهت طی مراحل تصویب و اجرا نمود است.

استمرار حمایت از تولید دانش بنیان کارآفرین از اولویت های اصلی سازمان هدفمندسازی یارانه ها است

وی با اشاره به یکی از اقدامات موثر اقتصادی- اجتماعی در کشور به تدوین یک بسته حمایتی در زمینه مقابله با فقر مطلق عنوان کرد و افزود: بعد از حذف ارز ترجیحی در قانون بودجه کشور براساس دستور ریاست محترم جمهور در حوزه معیشت مردم تلاش شده است برای مقابله با فقر مطلق در یک بازه زمانی یک ساله برنامه ای تدوین شود که  فقر را از چهره سرزمین عزیز اسلامی مان حذف و برای بهبود وضعیت مردم، خدمات متناسبت ارائه و پیشنهاد شود. این اقدام  سهم بزرگی در بهبود کیفیت زندگی مردم، کاهش آسیب های اجتماعی و همچنین بهبود ضریب جینی و فاصله طبقاتی در جامعه را خواهد داشت و قطعا در مدت یکسال می توان به جرات ادعا کرد پس از انجام آن، ان شاءالله میزان قابل توجهی  از فقر به معنای مطلق آن از چهره کشور رخت برخواهد بست.

حاجتی اضافه کرد: همچنین در حوزه دارو، درمان و تجهیزات پزشکی مصرفی نیز برای جلوگیری از افزایش قیمت ها برای مردم به ویژه اقشار آسیب پذیز، خدمات درمانی حوزه سلامت را ارتقاء و برای آن برنامه ریزی شده است تا مردم حداقل افزایش قیمت ها و حداکثر دریافت خدمات درمانی حوزه سلامت را شاهد باشند. که بعنوان مثال در حوزه بیماران خاص و بیماران صعب العلاج تلاش خواهد شد هزینه مردم به صفر نزدیک شود تا مردم عزیز کشورمان حداقل دغدغه را برای رسیدگی به بیماران خود را داشته باشند.

مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه ها یکی دیگر از سیاست ها و اولویت های مهم سازمان را کمک به حوزه تولید عنوان کرد و اظهار داشت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری تلاش خواهد شد برای استمرار حمایت از حوزه تولید به ویژه «تولید دانش بنیان کارآفرین» و یکی از سیاست های اصلی محور حمایت از تولید قرار داده و برای رسیدن به تولید و اشتغال پایدار در کشور منابع مالی در اختیار دستگاه های اجرایی ذی ربط قرارگیرد.

وی در پایان به مجموعه از فعالیت های گسترده برای اصلاح و بهبود کیفیت خدمات به مردم اشاره کرد و عنوان داشت: از ضرورت های که بیش از گذشته پرسنل سازمان باید به آن توجه کنند و مورد انتظار است، لزوم یکپارچگی و انسجام در اجرای فعالیت های هم راستا با سیاست های اقتصادی دولت محترم و همچنین ارائه مشاورهای دقیق و کارشناسی در حوزه حمایتی و سیاست گذاری یارانه ای است تا ثمره و تلاش های سازمان تحقق و اجرایی شدن شعار سال و بهبود رفاه مردم و اقتصاد کشور باشد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان هدفمندسازی یارانه ها اقتصاد سازمان هدفمندسازی یارانه ها اقتصاد سازمان هدفمندسازی یارانه ها هزار میلیارد ریال کمک معیشت پرداخت شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۶۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات از ابربدهکاران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مهم‌ترین مراجع بین‌المللی که برای تامین مالی پروژه‌ها استفاده می‌شود، بانک توسعه اسلامی است و هفته آینده پنجاهمین سالگرد تأسیس این بانک در عربستان سعودی با حضور ۴۷ کشور برگزار می‌شود.
وی افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته تأمین مالی از سوی این بانک صورت نمی‌گرفت و یکی از اولویت‌های ما رفع موانع پرداخت اقساط کشور بود تا کاری کنیم این بانک برای ۱۱ پروژه عمرانی ما تأمین مالی کند.
خاندوزی خاطرنشان کرد: این اتفاق رخ داده و ما مسیر دور زدن تحریم در پرداخت بدهی ایران به این بانک را پشت سر گذاشتیم و بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم و فرآیند بازپرداخت اقساط ۱۱ پروژه عمرانی آغاز شده است.
وزیر اقتصاد گفت: تا امروز بیش از ۴۰ میلیون یورو بازپرداخت جدید برای تکمیل پروژه‌ها دریافت کردیم و امیدواریم هفته آینده در ریاض نیز بتوانیم مجوز پرداخت‌های بیشتر و پروژه‌های دیگری را بگیریم. سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز همچنین در حاشیه مراسم رسمی واگذاری دو باشگاه سرخابی‌ها به دو هلدینگ بانکی و پتروشیمی در جمع خبرنگاران گفت: سال گذشته از محل ابربدهکاران مالیاتی ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات معوقه وصول کردیم. وی گفت: مالیات معوقه ابربدهکاران شامل برخی شرکت‌های زیرمجموعه بانک‌ها و مالیات خود بانک‌ها بود که وصول کردیم تا فشاری به مودیان مالیاتی کوچک وارد نشود.

دیگر خبرها

  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • پشت پرده جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان چیست؟
  • ۱۶۱ هزار میلیارد تومان یارانه برای نان
  • ماجرای جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان در بودجه ۱۴۰۳ چیست؟
  • پشت پرده جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان در بودجه ۱۴۰۳
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • علیرضابیگی: دولت مشکلاتش را به سفره مردم منتقل کرد
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات از ابربدهکاران
  • پیگیر اجرای هدفمندسازی یارانه‌های دانشجویی در سال جدید هستیم