Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@01:55:58 GMT

اخلاص و توکل، صفاتی که در ماه رمضان متجلی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۲۶۲۷۰

اخلاص و توکل، صفاتی که در ماه رمضان متجلی می‌شوند

امام جمعه شهرستان قرچک گفت: اخلاص و توکل دو صفت برجسته‌ای هستند که در ماه مبارک رمضان بیش از هر زمان دیگری متجلی شده و نمود می‌یابند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام حجت‌الله اسماعیلی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز با اشاره به برکات ایام نورانی و غفران الهی و ماه نزول قرآن برای عاشقان کوی معرفت و تشنگان حقیقت، اظهار کرد: فضیلت این ماه پر خیر و برکت بر همگان روشن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به توصیف ماه مبارک رمضان از زبان امام علی (ع) گفت: این ماه ماهی است که خداوند رحمان آن را بر دیگر ماه‌ها برتری داده، به همان سان که خاندان پیامبر (ص) را بر دیگر مردم برتری داده است.   امام جمعه شهرستان قرچک خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های برجسته این ماه آن است که انسان خود را بیشتر متوجه خداوند رحمان کرده، با اقرار و اعتراف به گناه و استغفار از خداوند متعال حالش متحول می‎شود.   حجت‌الاسلام اسماعیلی با تاکید بر اینکه در ماه مبارک رمضان بلاها به واسطه دعا دفع و گناهان با استغفار محو می‌شوند، بیان کرد: این ماه فرصتی است برای آنکه انسان به حقیقت خلقت و وظیفه اصلی خود توجه بیشتری داشته باشد.   وی عنوان کرد: یقینا در ماه نزول قرآن، روزه‌داران گرایش و توجه بیشتری به قرآن کریم و حقیقت آن پیدا می‌کنند و این خود یکی از دستاوردهای ماه میهمانی خدا است که تلاوت قرآن، دعا، استغفار و روزه‌داری بهترین تمرین برای بندگی است.   امام جمعه شهرستان قرچک توجه و تاکید بر دو صفت عالی اخلاص و توکل در ماه مبارک رمضان را مهم برشمرد و افزود: این دو صفت از ویژگی‌های خاص مومنان هستند.   حجت‌الاسلام اسماعیلی با اشاره به روایتی از امیرالمومنین (ع) روزه را آزمونی برای اخلاص آفریدگان دانست و ادامه داد: بدون شک اخلاص و توکل بر خداوند متعال در زندگی شخصی و اجتماعی همه افراد نقش بسیار تاثیرگذاری دارد.   وی گفت: اخلاص و توکل موجب می‌شود منت، سستی، ناامیدی، ترس و دلسردی در کار نباشد، همچنان که اصل و اساس استواری و قوت قلب انسان نیز توکل بر خداوند متعال است.   امام جمعه شهرستان قرچک بیان کرد: هر کس بر خداوند اعتماد کند، خدا برای او بس است و کارش را به نتیجه می رساند و نشان می‌دهد انسان باید در درجه توکل به خدا بیشتر توکل کند.   حجت‌الاسلام اسماعیلی عنوان کرد: رمضان ماه کسب همه صفات و فضائل به ویژه بالا بردن درجه اخلاص و توکل است که در این صورت آثار این کار در زندگی و امور مختلف زندگی افراد خود را نشان می‌دهد.   انتهای پیام/*

منبع: دانا

کلیدواژه: امام جمعه شهرستان قرچک اخلاص و توکل حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۶۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجالس شهدا میدان مقدس و اطهر حضرت فاطمه(س) است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم یادواره شهدای گمنام به مناسبت سالگرد تدفین پنج شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیدیه برگزار شد.

این آیین به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والا مقام و تجدیدمیثاق با آرمان‌های والای آنان، در جوار یادمان این شهدا با حضور استادان، کارکنان، دانشجویان و جمعی از مسئولان شهرستان در محوطه دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم سخنرانان به تبیین مقام شامخ شهدا و ایثارگری‌های آنان در راه حفظ و حراست از نظام مقدس جمهوری اسلامی پرداختند.

رزمنده هشت سال دفاع مقدس در این مراسم گفت: هرکجا مجالس شهدا برگزار می‌شود یقین بدانید میدان مقدس و اطهر فاطمه زهرا(س) خواهد بود.

فرهاد بابلی با بیان اینکه اخلاص یکی از ویژگی‌های شهداست، بیان کرد: اگر علم و دانش وجود داشته باشد، اما اخلاص در عمل نباشد، کمترین فایده را دارد و این اخلاص ویژگی شهیدان بود.

وی، جنگ تحمیلی را بزرگ‌ترین راهکار استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: در آن مقطع زمانی شرق و غرب عالم دست به دست هم داده و صدام را کاملاً تجهیز کردند تا به کشور ما حمله کنند.

رزمنده هشت سال دفاع مقدس گفت: هدف استکبار از تمام این اقدامات اول شکست انقلاب اسلامی و جلوگیری از رشد انقلاب اسلامی بود، البته اهداف دیگری مانند از بین بردن تمامیت ارضی ایران هم داشتند و مرز‌های دریایی و خاکی ما را مورد هجمه قرار دادند، اما هرگز نتوانستند ذره‌ای از این خاک را تصاحب کنند.

در پایان این مراسم که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیدیه برگزار شد با اهدای گل و عطر افشانی مزار پنج شهید آرمیده در این یادمان بار دیگر یاد و خاطره این عزیزان گرامی داشته شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حفظ جایگاه اجتماعی حق شایسته معلم است
  • غیرمسلمانان به کشتار مردم غزه اعتراض کرده اند ولی خبری از اعتراض در بلاد اسلامی نیست
  • صدا و سیما مؤثرترین نقش را در ایجاد تمدن اسلامی دارد
  • حج، سفری برای پاک شدن و رسیدن به اخلاص است
  • ضرورت برخورد جدی با شرب خبر در جامعه
  • اولین معلم آدم ابوالبشر خداوند متعال بود که او را بیان، نطق و علم داد
  • انتقاد امام جمعه یاسوج از شراب‌خواری پزشکان در شیراز
  • خداوند از معلمان و دانشمندان به عنوان لوح محفوظ نام می‌برد
  • مجالس شهدا میدان مقدس و اطهر حضرت فاطمه(س) است
  • وضعیت مبلغان کشور در ماه رمضان از زبان مدیرکل تبلیغ عمومی/ استقبال بی‌نظیر «تبلیغ اولی‌ها»