Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - معاون عمرانی استاندار فارس تهیه بانک اطلاعات و پایگاه اطلاعاتی در زمینه محیط زیست برای استان الزامی است، گفت: اطلس محیط زیستی برای استان نیاز است تا به عنوان سند عملکرد مطرح و استفاده شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، محمود رضایی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل محیط زیست استان فارس با بیان اینکه انتظار داریم که سازمان محیط زیست کمک و حمایت جدی‌تری از استان فارس داشته باشد، اظهار داشت: عدم توازن منابع آبی و خشکسالی‌ها در استان سبب خشک شدن تالاب‌‌ها شده است البته رهاسازی‌‌هایی صورت گرفته اما کافی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه آب از اصلی‌ترین مشکلات استان است، گفت: مدیریت جدید اقدامات گذشته در بحث احیای تالاب‌ها را پیگیری‌ کند و در بحث تقابل صنایع آلاینده و محیط زیست به ویژه انتقال کارخانجات آلاینده از اولویت‌های مدیریت جدید باشد. 

معاون عمرانی استاندار فارس با بیان اینکه سمن‌‌های فعال محیط زیست استان فارس بسیار قوی هستند که باید از ظرفیت آنها استفاده شود، افزود: با توجه به اقتصاد مبتنی بر کشاورزی و بحران آب شاخص زیست محیطی استان در کشور جالب نیست و مدیریت جدید برنامه‌‌ای برای تقویت اقتصاد سبز و تعادل در مصارف آب و صنعت داشته باشند. 

رضایی با بیان اینکه به لحاظ کیفیت هوا، استان فارس وضعیت نسبتا خوبی دارد اما گاهی ریزگردها منجر به آلودگی‌ها می‌شود که باید مدیریت جدید این موضوع را مدنظر داشته باشند، بیان کرد: در زمینه ناوگان حمل و نقل عمومی و آلودگی ناشی از آن محیط زیست می‌تواند از ظرفیت‌های بودجه برای اصلاح این موضوع استفاده کند. 

درخواست رئیس سازمان محیط زیست برای "ممنوعیت شکار" در پی تذکر مقام معظم رهبریسلاجقه: هیچ کلنگی بدون مجوز محیط زیست بر زمین نخواهد خوردآیت الله نورمفیدی: در روز طبیعت حافظ محیط زیست باشیمتأکید شهروندان ایلامی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ محیط زیست در روز طبیعت + فیلم

وی با بیان اینکه تهیه بانک اطلاعات و پایگاه اطلاعاتی برای استان الزامی است، گفت: اطلس محیط زیستی برای استان نیاز است تا به عنوان سند عملکرد مطرح و استفاده شود همچنین استفاده از فناوری‌‌های نوین در حوزه محیط زیست به ویژه در ریزگردها مدیریت جدید مبتنی بر دانش و استفاده از ظرفیت‌‌های علمی باشد. 

معاون استاندار فارس با بیان اینکه یکی دیگر از چالش‌ها پسماندها است، افزود:  پراکنش شهرهای استان به گونه‌ای است که برای پسماند باید از ظرفیت میان منطقه‌ای استفاده شود اقداماتی انجام شده و از ابزار قوه قضائیه هم استفاده شد اما برای ادامه کار باید فرهنگسازی بیشتری صورت گیرد. 

انتهای پیام/424 /ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استفاده شود مدیریت جدید برای استان استان فارس محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۶۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیج فارس دریایی راهبردی در دنیای ارتباطات است

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شبکه اجتماعی ویراستی گفت: خلیج فارس، دریایی استراتژیک و راهبردی در دنیای ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

وی افزود: سال گذشته با همت متخصصین کشور و بادانش بومی، جزایر سه‌گانه همیشه ایرانی خلیج فارس از طریق فیبر نوری به سرزمین اصلی متصل شدند تا زیرساخت لازم برای ارائه ارتباطات پایدار و پرسرعت به هموطنان عزیز ساکن جزایر فراهم شود.

کد خبر 6092369 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • کشتی‌های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • خلیج فارس دریایی راهبردی در دنیای ارتباطات است
  • سلامت زیست بوم خلیج فارس شرط پایداری در منطقه خواهد بود
  • خلیج فارس اصلی‌ترین نماد تمامیت ارضی کشور است
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد