Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ معاون مشارکت و آموزش سازمان محیط زیست گفت: شعار سازمان محیط زیست امسال تکیه بر مردم‌محوری و استفاده از فعالیت‌های فناورانه است چون نیروی محیط زیست کفاف این گستره عظیم را نمی‌دهد بنابراین باید از ظرفیت‌های مردمی و تشکل‌ها استفاده شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز ، نورالله مرادی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل محیط زیست استان فارس با بیان اینکه امسال به ویژه در اسفندماه اتفاقات خوبی برای محیط زیست افتاد، اظهارداشت: در روز 15 اسفندماه رهبری سخنانی مطرح کردند که نقشه راهی برای فعالیت در حوزه محیط زیست شد همچنین نگاه رئیس‌جمهور به حوزه محیط زیست یک نگاه دارای اولویت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه طرح این نکته که توسعه فرع بر محیط زیست است، نویدبخش اتفاقات خوب در این حوزه است، گفت:  شعار سازمان محیط زیست در سال جدید تکیه بر مردم‌محوری و استفاده از فعالیت‌های فناورانه است چون نیروی محیط زیست کفاف این گستره عظیم را نمی‌دهد بنابراین باید از ظرفیت‌های مردمی و تشکل‌ها استفاده شود. 

مرادی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های ما افزایش تعداد سمن‌ها است، افزود: در استان فارس به این مهم توجه ویژه شده اما باز هم بر این امر تاکید داریم علاوه بر آن در شعار امسال بحث دانش‌بنیان برجسته شده و محیط زیست بایستی به این سمت برود و حضور جدی داشته باشد. 

معاون آموزش و مشارکت‌های سازمان محیط زیست با بیان اینکه انتظار داریم که حتما مدیریت جدید به سمت استفاده از ظرفیت افراد فعال در حوزه فناوری و دانش‌بنیان برود، گفت: توجه و استفاده بیشتر از ظرفیت رسانه‌ها از دیگر انتظارات از مدیریت جدید است. 

حفاظت از محیط زیست به شیوه مردم‌محور منجر به نتیجه می‌شود

عطا پورشیرزاد، سرپرست جدید سازمان حفاظت محیط زیست استان فارس نیز در ادامه با بیان اینکه ادامه‌دهنده کارهای ارزشمند و علمی محیط زیست خواهیم بود، گفت: موارد انجام شده در استان را پیگیری خواهیم کرد و دیدگاه کاری ما مشارکت مردمی است. 

وی با بیان اینکه تبیین سبک زندگی که در بیانیه گام دوم انقلاب مطرح شده در حوزه محیط زیست راهگشا است، افزود: حتماً باید همه دستگاه‌های اجرایی پای کار باشند چون محیط زیست یک دستگاه نظارتی است و بیشتر اقدامات توسط دیگر دستگاه‌ها اجرا می‌شود. 

سرپرست سازمان محیط زیست استان فارس با بیان اینکه استان فارس از قومیت‌های زیادی تشکیل شده و تنوع زیستی زیادی دارد، تاکید کرد: تنها با استفاده از روش حفاظت مردم‌پایه می‌توان از محیط زیست حفاظت کرد و در همین راستا استفاده از ظرفیت سمن‌ها و ارتباط مداوم با آنها نیز در دستور کار خواهد بود. 

وی با بیان اینکه ارتباط با دستگاه قضا بیشتر خواهد شد و به رسانه‌ها اعتقاد دارم چراکه رسانه در فرهنگسازی در این حوزه کارگشا است، افزود: حفاظت از محیط زیست به شیوه مردم‌محور منجر به نتیجه می‌شود. 

از 13 تالاب استان فارس تنها یک تالاب زنده است

حمید ظهرابی، مدیرکل سابق محیط زیست استان فارس نیز در این مراسم اظهارداشت: با همت و همراهی همکاران در همه بخش‌ها و همکاری ویژه و قابل ستایش سمن‌ها، همکاری دانشگاه‌ها و سازمان‌ها توانستیم در 2 سال گذشته در ارزیابی‌ها از رتبه 27 به رتبه برتر برسیم. 

وی با بیان اینکه مهم‌ترین چالش محیط زیست استان آب است، گفت: 13 تالاب بزرگ در استان داریم که در حال حاضر یک تالاب زنده است و مابقی خشک شده در این راستا با حمایت استانداری و سایر دستگاه‌ها ستاد احیای تالاب‌‌ها شکل گرفته و از ظرفیت دانشگاه شیراز و تهران استفاده شده است. 

ظهرابی با بیان اینکه برنامه احیای تالاب‌ها در حال نهایی شدن و حریم آبی تالاب‌‌ها مشخص شده است، افزود: حقابه برای طشک و بختگان رهاسازی شد و با کمک کشاورزان و مردم این حقابه به تالاب‌ها اختصاص پیدا کرد و آب به تالاب رسید. 

مدیرکل سابق محیط زیست استان فارس با بیان اینکه با وجود کمبود شدید منابع آبی اما امسال نیز امیدواریم که حقابه رهاسازی شود، بیان کرد: تفاهم‌نامه‌ای برای احیای تالاب‌ها به زودی امضا می‌شود که براساس آن مدیران دستگاه ملزم به اجرای برنامه احیای تالاب‌ها می‌شوند. 

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی و به ویژه جهاد کشاورزی مکلف شدند که راهی پیدا کنند تا وابستگی معیشت مردم به آب در استان به حداقل برسد، گفت: تغییر معیشت و الگوسازی کشاورزی پایدار به عنوان اساسی‌ترین کارها برای احیای تالاب‌ها است. 

معاون سازمان محیط زیست: ‌با طرح پتروشیمی میانکاله موافقت نکردیم/ تا جایی که زورمان برسد جلوی ‌کار را می‌گیریم تسریع در احداث پتروشیمی میانکاله با وجود مخالفت چند باره سازمان محیط زیست سلاجقه: هیچ کلنگی بدون مجوز محیط زیست بر زمین نخواهد خورد

ظهرابی با بیان اینکه هزار هکتار نیز در سال گذشته رفع تصرف از اراضی منابع ملی و حفاظت شده است، تصریح کرد: همچنین تخریب ساخت‌وسازها در مناطق محافظت شده نیز پیگیری شد و اجرای آن به مدیریت جدید می‌رسد. 

وی درباره انتقال صنایع آلاینده نیز گفت: کارخانه‌ پشم و شیشه قرار است آخر اردیبهشت تحویل دهند و کارخانه سیمان هم تا 1402 از شهر شیراز خارج می‌شود و این از اولویت‌های محیط زیست است.  

ظهرابی همچنین از ابطال مجوز 22 معدن در شیراز برای مقابله با آلودگی هوا خبر داد و عنوان کرد: باید کارخانجات نیز به مکان دیگری منتقل شوند. 

انتهای پیام/424/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: محیط زیست استان فارس سازمان محیط زیست احیای تالاب ها محیط زیست محیط زیست دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۶۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زست مازندران اعلام کرد:ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان طی یک هفته گذشته حین گشت و کنترل درشهر‌های چالوس، نور، بابلسر، آمل، سوادکوه و کیاسر متخلفان شکار و صید را به همراه ۲ قبضه سلاح شکاری، سه رشته تور (سالیک) و لاشه یک راس بزغاله وحشی و سه طاقه قرقاول دستگیر و در میانکاله ۲۰ رشته دام صید ماهی غیر مجاز جمع آوری کردند.

در چالوس ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در فصل تخم ریزی سفید ماهیان حین گشت و کنترل در رودخانه حفاظت شده سردآبرود ۲ رشته تور (سیالیک) و یک شاخه دام کشف و ضبط کردند.

ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان نور (واحد محیط بانی رزن) حین گشت وکنترل در رودخانه بلده از یک متخلف یک رشته سالیک کشف وضبط کردند.

در ماموریت دیگری ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان نور (واحد محیط بانی رزن) از دو متخلف ۵ قطعه پرنده (دو قطعه بلبل، سه قطعه سهره) کشف وضبط کردند.

در بابلسر ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان حین گشت وکنترل در ساحل علی آباد میر ۱۴ رشته دام صید ماهی‌های استخوانی تخریب و جمع آوری کردند.

ماموران یگان حفاظت محیط زیست آمل در ماموریت مشترک با ماموران نیروی انتظامی ۱ قبضه سلاح شکاری قاچاق و تعدادی فشنگ کشف و ضبط و درماموریت دیگری از یک شکارچی غیرمجاز تاکسیدرمی ۱ بهله عقاب، لاشه ۱ راس بزغاله وحشی و تعدادی فشنگ کشف وضبط کردند.

در سوادکوه ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان حین گشت کنترل درمنطقه تیراندازی ممنوع لفور از متخلف یک قبضه سلاح شکاری و لاشه دوطاقه قرقاول نر کشف وضبط کردند.

ماموران یگان حفاظت اداره پارک ملی کیاسر حین گشت و کنترل در منطقه شکار ممنوع ازیک متخلف لاشه یک طاقه قرقاول کشف وضبط کردند.

ماموران پناهگاه حیات وحش میانکاله مستقر در آشوراده ۲۰ رشته دام صید ماهی غیر مجاز جمع آوری کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • دستگیری متخلفین برداشت غیرمجاز شن و ماسه در منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • پاکسازی حاشیه و تالاب پیرسلمان
  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه