Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، طبق اعلام فدراسیون کشتی، طی ۲ سال گذشته، هماهنگ‌ترین فدراسیون با ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران (نادو) بود و نهایت همکاری را با این ستاد داشت، کم‌کاری اخیر این ستاد برای کشتی کشور مشکل ساز شد و ادامه این کم‌کاری‌ها کشتی کشور را در عرصه بین‌المللی با مشکل روبرو خواهد کرد. فدراسیون کشتی در نامه‌ای به وزارت ورزش و جوانان، اعتراض شدید خود را نسبت به مسئولیت‌پذیر نبودن این سازمان اعلام و تا رفع نشدن مشکل، هیچ گونه همکاری را با نادو نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«محمد ابراهیم امامی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فدراسیون کشتی مدتهاست در راستای تحقق اهداف عالیه خود به جهت مبارزه با دوپینگ تمامی تلاش خود را کرده تا با هماهنگی و همکاری ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران (نادو) بتواند با این معضل جدی ورزش مبارزه کند، اما اتفاقات اخیر نشان داد در این خصوص از جانب نادو کم کاری، و به عبارتی سهل‌انگاری شده است.

وی ادامه داد: هدف فدراسیون این بوده که نتیجه آزمایشات به موقع به دستمان برسد که طبق شواهد این اقدام با تاخیر انجام شد. هنوز مشخص نیست که به چه دلیل جواب این آزمایش به فدراسیون نرسیده است. به طور قطع فدراسیون مقصر نیست و به دنبال آن هستیم در آینده چنین اقدامی دوباره صورت نگیرد تا ورزش متضرر نشود. این اولین مورد در تست دوپینگ نبوده و پیشتر نیز سابقه‌هایی در اخذ نهایی و تاخیر در ارائه نتیجه نیز وجود داشته است.

امامی تصریح کرد: توقع فدراسیون کشتی از نادو، همکاری و دقت نظر بیشتری با این رشته پرافتخار است. ۴۰ روز قبل از ملی‌پوشان کشتی نمونه‌گیری شده اما خبر رسید که این نمونه‌ها برگشت خورده و در گمرک است.

وی ادامه داد: در گذشته نیز سابقه داشته که پس از اعزام تیم به رقابت‌های آسیایی از سوی وادا (سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ) نتیجه مثبت دوپینگ کشتی‌گیران در حین مسابقات اعلام شده که بار روانی زیادی را برای کادر فنی به وجود آورده بود. بنابر این انتظار می‌رود که سازمان‌های مرتبط، برروی کارها دقت نظر داشته باشند چرا که سرمایه‌گذاری زیادی در ورزش نخست کشور می‌شود و نباید با یک اقدام نادیده گرفته شود.

سخنگوی فدراسیون کشتی گفت: فدراسیون اکنون عزمش را جزم کرده تا به صورت جدی به موضوع دوپینگ ورود کند. طبق گفته «نناد لالوویچ» رییس اتحادیه جهانی کشتی، بیشترین آمار دوپینگ مربوط به کشورهای ایران و ترکیه بود که باید با تمهیدات موجود به حداقل ممکن برسد. این فدراسیون تاکنون موفق عمل کرده است که این امر باعث کاهش دوپینگ در ورزش اول کشور شده است. در این خصوص نیز اتحادیه جهانی کشتی، فدراسیون ایران را مورد تقدیر قرار داد.

وی تاکید کرد که نادو بایستی پا به پای فدراسیون حرکت کند که در حال حاضر از این مسیر عقب‌تر است و امیدواریم این اتفاق رخ دهد تا کاستی‌ها برطرف شود.

امامی در پاسخ به این سوال که آیا برگشت تست دوپینگ ورزشکاران از آلمان، محرومیتی را برای این ورزش به همراه خواهد داشت تصریح کرد: هیچ محرومیتی برای این ورزش به وجود نخواهد آورد بلکه اقدامات ما در این راستا پیشگیری خواهد بود.

همچنین در این راستا بعد از انتشار اخبار مربوط به اختلاف فدراسیون کشتی ایران و ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران (نادو) در بخش خبر ورزشی پیرامون ارسال نشدن نمونه‌های آزمایش دوپینگ ورزشکاران فدراسیون کشتی توسط شرکت ملی پست ظهر، «حسن عمیدی» مدیر کل دفتر ارتباطات شرکت ملی پست طی گفت و گویی توضیحاتی را ارائه کرد.

این مسئول شرکت ملی پست با اشاره به اینکه مرسوله پستی حاوی نمونه آزمایش دوپینگ ورزشکاران فدراسیون کشتی ایران توسط فدراسیون پزشکی ورزشی در ساعت ۱۴ در مورخه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ تحویل شرکت ملی پست شده است افزود: «شرکت پست حسب وظیفه ذاتی خود در اسرع وقت با پرواز شماره ۰۶۰۱ روز یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲ و ده دقیقه بامداد نمونه های دریافتی را توسط شرکت هواپیمایی لوفت هانزا به  مقصد آلمان ارسال کرده و ساعت ۵ بامداد وارد فرودگاه آلمان شده است».

عمیدی ادامه داد: «پست دولتی کشور آلمان نیز نمونه ارسالی را در ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ یعنی بعد از گذشت ۵ روز و پس از انجام تشریفات گمرکی در پست این کشور به آزمایشگاه مربوطه در شهر کلن رسانده است.
بنابر اظهارات پست آلمان، در آزمایشگاه آلمان شخص گیرنده جهت تحویل حضور نداشته و مرسوله مجدد به پست آلمان عودت می گردد. در نهایت  تحویل گمرک آلمان شده  و در این مرحله گمرک آلمان نسبت به تنظیمات فرمهای مربوطه ایراد گرفته و مرسوله را به پست ایران برگشت داده است».

وی با تاکید بر اینکه همکاران ما در پست فرودگاه امام خمینی (ره) طی تماس هایی که با نماینده فدراسیون داشتند تا در تهیه نتیجه سرعت بخشیده شود تصریح کرد: «مقرر گردیده در اولین فرصت به هر طریق ممکن نمونه ها مجدد به آزمایشگاه آلمان ارسال شود».

برچسب‌ها سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ لیگ کشتی آزاد و فرنگی کشتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ لیگ کشتی آزاد و فرنگی کشتی سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ لیگ کشتی آزاد و فرنگی کشتی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ فدراسیون کشتی شرکت ملی پست نمونه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۶۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر زمان و مکان کشتی آزاد جام تختی

با اعلام سخنگوی فدراسیون کشتی، زمان و مکان برگزاری مسابقات بین‌المللی کشتی آزاد جام تختی تغییر کرد.

به گزارش مشرق، قرار بود رقابت‌های کشتی آزاد جام تختی ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت ماه در شهر لار برگزار شود که روز گذشته اخباری دال بر انصراف هیات کشتی این شهر از میزبانی این مسابقات منتشر شد.

ابراهیم مهربان سخنگوی فدراسیون کشتی امروز سه‌شنبه در این خصوص توضیح داد: به دلیل برخی مشکلات زیر ساختی برای میزبان این مسابقات، مسئولان کشتی این شهرستان در نهایت به این جمع بندی نهایی رسیدند که نمی‌توانند در این بازه زمانی میزبان این رویداد بین‌المللی باشند.

وی ادامه داد: پس از پیگیری‌هایی که انجام شد، شهر زنجان به عنوان میزبان رقابت‌های کشتی آزاد معرفی و قرار است مسابقات جام تختی سوم و چهارم خرداد ماه در این شهر برگزار شود.

سخنگوی فدراسیون کشتی در خصوص حضور کشورهای خارجی در این جام گفت: پیشتر دعوت‌نامه‌هایی را به چند کشور ارسال کرده‌ایم، اما هنوز به صورت قطعی مشخص نیست که چند آزاد کار خارجی در این مسابقات شرکت کنند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • مدیر عامل آدیداس: حاضر نشدیم با پیشنهاد نایکی به فدراسیون فوتبال آلمان برابری کنیم
  • تغییر زمان و مکان کشتی آزاد جام تختی
  • نحوه اعزام حسن یزدانی به المپیک؛ بحران بزرگ یا یک اتفاق عادی؟!
  • سرگیجه در کشتی؛ محمدعلی گرایی به تیم ملی دعوت شد
  • مردم کردستان برای حل اختلاف به صلح‌یاران مراجعه می‌کنند
  • حسن یزدانی بحران ملی نیست
  • گرایی به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی دعوت شد
  • دعوت از گرایی به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی
  • محمدعلی گرایی به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی دعوت شد
  • تکلیف دوئل حسن یزدانی و قاسمپور مشخص شد