Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@16:15:33 GMT

سیاست بهداشتی انگلیس در قبال کرونا موفق بوده است؟

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۲۶۸۹۶

سیاست بهداشتی انگلیس در قبال کرونا موفق بوده است؟

به گزارش ایرنا، انگلیس در طول سه ماه گذشته شاهد دو موج ابتلا به کرونا بر اثر شیوع سویه‌های جدید اومیکرون بوده است. طبق آخرین تحقیقات دانشگاه امیپریال کالج لندن این دو موج در ماه‌های ژانویه و مارس رخ داده که مربوط به شیوع سویه‌های B.A۱ و B.A۲ بوده است.

داده‌های آماری نشان می‌دهد که بین ۸ تا ۳۱ مارس ۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳۷ درصد از مردم انگلیس کرونا داشتند که بالاترین سطح ثبت شده از آغاز همه گیری کرونا بشمار می‌رود. این میزان در قیاس با ژانویه گذشته که سویه B.A۱ شایع بود ۱.۹۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مطالعات صورت گرفته حاکیست که ویروس کرونا در میان افراد بالای ۵۵ سال شیوع بیشتری داشته و منجر به بیماری‌های حادتری شده است. این درحالیست که آمار پذیرش در بیمارستان‌ها نیز در این دوره بشدت افزایش یافته و پیش‌بینی می‌شود که این روند ادامه یابد.

در همین حال ظهور نوع جدیدی از ویروس کرونا که ترکیبی از سویه‌های مختلف اومیکرون است خطر شیوع این بیماری را بار دیگر در کانون توجه‌ جهانی قرار داده است. این سویه که نخستین بار در انگلیس شناسایی شد «ایکس ای» (XE) نام گرفته و می‌تواند مسری‌ترین سویه باشد.

کارشناسان تخمین می‌زنند که این سویه ۱۰ درصد راحت‌تر از زیرمجموعه مسری‌تر امیکرون به نام B.A۲ پخش می‌شود اما شمار موارد ابتلا به این سویه هنوز به اندازه‌ای نیست که بتوان نتیجه‌گیری قطعی کرد.  مقامات بهداشتی انگلیس بیش از ۶۳۰ مورد ابتلا به «ایکس ای» را ثبت کرده‌ و می‌گویند که در این رابطه به اطلاعات بیشتری نیاز دارند.

این درحالیست که براساس تصمیم وزارت بهداشت انگلیس تمام محدودیت‌های کرونایی در این کشور از جمعه گذشته رفع و حتی آزمایش رایگان ابتلا به کرونا که ابزاری مهم در اندازه‌گیری اوضاع همه‌گیری در کشور بود، از هفته پیش متوقف شد.

دولت انگلیس دو ماه پیش با وجود شمار زیاد جان باختگان به نسبت جمعیت روند کاهش محدودیت‌های کرونایی را آغاز کرد تا به وضعیت همه‌گیری این ویروس در کشور پایان دهد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، محدودیت‌های کرونایی و آزمایش رایگان ابتلا به این بیماری، بالغ بر ۱۵.۷ میلیارد پوند برای دولت هزینه داشته است.

تحقیقات میدانی خبرنگار ایرنا در لندن حاکیست که مراکز درمانی انگلیس این روزها با موج جدیدی از بیمارانی مواجه است که به علایم جدید کرونا مبتلا هستند. یکی از پزشکان سازمان خدمات ملی درمانی انگلیس که خواست نامش فاش نشود در گفت‌وگو با ایرنا، از هجوم مراجعه به بخش اورژانس بیمارستان سنت هلیر واقع در جنوب لندن و کمبود پزشک آماده به خدمت خبر داد.

در همین حال قریب به اتفاق مراکز درمانی انگلیس به بیماران توصیه می‌کنند که تنها در شرایطی به اورژانس مراجعه کنند که جان‌ آنها در خطر باشد. دکتر اندرو لاکی، مشاور پزشکی اورژانس بیمارستان «هادرزفیلد» در این باره گفت: این واقعاً مهم است که مردم فقط در صورت نیاز به بخش اورژانس مراجعه کنند. بیمارستان ها بسیار شلوغ هستند و مردم باید مدت زیادی منتظر بمانند تا دیده شوند.

گزارش‌های منتشر شده از بیشتر مراکز درمانی حاکیست که بیماران باید برای ویزیت اولیه پزشک بالغ بر نصف روز در بیمارستان منتظر بمانند.  به گفته دکتر لیلا مک‌کی، مدیر سیاست‌گذاری سازمان خدمات ملی بهداشت انگلیس: نزدیک به ۲۰ هزار نفر در حال حاضر به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های کشور بستری هستند و کادر خسته پزشکی بار دیگر برای مقابله با افزایش پذیرش بیماران با مشکل مواجه است.

این درحالیست که انگلیس بار دیگر به صدر فهرست بالاترین میزان قربانیان کرونایی در اروپا تبدیل شده و کارشناسان نسبت به فاجعه بهداشتی در این کشور هشدار داده‌اند.  

از نگاه ناظران اقدام دولت انگلیس برای رفع محدودیت‌های کرونایی یک تصمیم صرفا اقتصادی بوده که نسبت چندانی با اوضاع همه‌گیری کرونا در این کشور ندارد.  دولت محافظه‌کار بوریس جانسون پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و تبعات ناشی از همه‌گیری کرونا و جنگ اوکراین بر بازار انرژی بشدت تحت فشار اقتصادی قرار دارد.

از جمعه گذشته هزینه‌های زندگی در انگلیس به تبع افزایش ۵۰ درصدی بهای سوخت، جهش قابل توجهی را تجربه کرده و مردم این کشور را شوکه کرده است.  دفتر آمار ملی انگلیس در گزارشی اعلام کرده است که نرخ تورم در این کشور در ماه فوریه گذشته (بهمن/اسفند) به بالاترین حد طی نزدیک به ۳۰ سال گذشته رسید.

پیش‌بینی می‌شود که تورم در ماه آینده میلادی به ۷.۲۵‌درصد برسد. اما کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که با ادامه جنگ اوکراین و افزایش قیمت کالاهای اساسی نرخ تورم افزایش بیشتری را تجربه کند.

از این منظر ریشه تصمیم دولت برای تظاهر به پایان همه‌گیری کرونا را می‌توان در اظهارات  ایان دانکن اسمیت رهبر پیشین حزب حاکم محافظه‌کار جویا شد که دو سال پیش ضمن مخالفت با قرنطینه عمومی پیش‌بینی کرده بود که روزی می‌رسد اولویت‌های اقتصادی دولت جای خود را به نگرانی‌های بهداشتی خواهد داد.

برچسب‌ها ویروس کرونا پرسش از خبر بوریس جانسون انگلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا پرسش از خبر بوریس جانسون ویروس کرونا پرسش از خبر بوریس جانسون انگلستان محدودیت های کرونایی همه گیری کرونا پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۶۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند

به گزارش خبرگزاری مهر، امین اسدی، مشاور رئیس سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: بر اساس آمار وزارت بهداشت و درمان تا کنون ۴ نفر به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شده‌اند که متأسفانه یک نفر فوت شده است، بنابراین انتظار می‌رود هموطنان نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه شرایط تشخیص و درمان بیماری تب کریمه کنگو (مشترک بین انسان و دام) در کشور مهیا شده است، اما رعایت اصول بهداشتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

اسدی افزود: این بیماری با رعایت اصول بهداشتی مذکور شامل حذف کنه ناقل بیماری از طریق سمپاشی و حمام دادن دام‌ها و سمپاشی و ضدعفونی اماکن دامی طبق نظر دامپزشکی، خودداری از له کردن کنه با دست یا روی بدن دام، خودداری از تماس غشاهای مخاطی بدن (نظیر چشم و دهان) با ترشحات و خون دام آلوده، خودداری از کشتار دام در محل‌های غیرمجاز، تهیه گوشت مورد نیاز از محل‌های مطمئن و تحت نظارت دامپزشکی، نگهداری گوشت تازه دام به صورت کامل به مدت ۲۴ ساعت در دما ۲ تا ۴ درجه سانتیگراد (دمای یخچال)، روش‌های حفاظت شخصی در تماس با ترشحات و خون حیوان (پوشیدن دستکش، لباس بلند، چکمه، ماسک و عینک)، اجتناب از خوردن جگر خام و نیم پخته قابل کنترل است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اقدامات پیشگیرانه سازمان دامپزشکی کشور و اطلاع رسانی به موقع میزان ابتلاء در سال جاری نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته، همچنین این ویروس در برابر حرارت حساس است، بنابراین پختن گوشت باعث از بین رفتن آن می‌شود.

اسدی در پایان عنوان کرد: تولیدکنندگان و افرادی که در کشتارگاه‌ها و مراکز بسته‌بندی کار می‌کنند، در صورت ایجاد هر گونه زخم یا جراحت جلدی در حین کشتار و با بروز علائم بیماری، سریعاً به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

کد خبر 6097347

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت متقاضیان تسهیلات مسکن در این بانک مشخص شد
  • چتر فناوری روی محصولات بهداشتی باز شد/معرفی ۱۳ محصول نانوسلامت فناورانه
  • بهبوددهنده‌های آنزیمی مخصوص صنعت آرد و نان تولید شد
  • خیزش دانشگاهیان آمریکایی؛ چالشی برای سیاست‌های دوگانه غرب در قبال حقوق بشر
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • افزایش سرعت سقوط آزاد سوناک بعد از انتخابات محلی انگلیس
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • فیلم| انتقاد تند سناتور آمریکایی از سیاست آمریکا در قبال جنایات در غزه؛ وقت آن رسیده به صدای مردم آمریکا گوش دهیم!
  • کاهش فواصل بهداشتی تولید را افزایش می‌دهد
  • رویکرد بایدن در قبال تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در آمریکا