Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابل، مجید زکریایی ظهر امروز در جلسه کارگروه پیشگیری و مقابله با تفکیک، تغییر کاربری و ساخت‌وساز غیرمجاز شهرستان بابل با اشاره به شرایط حساس منابع طبیعی به تشریح وضعیت مقابله با جنگل‌خواری پرداخت و طی سخنانی اظهار کرد: «به ما می‌گویند فعلا با فلانی کار نداشته باش، ایشون داره مجوز می‌گیرد»، رجال سیاسی عزیز از کجا و به چه صورت دارد مجوز می‌گیرد جنگل بیت‌المال است، باید افرادی که به نام دامدار و روستانشین وارد عرصه‌های جنگلی شدند شناسایی و تفکیک شوند بسیاری از روستانشین عرصه جنگلی دامدار نیستند و باید شناسایی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 منابع طبیعی و جهادکشاورزی قصد ضعیف‌کشی ندارند، آنهایی که نفوذ داشتند و راه قانونی بلد بودند رفتند و برای خودشان مجوز گرفتند و دامدار روستانشین ضعیف نتوانست از حقوق خود دفاع کند.

از مدیران شهرستان سوال دارم چرا در شهرستان ٣۶ مورد حکم تخریب ما چندین سال اجرا نشده است، خانه همکار ما را به دلیل دفاع از بیت‌المال آتش زدند، از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار جنگل‌های مازندران به زیر یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار رسیده است چرا دستگاه‌های خدمات‌رسان به متخلفان ساخت‌وساز در اراضی ملی خدمات آب، برق و گاز می‌دهند.

مگر می‌شود در یک روستا ٢٠ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز باشد و دهیار بی‌خبر باشد؟ باید افرادی که به نام دامدار و روستانشین وارد عرصه‌های جنگلی شدند شناسایی و تفکیک بشوند.

* خوش‌نشینان هدف اصلی برخورد قاطع/مردم از تبعیض در اجرای حکم خوششان نمی‌آید

سرپرست فرمانداری بابل نیز در این جلسه اظهار کرد: مردم از تبعیض خوش‌شان نمی‌آید، در گام نخست حفظ عرصه‌های منابع‌طبیعی، به دنبال خوش‌نشینان هستیم، خواهش من از ادارات مرتبط این است که برای اجرای حکم مکاتبات لازم با خانواده‌ها روستانشین داشته باشند،حساسیت‌ها در این موضوعات است که تبعیض قائل نشوید.

قاسم عزیززاده‌گرجی گفت: ریشه‌یابی کنیم که چه موضوعی باعث شده که شخص مورد نظر ایجاد به ساخت‌وساز کرده است آیا برای خوش‌نشینی است یا در کنار خانه پدری است، رسانه‌ها حتما مطالبه کنند که چرا این اتفاقات افتاده است،دستگاه‌هایی که تجهیزات برای تخریب ندارند، بگویند تا هماهنگی لازم برای تامین آن انجام شود.

وی با بیان اینکه هدف از تشکیل این جلسه، صیانت از منابع طبیعی، جنگل، رودخانه است، افزود: استفاده از ظرفیت دهیاران گام اول حفظ عرصه‌های ملی است و به هیچ عنوان نمی‌پذیریم دهیاری بخواهد در این زمینه تعلل کند، بخشداران این موضوع را به صورت جدی با دهیاران مطرح کنند، از ابتدای سال ۱۴۰۱ اگر ساخت‌وسازی انجام شود، با دهیار برخورد خواهد شد.

انتهای پیام /۸۶۰۵۹/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: شرق استان کارگروه پیشگیری منابع طبیعی ساخت وساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۶۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد

    به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت:این آفت در سن یک تا سه پورگی است که به صورت طغیانی درآمده و بر این اساس بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از سطوح تاغزارهای شهرستانهای نام‌برده را به صورت پراکنده آلوده کرده است.   محسن فنودی افزود: خسارت وارده به صورت پراکنده و بر روی تاغ‌ها و در حد ناچیز برآورد شده است که با افزایش سن وجمعیت آفت به طور قطع شدید خواهد شد.   وی با اشاره به این که پیش بینی می شود بیش از هزار کانون طغیان آفت ملخ در استان وجود داشته باشد افزود: علت بروز جمعیت های طغیانی، ایجاد شرایط مطلوب رطوبتی بر اثر بارندگی‌های سه هفته قبل تا کنون، دمای مناسب محیط و در نتیجه رشد مناسب گیاه تاغ و همزمان باز شدن کپسول های تخم آفت است.   فنودی افزود: با توجه به پیش آگاهی آفت توسط نیروهای حفاظتی، مرتعداران، روستائیان و شوراهای اسلامی در حال انجام اقدامات لازم هستند.   وی اظهار کرد:اداره کل منابع طبیعی اقدامات اولیه برای کنترل آفت در مناطق خسارت دیده را در اختیار شهرستان ها قرار داده است که شامل تهیه و تامین تجهیزات لازم و تهیه و انتقال مواد کنترلی مناسب به شهرستانها می شود.   ملخ کوهان‌دار تاغ از جمله آفات مهم تاغ‌زارهاست که طی سال‌های اخیر در مناطق تاغ‌کاری با جمعیت‌های متفاوت و گاه به صورت طغیانی بروز کرده است. این ملخ از جمله ملخ هایی است که فقط از تاغ تغذیه می کند و طبق بررسیهای انجام شده زراعتهای کشت شده در مجاورت تاغ‌زارها هیچ کدام مورد حمله این ملخ قرار نگرفته است.   هم اکنون هشت میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از مجموع ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار پهنه کل استان خراسان رضوی را عرصه‌ های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند که پنج و نیم میلیون هکتار آن مناطق بیابانی است.      

 

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند
  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • پشت‌ پرده استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی