Web Analytics Made Easy - Statcounter

ضمناً گفتنی است که کم دردسر بودن نگهداری زامیفولیا از جمله دلایلی است که سبب شده تا در موقعیت‌های مختلف از آن استفاده می‌شود. حال تیم تخصصی کافه گلدون به شما عزیزان پیشنهاد می‌دهد تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید چرا که قصد داریم درباره‌ی رازهای نگهداری و تکثیر این گیاه جذاب صحبت کنیم. مطمئناً اطلاعات دریافتی از متخصصان کافه گلدون که سال‌هاست در زمینه انواع گل و گیاه تجربه دارند، می‌تواند شما را در انتخاب بهترین گیاه آپارتمانی کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خصوصیات جذاب زاموفیلیا

هر کدام از گیاهان آپارتمانی، دارای ویژگی‌های مختص به خود هستند که زاموفیلیا نیز از این قاعده مستنثی نیست. برای خرید زاموفیلیا باید با خصوصیات آن آشنا شوید. در واقع اگر بخواهیم خصوصیات این گیاه را برشماریم باید به موارد زیر اشاره کنیم:

- زامیفولیا از جمله گیاهانی است که به راحتی می‌تواند با نور کم زنده بماند. بنابراین نیازی به اینکه آنها را در معرض نور خورشید یا نورهای مصنوعی قرار دهید، نخواهد بود.

- این گیاه برگ‌های سبزرنگ براق و بسیار زیبایی دارد که شاید در کمتر گیاهی دیده شود.

- رشد این گیاه به نسبت سایر گیاهان سریع‌تر و البته ساده‌تر است و کاملاً بی‌دردسر خواهد بود.

- زامیفولیا برای رشد و زنده ماندن به آب زیادی نیاز ندارد. در واقع در صورت اینکه به این گیاه آب بیش از اندازه بدهید، چه بسا پژمرده شود.

- این گیاه در برابر شرایط محیطی مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد و حتی در برابر خشکی نیز کاملاً ایمن و مقاوم است.

روش نگهداری گیاه زاموفیلیا

اگر احساس می‌کنید که در نگهداری این گیاه کوتاهی کرده‌اید و یا اینکه هنوز به طور کامل به روش‌های نگهداری زاموفیلیا تسلط ندارید، توصیه می‌کنیم به ادامه مطلب که توسط یکی از باتجربه‌های سایت کافه گلدون تهیه شده است، توجه کنید:

آبیاری درست زاموفیلیا

به هیچ عنوان نباید اجازه دهید که خاک گل زاموفیلیا برای مدت طولانی کاملاً خیس بماند چرا که در غیر این صورت ریشه گیاه پوسیده خواهد شد. در واقع هر چه این گیاه آپارتمانی زیبا خشک بماند، بهتر است. ضمناً گفتنی است که زرد رنگ شدن برگ‌های زاموفیلیا رابطه‌ی مستقیم با آبیاری بیش از اندازه دارد. طبق تجربه بهترین زمان آبیاری این گیاه از ۱۰ الی ۱۴ روز است.

نور مناسب زاموفیلیا

بهترین کار برای رشد کافی این گیاه، در نظر گرفتن نور غیرمستقیم خورشید است. این در حالی است که زاموفیلیا حتی با نور لامپ فلوئورسنت نیز رشد خواهد کرد. به طور کلی پرهیز از قرار دادن این گیاه در معرض نورهای شدید که برگ‌های گیاه را دچار سوختگی نکند، بهترین تصمیم خواهد بود.

خاک ایده‌آل زاموفیلیا

از ویژگی‌های فوق العاده‌ی این گیاه این است که به یک خاک خاص نیاز نخواهد داشت و به طور کلی هر نوع خاک که دارای زهشکی مناسب باشد، برای رشد زاموفیلیا کفایت می‌کند. البته از نظر کارشناس کافه گلدون بهترین خاک برای زنده ماندن این گیاه خاک کاکتوس است.

کوددهی زاموفیلیا

دقیقاً مانند خاک، این گیاه به کود خاصی نیز احتیاج ندارد. با این حال اگر علاقه به کوددهی زامیفولیا دارید، می‌توانید از کود مایع استفاده کنید. گفتنی است که بهترین زمان برای انجام این کار بعد از آب دادن به خاک زاموفیلیا است چرا که می‌تواند از سوختن گیاه جلوگیری کند.

تمیز کردن برگ زاموفیلیا

کار چندان سختی برای تمیز کردن برگ‌های این گیاه در پیش ندارید چرا که با استفاده از یک پارچه‌ی مرطوب به راحتی می‌توانید برگ‌های زاموفیلیا را از گرد و غبار تمیز کنید. گفتنی است که به محلول خاصی نیز نیاز نیست و همانطور که حتماً متوجه شده‌اید، نیاز به هزینه‌ی اضافی برای تمیز نگه داشتن برگ‌های این گیاه نخواهد بود.

روش‌های تکثیر زاموفیلیا

برای اینکه بتوانید از گیاه زاموفیلیا در تعداد بیشتری استفاده کنید، باید به تکثیر آن اقدام نمایید که این گیاه را می‌توان به چند روش تکثیر کرد. در ادامه در این خصوص به تجربیات متخصصین سایت کافه گلدون اشاره می‌کنیم تا با استفاده از آنها بتوانید راحت‌تر کار تکثیر را پیش ببرید:

تکثر زاموفیلیا با برگ

در این روش باید یک برگ از این گیاه را از ساقه جدا کنید که ترجیحاً با چاقو این کار را انجام دهید. (استفاده از دستکش ضروری است). به مدت چند ساعت صبر کنید تا شیره برگ کاملاً خارج شود. سپس یک خاک زهکشی شده آماده کرده و برگ‌ جدا کرده را در خاک قرار دهید. حال صبر کنید تا ریشه بدهند. (ممکن است حتی تا یک سال نیز زمان‌بر باشد).

تکثیر زاموفیلیا با ریزوم (غده)

در این روش اقدام به درآوردن گیاه از خاک کنید تا در این صورت بتوانید ریزوم‌ها را از هم جدا کنید. حال گلدان‌های مختلفی آماده کرده و هر ریزوم را در آنها قرار دهید. این روش تکثیر بدون زحمت خاصی و در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود.

تکثیر زاموفیلیا با قلمه زدن

در این روش کافی است که با استفاده از یک قیچی ساقه‌های زاموفیلیا را جدا نمایید و سپس اقدام به چیدن برگ‌های بخش بالایی ساقه کنید. حال کافی است که قلمه‌ها را در آب قرار داده و هر دو هفته آب آن را تازه کنید. تقریباً پس از ۸ ماه، قلمه‌ها ریشه خواهند داد که برای کاشتن در خاک مناسب آماده می‌شوند.

خرید گیاه زاموفیلیا از سایت کافه گلدون

با توجه به موارد عنوان شده در این مقاله، چنانچه نیاز به خرید این گیاه آپارتمانی جذاب دارید، کافی است که به سایت کافه گلدون مراجعه کنید. این سایت با داشتن مشاوران حرفه‌ای، سعی کرده است تا بهترین خدمات را به مشتریان ارائه دهد. گفتنی است که اگر در خصوص نحوه‌ی نگهداری یا تکثیر این گیاه، سوال یا ابهامی داشتید، کافی است که از راه‌های ارتباطی قرار داده شده با همکاران ما در سایت کافه گلدون در ارتباط باشید. ضمناً ناگفته نماند که از مزیت‌های خرید گیاه آپارتمانی زاموفیلیا از مجموعه تخصصی کافه گلدون می‌توان به قیمت مناسب و کیفیت عالی گیاهان اشاره کرد.

منبع: سانا پرس

کد خبر 668121 برچسب‌ها گل و گیاه گیاهان و درختان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: گل و گیاه گیاهان و درختان گیاه آپارتمانی ی این گیاه ی نگهداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۶۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه تذهیب «نقش و نگار» در برج آزادی

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایشگاه انفرادی تذهیب نقش و نگار ، جمعه ۱۴ اردیبهشت در کافه گالری برج آزادی افتتاح می‌شود. در این نمایشگاه ۲۵ نقاشی تذهیب به مدیریت اشرف رضوانی به نمایش گذاشته می‌شود.

رضوانی از ۱۳۸۰ فعالیت خود را در این زمینه شروع و تا بحال در بیش از ۴۰ نمایشگاه گروهی در داخل کشور و دو نمایشگاه نقاشی در کشور امارات و اسپانیا شرکت کرده است.

علاقه‌مندان به بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از ۱۴ تا ۲۰ اردیبهشت از ساعت ۱۰ تا ۱۹ با حضور در کافه گالری برج آزادی از آن بازدید کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اسم جدیدترین سریال مهران مدیری لو رفت
  • اسم جدیدترین سریال مهران مدیری لو رفت + جزئیات
  • روش‌های تکثیر گیاه برگ انجیری در خانه
  • برپایی نمایشگاه تذهیب «نقش و نگار» در برج آزادی
  • رازهای نگفته فرشته از زبان پردیس پورعابدینی
  • اسم جدیدترین سریال مهران مدیری لو رفت!
  • قهوه یا چای؟ همون همیشگی!
  • ببینید| رازهای نگفته فرشته از زبان پردیس؛ چرا از گرفتن سیمرغ شاد نبود؟ رازگشایی از ملاقات شرعی تا آش و شکلات!
  • رستوران های هتل چمران شیراز
  • رازهای نقاشی مرگ سقراط