Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش الف ساز و کار در پیش گرفته شده برای اجرای نسخه الکترونیک، نارضایتی بسیاری از افراد را به همراه داشته است. نسخه الکترونیک بهره‌گیری از ابزار دیجیتال در روند درمان است که موجب حذف دفترچه‌های کاغذی و اجرای سازوکاری الکترونیک در فرایند درمان می‌گردد. یکی از اساسی‌ترین مزایای این نسخه، شفاف‌سازی عملکرد پزشکان، داروخانه ها و سایر مراکز پاراکلینیک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستورالعمل اجرای گسترده این طرح در سراسر کشور و حتی در مناطقی که دارای زیرساخت های اینترنتی ضعیفی هستند، مشکلاتی را رقم زده است. علاوه بر اینکه سرعت اینترنت، تقریبا در اکثر مناطق کشور پایین است، مشکلات زیرساختی پلتفرم های نسخه الکترونیک و مسئله امنیت پایین اطلاعات بیماران نیز نیازمند تدابیر اساسی است.

جلیل میرمحمدی، در این باره به الف گفت: مجلس و سازمان های بیمه گر طی یک سال گذشته با مهیا کردن زیر ساخت های نسخه الکترونیک در سطح کشور طرح نسخه الکترونیک را اجرا کرده‌اند. 

میرمحمدی به مزایای این طرح اشاره کرد و گفت: "نسخه الکترونیک امکان دسترسی بیمار به پرونده و مستندات خود را می‌دهد. همچنین پزشک می‌تواند با توجه به سوابق بیمار، بیماری های زمینه ای او را مشاهده کرده یا تشخیص دهد".

وی افزود: "این نسخه همچنین از کارهای اضافی و نوشتن نسخه به صورت دستی جلوگیری می‌کند. نسخه الکترونیک برای سیستم های حاکمیتی هم سودمند است، به طوریکه پایش عملکرد پزشکان، آزمایشگاه ها و داروخانه ها به آسانی و دقیق صورت می‌گیرد و به نوعی درمان کشور را مدیریت می‌‌کند".

میرمحمدی در ادامه در مورد مشکلات اجرای نسخه الکترونیک تصریح کرد: "این طرح دچار مشکلاتی است، چراکه زیرساخت ها به صورت کامل آماده نشده است. همچنین در مواقعی که سرعت اینترنت کاهش پیدا می‌کند، پزشکان با مشکل مواجه می‌شوند".

نماینده مجلس شورای اسلامی مسئله دیگر را عدم عضویت بسیاری از پزشکان در این پلتفرم ها دانست و گفت: "بسیاری از پزشکان هنوز تحت پوشش بیمه الکترونیک نیستند؛ همچنین سیستم دولتی هنوز همکاری کاملی با این موضوع نداشته است".

میرمحمدی در پایان به تدابیر اندیشیده شده برای حل مسائل مطرح شده اشاره کرد و مدعی شد: "توجه به مسائل مذکور می‌تواند کمک دهنده باشد. پیگیری های مستمر انجام شده و باتوجه به جلساتی که برگزار کرده ایم، قرار است اتفاقاتی رقم بخورد؛ البته طی 1 سال گذشته زیرساخت ها بهتر و مشکلات کمتر شده است. همچنین در آینده دسترسی فرد به پرونده خود ایجاد خواهد شد و امنیت اطلاعات بیمار افزایش می‌یابد. برای مشکل اینترنت هم تدابیری اندیشیده خواهد شد".

منبع: الف

کلیدواژه: نسخه الکترونیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۷۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به حفظ حرمت خانواده اولویت اصلی پلیس در طرح نور است

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان در تجمع پرشور مردم اصفهان در حمایت از طرح نور فراجا، اولویت و هدف اصلی پلیس از اجرای این طرح را زیست عفیفانه و توجه به حفظ حرمت و حریم خانواده‌ها اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار محمدرضا هاشمی فر در حاشیه مراسم تجمع مردم شهرستان اصفهان در حمایت از اجرای طرح نور فراجا، از همکاری مردم انقلابی، فهیم و ولایتمدار استان به خصوص بانوان عفیف که از ابتدای اجرای طرح تاکنون نهایت همکاری با پلیس را داشته‌اند تشکر و اظهار کرد: اولویت و هدف اصلی پلیس در اجرای این طرح، زیست عفیفانه و توجه به حفظ حرمت و حریم خانواده‌ها به خصوص بانوان و دختران استان شهید پرور اصفهان است و انتظار داریم که همشهریان و خانواده‌های محترم در این طرح نهایت همکاری را با پلیس داشته باشند.

وی توجه به قانون را وظیفه همه آحاد جامعه دانست و افزود: قانون گریزی و هنجار شکنی به غیر از اینکه دستاویزی برای سوءاستفاده دشمنان فراهم می‌کند، عایده و منفعتی برای هیچ کسی ندارد و بر همین اساس و بر حسب تکلیفی که بر عهده پلیس است مأموران انتظامی این فرماندهی به صورت مستمر در سطح معابر و اماکن به وظیفه خود که همان دعوت مردم به قانون مداری است عمل می‌کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: انتظار ما از سایر دستگاه‌ها و ادارات نیز این است که ضمن رعایت و توجه ویژه بر موضوع عفاف و حجاب در مجموعه خود، نهایت همکاری را با پلیس در اجرای این طرح داشته باشند.

کد خبر 748553

دیگر خبرها

  • دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند
  • وزیر کار : طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد
  • طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا می‌شود
  • وزیر کار: طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد
  • پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است
  • وحیدی: اجرای طرح انسداد مرزها در حال پیگیری است
  • توجه به حفظ حرمت خانواده اولویت اصلی پلیس در طرح نور است
  • حل مشکلات جامعه با نسخه دانشگاهیان ممکن است
  • نصب پابند الکترونیک برپای ۳۰۰ سارق در غرب تهران
  • معرفی و انتصاب مجری و نماینده بنیاد علوی در استان کهگیلویه وبویراحمد