Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@20:17:47 GMT

وجود معارضین چالش‌ جدی واحدهای معدنی نمین است

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۲۷۱۵۰

وجود معارضین چالش‌ جدی واحدهای معدنی نمین است

به گزارش خبرنگار مهر، رامین صادقی بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات واحدهای معدنی نمین و عنبران با حضور جمعی از مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت در شهر عنبران اظهار کرد: فاصله کم برخی معادن با نقاط مسکونی، بروز گرد و خاک، وجود معارض، از بین رفتن مرتع‌های عنبران تحت تأثیر فعالیت معادن و ایجاد مشکل برای روستاییان دامدار به منظور چرای دام‌ها از جمله مسائلی است که نارضایتی مردم منطقه از فعالیت معادن را در پی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: بحث معارضین یکی از چالش‌های جدی واحدهای معدنی از جمله در شهرستان نمین است که با همدلی و همکاری می‌توان آن را حل و فصل کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: بیش از ۳۰ واحد معدنی از حدود ۵۰ معدن ثبت شده نمین از جمله بزرگترین معدن عقیق جهان با اشتغال نزدیک به ۲۰۰ نفر در حال حاضر در این شهرستان فعال است.

صادقی افزود: ۲۰۴ معدن در مجموع در نقاط مختلف استان اردبیل وجود دارد که در حال حاضر تنها ۱۰۹ مورد از آنها مشغول فعالیت هستند و آهن، مرمریت، تراورتن، سیلیس، عقیق، پوکه معدنی، پوزولان و کائولن از جمله مهمترین موادی است که از معدن‌های این استان استخراج می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: این سازمان به تبع وزارت متبوع در صدد رفع موانع و مشکلات واحدهای صنعتی است تا با حمایت از سرمایه‌گذاری در این بخش، اشتغال پایدار و رونق تولید را نیز عملی کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اضافه کرد: معدن‌داران عنبران نیز با اشاره به صدور مجوزهای لازم و بلامانع اعلام شدن فعالیت در منطقه از سوی دستگاه‌های ذیربط، خواستار تداوم فعالیت بر اساس ظرفیت‌های مندرج در مجوزهای صادره شدند.

در این بازدید محمدجواد حسینی معاون حقوقی و امور مجلس و رضا محتشمی‌پور معاون امور معادن و فرآوری مواد وزیر صنعت، معدن و تجارت با هدف پیگیری اعتراض مردم عنبران به فعالیت معادن و مشکلات معدن‌داران، از معادن آن منطقه از شهرستان نمین بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار مهر پس از بازدید میدانی و دیدار با مسئولان محلی قرار شد تا نشستی تخصصی به منظور بررسی مسئله در وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت برگزار شود.

کد خبر 5460894

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان صنعت معدن و تجارت اردبیل صنایع معدنی نمین رامین صادقی وزارت صنعت معدن و تجارت گرد و خاک دامداری چرای دام معادن واحدهای صنعتی ویروس کرونا بوشهر ماه رمضان 1401 کرمانشاه ماه مبارك رمضان خراسان رضوی مشهد آمار کرونا بازگشایی مدارس گردشگری مسافران نوروزی گرگان روز طبیعت سانحه تصادف معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۷۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا فلاح پیش از ظهر امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: خوزستان برخلاف دیگر نقاط کشور سه اتاق بازرگانی مستقل دارد و این امر ظرفیت بسیار خوبی را برای حوزه صادراتی استان ایجاد کرده است که امیدواریم این هم‌افزایی موجب تحقق شعار امسال و اهداف برنامه‌ریزی دولت شود.

وی به ارتباطات خوب در حوزه اصناف خوزستان اشاره و اظهار کرد: استان خوزستان با حدود ۶ میلیارد دلار، رتبه دوم کشور در حوزه صادرات را کسب کرد.

فلاح بیان کرد: برنامه‌ریزی وزارت صمت برای خوزستان رسیدن به هفت میلیارد دلار صادرات است ولی هدف صنعت، معدن و تجارت خوزستان رسیدن به ۷.۵ میلیارد دلار صادرات است که امیدواریم این امر تحقق یابد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان بر ضرورت تمرکز مبتنی بر صادرات تاکید کرد و گفت: میزان صادرات خوزستان از محل تولیدات صمت ۲.۵ میلیارد دلار بوده که یکی از اقدامات خوب بود.

وی تصریح کرد: میزان صادرات تولیدات محصولات درون استان خوزستان بیش از پنج میلیارد دلار بوده که صادرات به کشورهای همسایه هدف‌گذاری شده است.

فلاح بیان کرد: صادرات محصولات خوزستان به اوراسیا و روسیه یکی دیگر از اهداف است که تلاش می‌شود در چارچوب سیاست‌های دولت سیزدهم اجرا شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان اظهار کرد: خوزستان ۵۰ رایزن اقتصادی را برای اولین بار در سراسر کشور توزیع و مأموریت جدید محول می‌کند؛ سه نفر از همکاران در صمت خوزستان به عنوان رایزنان اقتصادی انتخاب شدند که می‌توانند ظرفیت خوبی را برای توسعه مبادلات تجاری استان ایجاد کنند.

کد خبر 6089851

دیگر خبرها

  • محدوده شهری مرزن آباد اندک است/ شهر اکسیژن در محاصره معادن
  • محدوده شهری مرزن آباد اندک است/ شهر اکسیژه در محاصره معادن
  • منع بکارگیری مشمولان غایب در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • فعالیت ۹۱ معدن در استان البرز
  • فعالیت معدن یا احیای منابع آبی! / منابع محلی خبر از حفاری در نزدیکی سرچشمه کامو می‌دهند
  • شناسایی ۲۸۹ محدوده معدنی راکد و غیرفعال در آذربایجان‌غربی
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر