Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرگزاری فارس از بابل، ناصر اکبرزاده نماینده ویژه استاندار در امور صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی در استان مازندران ظهر امروز در جلسه کارگروه پیشگیری و مقابله با تفکیک، تغییر کاربری و ساخت‌وساز غیرمجاز شهرستان بابل با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس چه امکاناتی داشتیم که مدیران سهل‌انگاری خود را در نداشتن امکانات بیان می‌کنند، اظهار کرد: شهدایی که نظاره‌گر تصویرشان در شهر و روستا هستید برای انجام عملیات‌های متعدد آیا این تفکرات را داشتند،خوب امروز تانک و آرپی‌جی نداریم پس عملیات نکنیم این چه تفکری است که در بین مدیران رسوخ پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دیگر چیزی برای مازندران نمانده است، گفت: عمق فاجعه بسیار زیاد است،خدمات زیادی انجام شده ولی حق مردم این استان که وضع ما این باشد،چه توجیهی وجود دارد، مدیران حاضر و غایب باید جهادی پای این موضوع بایستند، اگر تعاملات بین مدیران بیشتر باشد هیچ اهرم فشاری نمی‌تواند بر شما چیره شود، ایجاد فاصله بین مسؤولان شهری و بخشی است که امروزه شاهد این فاجعه هستیم.

اکبرزاده عنوان کرد: اگر بخشداری بر امور مسلط باشد به هیچ عنوان ساخت‌وساز غیرمجاز رخ نخواهد داد، بعضی از دهیاران به جای حفاظت از منابع طبیعی دفتر املاک تاسیس می‌کنند، دهیاری که تخلف کند به سرعت و شدت برخورد و برکنار می‌شود، مدیران منابع طبیعی و جهاد کشاورزی می‌توانند از ظرفیت نظارتی دهیاران و شورا‌ها استفاده کنند.

نماینده ویژه استاندار با بیان اینکه از ظرفیت‌های استاندار مازندران باید بهره بگیریم، بیان کرد: دستگاه‌های قضایی برای اجرای حکم پای کار هستند، خودم هم شهر شما برای اجرای احکام حضور خواهم یافت،نظام سرمایه‌داری آمده‌اند و خانه مارا تصرف کردند آیا نمی‌توانیم آنها را بیرون کنیم مدیران محترم با کار جهادی می‌شود.

اکبرزاده افزود: در هفته‌های آینده از غرب تا شرق استان قانون اجرا خواهد شد و در اجرای قانون دانه‌درشت‌ها در اولویت هستند و ما به عنوان سربازان نظام زیر بار هیچ فشاری نخواهیم رفت.

رئیس جهاد کشاورزی بابل  نیز اظهار کرد: در شهرستان بابل ۹ مرکز داریم ولی ادوات لجستیکی و خودروی گشت فقط یک عدد داریم که خود یک معطل بزرگ برای شهرستان است،تمامی حکم‌هایی که برای استان می‌فرستیم بعضی‌ها حکم برائت می‌گیرند که عمدتا خوش‌نشینان هستند ولی در عوض خانه کوچک یک روستایی باید تخریب شود، از سال ۱۳۹۷ تاکنون۱۳۰ مورد حکم تخریب دریافت کردیم که فقط توانستیم حکم ۲۵ مورد آن اجرایی شده است.

*جنگل‌نشینان تهدید بزرگ برای جنگل‌ها

رئیس اداره منابع طبیعی بابل نیز در این جلسه بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۳۰ هکتار آزادسازی جنگل داشتیم،در این سال ۱۷ حکم قضایی اجرا شد که ۳۵ هکتار آزادسازی انجام گرفت، در این سال هزار و ۲۸۲ اصله درخت قطع شد و برای ۱۲۸ فقره پرونده تشکیل شد که بیش از ۷۰ درصد آن جنگل‌نشینان هستند، جمعا ۳۶ فقره احکام اجرا نشده داریم که ۲۸ فقره ساخت‌وساز انجام شده است و ۲۰ فقره در جنگل و ۸ فقره در جلگه است.

حسین پورحسین با بیان اینکه برای نظارت در جنگل‌ها با کمبود نیرو مواجه هستیم، افزود: یک مامور باید از ۴ هزار هکتار اراضی ملی محافظت کند و این خودش یک معطل است، روستانشینی اگر یک خانه ۷۰ متری بسازد خدمات دریافت نمی‌کند اما برای یک ویلای در دل جنگل کیلومترها جاده و آب و برق و گاز کشیده می‌شود و اگر بخواهید بر علیه آن پرونده‌سازی کنیم توسط سیاسیون تهدید می‌شویم.

*جمعیت فشرده و عدم بازنگری در طرح‌های روستایی

بخشدار لاله‌آباد بابل نیز در این جلسه گفت: جمعیت فشرده در شهرستان عمده دلیل ساخت و سازهای غیر مجاز است،عزم جدی در پیشگیری و برخورد با متخلفان وجود ندارد،به گونه‌ای روستاها را محدود می‌بندند که روستازاده مجبور به تخلف می‌شود.

وی افزود: در این محدودسازی‌ها مشورتی از مسؤولان بخشی و شهری گرفته نمی‌شود، اولین کسی که باید مدافع منافع ملی باشد دهیار است، با هوشیاری دهیاران باید در اول ساخت‌وساز قانون اجرا شود، بعد از ساخت هم مردم بدبین می‌شوند.

انتهای پیام/۳۱۴۱/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: منابع طبیعی ساخت و ساز غیرمجاز جنگل خواری منابع طبیعی ساخت وساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۷۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان مازندران تا اواسط هفته آینده صاف و آفتابی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، تاکامی کارشناس هواشناسی از استقرار هوای پایدار و آسمانی صاف و آفتابی تا اواسط هفته پیش رو در این استان خبر داد.

او با اشاره به روند افزایش دما در استان افزود: دمای هوای استان هم در این مدت در مناطق مرکزی و شرقی استان تا حدود ۳۰ درجه افزایش خواهد یافت.

تاکامی همچنین تصریح کرد: تغییرات احتمالی در پیش بینی جوی، روز‌های آینده اعلام می‌شود.

کارشناس هواشناسی افزود: دریا نیز امروز موج کوتاه دارد و برای فعالیت‌های دریایی مناسب است.

تاکامی گفت: دیروز قراخیل، بابلسر، آمل، ساری و جویبار با دمای ۲۵ درجه گرم‌ترین و امروز بلده با دمای یک درجه سانتیگراد بالای صفر سردترین مناطق استان بودند. 

دیگر خبرها

  • مرگ مشکوک قاضی دادگستری در آمل
  • قطع درختان و تخریب طبیعت در الیمالات دغدغه مازندرانی‌ها شد + فیلم
  • علت اصلی ساخت‌وساز غیرمجاز در مازندران چیست؟
  • ۵ هدیه اینتر به اینزاگی برای فصل آینده
  • علت اصلی ساخت و ساز غیرمجاز در مازندران چیست؟
  • تمایل عجیب و تمام نشدنی زمین خواران به محدوده جنوبی تهران | مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز ادامه دارد
  • فناوری‌های نوین برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز استفاده شود
  • تداوم پایداری جوی تا نیمه هفته آینده در مازندران
  • کاهش شدت وزش باد در ایلام/آغاز بارش‌ها از هفته آینده
  • آسمان مازندران تا اواسط هفته آینده صاف و آفتابی