Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- گروهی متشکل از 15 عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا قرار است در یک کنفرانس مطبوعاتی، آنچه را نگرانی‌های خود درباره توافق احتمالی با ایران خوانده‌اند، مطرح کنند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، گروهی متشکل از 15 عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا قرار است یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار و در آن نگرانی‌های خود را درباره توافق هسته‌ای احتمالی با ایران، مطرح کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش پایگاه اینترنتی «اسرائیل نشنال نیوز»، در بحبوحه گزارش‌ها از پیشرفت در مذاکرات غیرمستقیم بین آمریکا و ایران، قانون‌گذاران در واشنگتن نسبت به این توافق ابراز نگرانی کرده‌اند.

ارائه طرح ضد ایرانی در کنگره علیه لغو تحریم سپاه
اعضای کنگره طرحی را برای ممنوع کردن اقدام احتمالی کاخ سفید به منظور حذف نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست «تروریستی» ارائه دادند.
وبگاه آمریکایی نزدیک به محافظه‌کاران در این کشور، از تلاش تقنینی قانونگذاران عضو این حزب در کنگره برای ممنوعیت اقدام احتمالی دولت جو بایدن جهت حذف سپاه پاسداران از فهرست ادعایی «تروریسم» خبر داد.
«واشنگتن فری بیکن» در گزارش روز دوشنبه خبر داد، به یک نسخه کپی از طرح پیشنهادی «برایان ماست» و اسکات پری» دو عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا دسترسی یافته است که موضوع آن ممنوع کردن تلاش احتمالی دولت بایدن برای برداشتن تحریم‌های مربوط به سپاه در راستای توافق جدید هسته‌ای با ایران است.
برایان ماست نماینده فلوریدا در مجلس نمایندگان آمریکا به همراه اسکات پری نماینده پنسیلوانیا در این مجلس، امروز دوشنبه طرحی با عنوان «قانون جلوگیری از مماشات با تروریست ها توسط حامیان تروریسم» ارائه دادند. این طرح در صورت تبدیل شدن به قانون، کاخ سفید را از حذف سپاه از فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی بدون تایید کنگره منع می‌کند.

نامه نمایندگان مجلس به رئیسی؛ تضمین قطعی و محکم از آمریکا برای توافق بگیرید
جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور خواستار اخذ تضمین‌های محکم‌تر از طرف مقابل در مذاکرات وین شدند.
حدود 190 نماینده مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور خواستار رعایت خطوط قرمز نظام و تأمین منافع ملت، در مذاکرات هسته‌‌ای شدند.
به‌گفته فلاحی نماینده همدان در مجلس که در حال جمع‌آوری امضا از نمایندگان به‌منظور حمایت از این نامه بود، تاکنون بیش از 190 نفر از نمایندگان نامه به رئیس جمهور را امضا کرده‌اند.

هنوز پیش نویسی برای مذاکرات تهیه نشده است
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هنوز پیش نویسی برای توافق هسته‌ای تدوین نشده، گفت: تیم مذاکره کننده ایران به خطوط قرمز نظام پایبند است.
یعقوب رضازاده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به هجمه‌ها علیه تیم مذاکره کننده هسته ای اظهار داشت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مذاکرات را به دقت رصد کرده است و در صورت لزوم مسئولان مربوط را به کمیسیون دعوت می‌کند اما بر خلاف گمانه زنی‌های مطرح شده، هنوز پیش نویسی برای مذاکرات تهیه نشده است.
دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره حواشی نسبت داده شده به تیم مذاکره کننده ایران تصریح کرد: تیم مذاکره کننده و آقای باقری بدون عبور از خطوط قرمز نظام، بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب و تاکیدات رییس جمهور، مذاکرات هسته‌ای را پیش برده و مذاکرات با طرفین اروپایی و غربی ادامه پیدا خواهد کرد.
وی ادامه داد: تیم مذاکره کننده هسته‌ای همه رهنمودها و خط مشی رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور را رعایت و اجرا می‌کنند و مجلس هم به این موضوع نظارت کامل دارد. البته هرتوافقی که حاصل شود، باید گزارش آن به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس داده شود.
رضازاده با اشاره به توقف مذاکرات در شرایط فعلی، ‌اظهارداشت: درحال حاضر طرفین مطالبات خود را برای رسیدن به توافق مطرح کرده‌اند و ایران نیز خواسته‌ هایی نظیر رفع همه تحریم‌های ظالمانه، بازگشت اموال و دارایی‌های ملت ایران داشته است.
وی با بیان اینکه قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، دست برتر ایران در مذاکرات است، یادآور شد: طرف مقابل مطلع است که تیم مذاکره کننده پایبند به این قانون و دیگر قوانینی است که در مجلس به تصویب رسیده است.
رضازاده خاطرنشان کرد: دنیا هم به این نتیجه رسیده است که برای تثبیت آرامش و امنیت جهانی به ویژه در منطقه خاورمیانه، جمهوری اسلامی ایران نقش اصلی و کلیدی را ایفا می‌کند و آنها مجبور به همراه شدن با خواسته‌های نظام اسلامی هستند.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مذاکرات وین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مجلس نمایندگان آمریکا مجلس شورای اسلامی تیم مذاکره کننده هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۷۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هو کردن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا توسط دانشجویان

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 6 مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان در دیدارش از دانشگاه کلمبیا که آغازگر اعتراضات ضد جنگ اسرائیل در غزه بوده، با گروهی از جمعیت‌ که او را هو می‌کردند، روبرو شد و به سختی توانست چند جمله بگوید. این لحظات را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • الهندی: پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادربه حفاظت از خود نیست
  • الهندی:پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادر به حفاظت از خود نیست
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • هو کردن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا توسط دانشجویان
  • طرح آمریکا و ۱۷ کشور دیگر برای آتش‌بس در غزه
  • طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس درباره غزه
  • فیلم/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هو شد
  • فیلم/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو شد
  • واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران