Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@00:14:16 GMT

تأمین زیرساخت‌های سایت مرزی ماهیرود در دستور کار است

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۲۷۴۹۸

تأمین زیرساخت‌های سایت مرزی ماهیرود در دستور کار است

به گزارش خبرگزاری فارس از سربیشه، «علیرضا عباس‌زاده» معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی در جریان بازدید از سایت مرزی ماهیرود، اظهار داشت: رفع مشکلات زیرساختی موجود به‌خصوص موضوع گازرسانی به سایت مرزی ماهیرود به طور ویژه پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت تسهیل شرایط تردد برای تجار، بازرگانان و رانندگان، تصریح کرد: تسریع در روند دو بانده‌کردن محور سربیشه- درح- ماهیرود از برنامه‌های اولویت‌دار سال جاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی مطرح کرد: حوزه‌هایی همچون منطقه ویژه اقتصادی که در مرز حضور دارند باید در راستای رسالت اجتماعی خود به مردم منطقه و رفع مشکلات موجود کمک کنند.

عباس‌زاده با تأکید بر نقش مرز در اقتصاد منطقه، اظهار داشت: باید از این فرصت در راستای رونق اقتصادی در استان حداکثر استفاده را ببریم.

وی به عوامل تأثیرگذار بر حجم صادرات از مرز ماهیرود اشاره کرد و گفت: اگر افتی در این زمینه اتفاق افتاده باید به طور کامل علل و عوامل مؤثر بر آن بررسی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی افزود: مقایسه روند صادرات از مرز ماهیرود با مرزهای دوغارون در خراسان‌رضوی و میلک در سیستان و بلوچستان از جمله اقداماتی است که باید در این زمینه انجام شود و چنانچه افت صادرات تنها برای خراسان جنوبی باشد و می‌طلبد که واکاوی‌های لازم در دستور کار قرار گیرد.

عباس‌زاده با تأکید بر اینکه باید مرز را با حضور سرمایه‌گذاران توانمند و تجار زنده و پویا نگهداریم، ادامه داد: با فعالیت تجار و توسعه صادرات در مرز شاهد شکوفایی بازارچه و پویایی مناطق مرزی استان خواهیم بود.

«موهبتی» سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی نیز در این بازید ضمن تشریح اقدامات دستگاه‌های اجرایی در مرز ماهیرود، خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما بر این است که از ظرفیت مرز بیشترین استفاده را ببریم.

وی با تأکید بر اینکه باید سطح مبادلات مرزی ما با استان فراه افغانستان گسترش یابد، تصریح کرد: ما باید جاده ماهیرود- فراه را در حداقل زمان ممکن به نتیجه برسانیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی به نقش دستگاه ایکس ری در بحث مبادلات مرزی اشاره و اظهار داشت: ما برای اینکه بتوانیم ترانزیت کالا را در این مرز داشته باشیم نیاز به دستگاه ایکس ری داریم لذا راه‌اندازی آن باید شتاب بگیرد.

موهبتی عنوان کرد: تکمیل ساختمان اداری و سوله نیمه‌تمام بازارچه نیز از دیگر مواردی است که عنایت ویژه مدیران دستگاه‌های متولی را می‌طلبد.

وی تعدیل در نرخ ترانزیت از پایانه را از دیگر مطالبات مجموعه برشمرد و گفت: ما می‌توانیم با ارائه تسهیلات خاصی همچون کاهش عوارض، حل مشکل ویزا، اجازه افزایش بار و غیره در ترانزیت خودروهای افغان شاهد رونق بازارچه باشیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی ضمن تشکر از اقدامات دستگاه‌های اجرایی در مرز ماهیرود، توسعه خدمات رفاهی را عاملی مهم و مؤثر در رونق بازارچه عنوان کرد.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی علیرضا عباس زاده مرز ماهیرود منطقه ویژه صادرات واردات استاندار خراسان جنوبی هماهنگی امور مرز ماهیرود مرزی ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۷۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات طرح تقسیم تهران از زبان استاندار

استاندار تهران با اشاره به نام شهرستانهای غربی و جنوب شرقی استان تهران، جزئیات و ملاک‌های مورد مطالعه برای تقسیم استان‌های غربی و شرقی تهران را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، علیرضا فخاری، در تشریح موضوع تشکیل دو استان غربی و شرقی تهران گفت: دو منطقه در این طرح وجود دارد که در غرب شهریار، ملارد، بهارستان و پرند شهرهای این بخش و در حوزه جنوب شرقی نیز ورامین، پاکدشت، پیشوا و قرچک جزو محدوده‌هایی است که این ۴ شهرستان مشمول طرح جداسازی می‌شوند.

تطبیق طرح تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران با شرایط امروز جمعیتی

وی افزود: مطالعات این طرح مدت زیادی است آغاز شده و باید با شرایط امروز جمعیتی طرح را منطبق کنیم. براساس سرشماری هوایی که از گذشته داریم در غرب استان تهران نزدیک به ۳ میلیون نفر ج​​​​​معیت داریم و در جنوب شرقی استان هم یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت داریم، لذا به لحاظ گسترش جمعیت باید ملاحظاتی را در نظر بگیریم.

تقسیم و تفکیک زیرساخت‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد

استاندار تهران ادامه داد: ملاحظات سرزمینی، جمعیتی و جغرافیایی هر دو منطقه و چگونگی تأمین زیرساخت‌ها بسیار مهم است. بی‌تردید تقسیم و تفکیک زیرساخت‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد و قطعا باید مطالعات میزان خدماتی که مردم باید در هر دو استان بگیرند، کامل شود. باید مباحث اقلیمی و جمعیتی هم به لحاظ ترکیب دارای منطق باشد.

فخاری تأکید کرد: ترکیب‌بندی جمعیتی در بخش غربی استان تقریبا باعدم تجانس همراه است و در بخش جنوب شرقی دارای تجانس است و به لحاظ گویش و سایر مولفه‌هایی که تاثیرگذار است همانند مولفه‌های اجتماعی، ممکن است در نقاطی ناهمگونی و در جاهایی همگونی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید همه مولفه‌ها در مطالعات به خوبی دیده شود، اظهار کرد: نکته مهم این موضوع است که باید تصمیمات موجب آسایش و آرامش مردم باشد و تقسیمات باید به گونه‌ای باشد که در نتیجه مردم در رفاه نسبی با ایجاد تعادل در تأمین نیازمندی‌ها و رفع مطالبات قرار بگیرند.

استاندار تهران افزود: بنابراین تقسیم مدیریتی که هدف اجرای این طرح است و از این طریق نظام مدیریت را مقداری کوچک‌تر می‌کند، باید قابلیت دسترسی داشته باشد، همچنین باید به لحاظ ماهیتی و یک امر الزامی محقق شود و اگر این موارد محقق شد در امر تقسیمات موفق هستیم.

دیگر خبرها

  • درخواست پیگیری بازگشایی گذر مرزی پرسه‌سو در سفر رییس جمهور
  • تشریح دستاوردهای خراسان جنوبی از نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • پاسخگویی به مطالبات مردم، در دستور کار مدیران خراسان جنوبی
  • پروژه ۴۳۲ واحدی خورموج باید تا پایان سال تکمیل شود
  • تسریع در جمع آوری اتباع غیرمجاز در خراسان جنوبی
  • جذابیت گوهر سنگ خراسان جنوبی برای هیئت های خارجی نمایشگاه اکسپو
  • (تصاویر) خسارت تگرگ به منازل و خودرو‌ها در شهر مرزی درح _سربیشه خراسان جنوبی
  • دو طرح بزرگ مدیریت بحران در نهبندان اجرا می‌شود
  • دو طرح بزرگ مدیریت بحران در نهبندان اجرا می شود
  • جزئیات طرح تقسیم تهران از زبان استاندار