Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، درهای غیرمجاز در ورودی معابر، کوچه‌ها و بن بست‌های شمال تهران در راستای سهولت و جلوگیری از اختلال در تردد شهروندان، رسیدگی به مطالبات شهروندان و رعایت عدالت اجتماعی جمع‌آوری می‌شود.

با حضور حمیدرضا حاجوی شهردار منطقه یک و محمد حسین جعفری معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای ناحیه یک ( الهیه)، درهای شمالی و جنوبی خیابان شهید قاسمی ( گلستان) درمحله اقدسیه  جمع آوری  و ۸۴۰ متر رفع انسداد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بازدید شهردار منطقه یک در جمع تعدادی از اهالی این خیابان گفت: این اقدام توسط برخی ساکنان در راستای ویژه شدن، تبعیض و ارزش افزوده فزاینده ملک خود در کوچه‌های اختصاصی انجام شده است که هر گونه انسداد و کنترل معابر مرتبط با موضوعات امنیتی نیاز به اخذ  مصوبه شورای امنیت کشور ( شاک ) را دارد که در خصوص این خیابان  هیچ گونه مصوبه‌ای موجود نیست.

او افزود: این اقدام قانونی در اجرای تبصره یک ذیل بند دو ماده ۵۵ قانون شهرداری مصوب ۱۳۳۴ با اصلاحات و الحاقات بعدی ، همچنین تبصره شش ماده ۹۶ قانون شهرداری که معابر و کوچه های عمومی ملک عمومی محسوب می شود و در مالکیت شهرداری هستند و مستند به ماده ۴۶ آیین نامه مالی شهرداری ها حفظ و حراست از اموال عمومی و مهیا ساختن برای استفاده عموم  از وظایف شهرداری تعیین شده است مبنی بر اینکه سد معابر عمومی ممنوع و شهرداری مکلف است از آن جلوگیری و در رفع موانع موجود و آزاد کردن این معبرها به وسیله مامورین خود راسا اقدام کند.

براساس گفته حاجوی« طومار اهالی کوی شهید قاسمی به شورای اسلامی شهر تهران در سال ۱۳۹۹ و همچنین تماس های متعدد شهروندان با سامانه های نظارتی مبنی بر خروج این خیابان از انحصار بسیار زیاد بوده و شهرداری منطقه یک در راستای احقاق حقوق عامه  و پس از جلسات متعدد و اخطارهای لازم اقدام قانونی را به عمل آورد.»

حاجوی تاکید کرد: موضوع لزوم رفع انسداد از خیابان اصلی با ۵ ابلاغ قانونی از سوی شهرداری  به امنای خیابان در اسفندماه ۱۴۰۰ طی سه جلسه با حضور شهردار ناحیه ، کلانتری ۱۲۳ نیاوران با هیئت امنای ساکنین مطرح و مهلت‌های لازم داده شد که نتیجه‌ای دربرنداشت. در ابلاغیه رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به شهرداری تهران مبنی بر نصب موانع فیزیکی در معابر در بهمن ماه ۱۴۰۰ نیز مجدد از شهرداری برای اعمال قانون مطالبه شده است .

گفتنی است؛ در تاریخ ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ رئیس وقت کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران در نامه‌ای به شهرداری منطقه یک، خواستار رفع و جمع آوری درهای آهنی خیابان گلستان اقدسیه شده بود.

کاهش ۵۰ درصدی حوادث رانندگی در منطقه ۳ تهران

حوادث رانندگی نوروز ۱۴۰۱ در بازه زمانی ۲۶ اسفند تا ۱۴ فروردین در منطقه ۳ تهران ۵۰ درصد با مشابه در سال ۱۴۰۰ کاهش یافته است. «مریم نخعی پور» معاون حمل و نقل شهرداری تهران منطقه ۳ با اعلام این خبر گفت: «این کاهش تصادفات مربوط به موارد جرحی، تعداد مجروحین و خسارتی بوده و در خصوص موارد فوتی هم خوشبختانه هم در سال ۱۴۰۰ و هم امسال در این بازه تصادف فوتی نداشتیم. اصلاح‌های هندسی در معابر و بزرگراه‌ها، دوربین‌های کنترل سرعت، انجام خط کشی های طولی و عرضی مناسب، انجام مناسب سازی در تقاطع های توسط شهرداری، اعمال قوانین و مقررات راهنمایی توسط پلیس راهور و نیز فرهنگ مناسب رانندگی توسط رانندگان وسایل نقلیه مثل بستن کمربند ایمنی و رعایت سرعت مطمئنه از عوامل موثر در کاهش تصادفات در سطح معابر می باشند.

پذیرش ۳۴ هزار نفر در گرم‌خانه‌های منطقه ۱۲

شهردار منطقه ۱۲ از پذیرش ۱۷ هزار و ۶۳۳ نفر در گرم‌خانه‌ آقایان و ۱۶ هزار و ۸۸ نفر در گرم‌خانه‌ بانوان این منطقه از ابتدای اجرای طرح زمستان گرم تاکنون خبر داد. «امیر یزدی» شهردار منطقه ۱۲ با اعلام این خبر گفت: «منطقه ۱۲ با آغاز فصل سرما با مشارکت سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران  به‌صورت شبانه‌روزی طرح زمستان گرم را برای ساماندهی افراد آسیب‌دیده و در معرض آسیب اجرا کرده است. این طرح از ۱۵ آبان‌ماه سال جاری به‌طور مستمر و شبانه‌روزی در حال اجراست و تا ۳۱ فروردین سال ۱۴۰۱ نیز ادامه خواهد داشت که احتمال تمدید این طرح بر مبنای ابلاغیه‌های بعدی نیز وجود دارد.» شهردار قلب طهران از انجام ۷۷۲ گشت فوریتی (توسط سازمان و منطقه) برای اجرای این طرح خبر داد و گفت: «مجموع گشت‌های انجام‌شده توسط منطقه ۱۲ تاکنون ۵۵۲ گشت گزارش شده که از این تعداد، ۲۵۴ مورد توسط سواری، ۹۰ مورد توسط پیکاپ، ۱۸۲ مورد توسط خودروی ون و ۲۶ مورد توسط اتوبوس انجام شده است. تعداد افراد شناسایی‌شده در این گشت‌ها، ۳ هزار و ۹۹۰ نفر توسط گشت‌های سازمان بوده که ۳ هزار و ۶۳۵ نفر آنها مرد و ۳۵۵ نفر آنها زن بوده‌اند؛ همچنین ۶۰۳ نفر توسط گشت‌های منطقه شناسایی‌ شده‌اند که همگی مرد بوده‌اند. نیروهای حاضر در این طرح شامل ۶۶۹ نفر از شهرداری منطقه ۱۲ و ۱۹۰ نفر از نیروی انتظامی است. وی با اعلام این مطلب که از ابتدای اجرای این طرح تاکنون ۳۳ هزار و ۷۲۱ نفر در ۲ گرم‌خانه‌ منطقه پذیرش شده‌اند، ادامه داد: از این تعداد ۱۷ هزار و ۶۳۳ نفر مرد و ۱۶ هزار و ۸۸ نفر زن بوده‌اند که در دو گرم‌خانه منطقه واقع در بوستان شوش اسکان داده شده‌اند؛ همچنین آمار جذب معتادان متجاهر توسط نیروی انتظامی، هزار و ۷۶۴ نفر اعلام شده که هزار و ۷۳۴ نفر آن مرد و ۳۰ نفر آنها زن بوده‌اند.

اقدامات فنی و عمرانی شهرداری منطقه۱۳ در جهت مناسب سازی

اقدامات عمرانی در محدوده بوستان جنگلی سرخه حصار، اتوبان شهید یاسینی و سطح نواحی چهارگانه منطقه ۱۳ در طرح استقبال از بهار انجام شد. «محمد هادی علی‌احمدی»، شهردار منطقه۱۳ با اعلام این خبر گفت : «به منظور افزایش استقبال گردشگران از جاذبه‌های گردشگری در شرق تهران، مجموعه اقدامات عمرانی  شامل لکه‌گیری، روکش آسفالت، ترمیم و بازسازی جدول و کفپوش معابر بوستان جنگلی سرخه‌حصار به صورت ویژه در ماه‌های پایانی سال گذشته انجام شد. عملیات لکه‌گیری بزرگراه شهید یاسینی در حدفاصل پل‌های متوسلیان-لواسانی مسیر جنوب به شمال با اجرای تلفیق بتن غلطکی RCc  و آسفالت بیندر، تعریض خیابان پیروزی، بازسازی و بازپیرایی پلاک های عقب نشینی شده در ضلع جنوب این خیابان، حدفاصل میدان شهدا و خیابان شکوفه، به منظور تسهیل در عبور و مرور شهروندان و سهولت دسترسی ایمن مسافران نوروزی به شهرهای شمالی، اجرا شد.

برپایی پردیس قرآنی در بوستان خلیج فارس منطقه ۱۵

پردیس قرآنی «لبخند دل ها» همزمان با فرا رسیدن ماه میهمانی خدا و ضیافت الله رمضان در بوستان خلیج فارس منطقه ۱۵ آغاز به کار کرد. «محمدحسن رجبی» معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۵ با اعلام این خبر گفت: این طرح در راستای ارتقای نشاط معنوی، اجتماعی شهروندان و معرفی ظرفیت های موجود در محله‌ها و با هدف ترویج فرهنگ روزه داری و همچنین آشنایی با فرهنگ و رسوم قرآنی همزمان با ماه مبارک رمضان در بوستان خلیج فارس برپا شد. هرشب برنامه‌های متنوعی با حضور هنرمندان و استعدادهای منطقه‌ای در استیج پردیس به اجرا درمی‌آید. پردیس از ۱۶ فروردین آغاز به کار کرده و تا ۲۶  فروردین برپاست و شهروندان می توانند از ساعت ۱۸  با مراجعه به بوستان خلیج فارس در محله مشیریه از برنامه های آن بهره مند شوند.

اجرای ۳ هزار متر مربع نقاشی زمینی در منطقه ۱۹

۳ هزار متر مربع نقاشی زمینی مخاطب محور با موضوع بازی های سنتی در ورودی منطقه ۱۹ اجرا شد. «مهدی هدایت» شهردار منطقه ۱۹ با اعلام این خبر گفت : «اجرای نقاشی های دیواری مخاطب محور گامی در راستای پویاسازی محیط شهری و آرامش بصری است و تاکنون ۳۰ نقاشی زمینی در مجموع به متراژ ۱۰۰۰ متر مربع برای احیای بازی‌های سنتی با موضوعات لی لی، هزارتو و پرش در ورودی جنوبی و بوستان افرا پایتخت اجرا شد.

کد خبر 668126 برچسب‌ها منطقه ۳ منطقه ۱۲ شهردارى تهران منطقه ۱۳ منطقه ۱۵ مناطق شهری منطقه ۱۹ منطقه ۲

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: منطقه ۳ منطقه ۱۲ شهردارى تهران منطقه ۱۳ منطقه ۱۵ مناطق شهری منطقه ۱۹ منطقه ۲ اعلام این خبر گفت بوستان خلیج فارس شهرداری منطقه شهردار منطقه مورد توسط منطقه ۱۵ انجام شد منطقه ۱۹ بوده اند گرم خانه منطقه ۱۲ منطقه یک منطقه ۳ ۳ هزار گشت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۷۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد پلیس با تخلفات ساکن در معابر تهران/ موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور وارد معابر می‌شود

معاون عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اعلام کرد که به زودی دوربین‌های ثبت تخلف رانندگی بر روی موتورسیکلت‌های پلیس راهور نیز نصب می‌شود و در فاز اول این دوربین‌ها نسبت به ثبت تخلفات ساکن اقدام خواهند کرد.

سرهنگ احسان مومنی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برخورد پلیس با تخلفات ساکن گفت: تخلفات ساکن جزو آن‌دسته از تخلفاتی است که گرچه حادثه‌ساز محسوب نمی‌شود، اما هم می‌تواند منجر به حوادث رانندگی غیرقابل جبران شده و هم سبب اخلال در روند ترافیک می‌شود، از این رو پلیس برخورد با آن را در راستای روانسازی ترافیک و همچنین پیشگیری از وقوع تصادفات در دستورکار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه تخلف در محل ممنوعه، پارک دوبل، توقف در پیاده‌رو و ... جزو تخلفات ساکن محسوب می‌شود، گفت: در همین راستا نیز ماموران پلیس راهور نسبت به اعمال قانون این تخلفات اقدام می‌کنند. علاوه بر آن از چند سال پیش تعدادی از خودروهای پلیس راهور تهران بزرگ نیز به دوربین ثبت تخلفات مجهز شده و از این طریق نیز نسبت به برخورد با تخلفات ساکن اقدام می‌شود.

معاون عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از اجرای طرحی جدید برای برخورد با تخلفات ساکن خبر داد و گفت: پلیس راهور پایتخت در حال آماده‌سازی موتورسیکلت‌های مجهز به دوربین ثبت تخلفات است. دوربین نصب شده بر روی این موتورسیکلت‌ها قابلیت ثبت تخلفات ساکن و جریمه متخلفان را داراست. در حال حاضر چند دستگاه از این موتورسیکلت‌ها آماده شده و پس از طی مراحل فنی و دریافت کدهای مربوطه بر تعداد این موتورسیکلت‌های دوربین‌دار افزوده شده و این موتورها نیز همچون خودروهای دوربین‌دار اقدام به جریمه خودروهای دارای تخلفات ساکن خواهند کرد.

مومنی درباره اینکه آیا دوربین‌های نصب شده بر روی موتورسیکلت‌ها تنها امکان ثبت تخلفات ساکن را دارند، گفت: در فاز اول، این دوربین‌ها نسبت به اعمال قانون و ثبت تخلفات ساکن اقدام خواهند کرد. اما این دوربین‌ها قابلیت ثبت هر نوع تخلفی را دارند و بسته به برنامه‌نویسی آن، می‌توانند دیگر تخلفات را نیز ثبت کنند. لذا ممکن است در آینده از این دوربین‌ها برای ثبت دیگر تخلفات رانندگی نیز استفاده شود.

وی با بیان اینکه اعمال قانون مکانیزه تخلفات رانندگی، درصد خطا و دیگر چالش‌های ممکن را کاهش می‌دهد، گفت: در مواردی مشاهده شده که پارک یا توقف یک خودرو در محل نامناسب، منجر به وقوع تصادفی شدید و حتی مرگبار شده است. همچنین تخلفات ساکن سبب کندی تردد و ایجاد ترافیک می‌شود و برخورد پلیس نیز در همین راستا انجام می‌شود. طرح برخورد با تخلفات ساکن در سال ۱۴۰۳ نیز با جدیت در معابر پایتخت اجرا می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعلام جرم پلیس علیه سازمان‌هایی که در قبال کاهش سوانح ترافیکی کرمانشاه کوتاهی می کنند
  • اعلام جرم پلیس علیه کوتاهی مدیران درباره تصادفات
  • کاهش ۹ درصدی حوادث ناشی از کار در کشور
  • کاهش ۲۲ درصدی حوادث ساختمان در خراسان جنوبی
  • کاهش ۲۳ درصدی حوادث کار در کرمانشاه
  • ◄ افزایش 15 درصدی تلفات رانندگی + سند
  • کاهش ۲۲ درصدی تعداد حوادث ناشی از کار در زنجان
  • برخورد پلیس با تخلفات ساکن در معابر تهران/ موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور وارد معابر می‌شود
  • کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تهران از پاریس تمیزتر است
  • کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تأثیر افزایش حقوق پاکبانان در نظافت پایتخت