Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@16:09:58 GMT

اقدام تروریستی مشهد توهین به جامعه روحانیت و محکوم است

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۲۷۶۳۹

اقدام تروریستی مشهد توهین به جامعه روحانیت و محکوم است

مُلا «رشید ثنایی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روحانیت معزز و مبارز اهل تشیع و تسنن با لباس مقدس پیامبر (ص) در راه اسلام و قرآن خدمت می کنند.

وی اظهار داشت: اینگونه اقدامات تروریستی کار دشمنان اسلام و انقلاب و استکبار جهانی برای ایجاد تفرقه در بین مسلمانان و مذاهب مختلف اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه اهل سنت سرپل ذهاب گفت:  این اقدام تروریستی یک بی ادبی در حرم امام رضا(ع) بوده و حمله به روحانیون مبارز و جهادگر توهین به تمام علماء و روحانیت است که از سوی تمام مسلمانان و مذاهب مختلف اسلامی محکوم بوده و باید مورد پیگرد قرار گرفته و عاملین آن به سزای عمل خود برسند.

وی در پایان ضمن تاکید بر لزوم بصیرت و هوشیاری مردم در برابر اینگونه اقدامات افزود : مردم امت اسلامی باید بصیر و هوشیار بوده و فریب اینگونه اقدامات تفرقه افکنانه در بین امت اسلامی را نخورده و ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی بررسی آن را به مراجع ذیصلاح سپرده و از پرداختن به مسایل حاشیه ای که خواست دشمنان اسلام است خودداری کنند.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.

بر اساس گزارش ایرنا، ظهر روز سه‌شنبه ۱۶ فروردین ماه جاری، یک فرد ضارب در صحن جامع پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر امام رضا(ع) با سلاح سرد(چاقو) به ۳ روحانی حمله کرد.

هر سه روحانی که در این حادثه مورد سوءقصد قرار گرفتند، از فعالان و ساکنان حاشیه شهر مشهد منطقه قلعه ساختمان (شهرک شهید رجایی) بوده‌اند.  

ضارب با نام «ل. م.» که از ساکنان همین منطقه است که به گفته اهالی منطقه دارای اختلالات روحی بوده و به ادعای خودش از مدتی قبل این افراد را با انگیزه شخصی که البته این ادعا در دست بررسی است، نشان کرده و ظهر امروز در حرم مطهر رضوی مورد سوءقصد قرار می‌دهد.

حجت‌الاسلام پاکدامن، یکی از روحانیان مضروب در حادثه مشهد، پس از جراحی در بخش مراقب‌های ویژه بستری شد و حجت‌الاسلام دارایی دیگر روحانی مضروب نیز همچنان در اتاق عمل تحت عمل جراحی به سر می‌برد. 

حجت‌الاسلام اصلانی یکی دیگر از روحانیان مضروب، پیش از انتقال به بیمارستان، بر اثر شدت جراحات وارد شده، به شهادت رسیده بود.

برچسب‌ها سرپل ذهاب مشهد حرم امام رضا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرپل ذهاب مشهد حرم امام رضا سرپل ذهاب مشهد حرم امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۷۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، حجت الاسلام سید ابوالفضل امام گفت:به منظور سهولت در پرداخت زکات، گزینه‌ای در دستگاه کارتخوان هوشمند نانوایی‌ها تعبیه شده که مردم می‌توانند با انتخاب هر یک از گزینه ها، نسبت به پرداخت مبلغ مورد نظر خود اقدام کنند.
 حجت الاسلام سید ابوالفضل امام افزود: مردم از پرداخت پول نقد به نانوایی خودداری و فقط و فقط از طریق کارتخوان اقدام کنند و پس از ثبت تراکنش با برنامه ریزی که توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) برای جامعه هدف انجام شده است، مددجویان می‌توانند از طریق کمیته امداد نسبت به تحویل نان از هر یک از واحد‌های نانوایی اقدام کنند.
وی، همچنین از جمع آوری زکات فطریه و کفاره به مبلغ هفت میلیاردتومان در سال جاری خبر دادو بیان داشت:از این مبلغ دو میلیارد تومان را مردم و خیران به طور مستقیم به حساب ایتام واریز کردند.

دیگر خبرها

  • عذرخواهی ناشر هندی بابت توهین‌ به امام (ره)
  • دهه کرامت به یک اقدام روتین تبدیل نشود
  • درخواست یک فعال سیاسی درباره کاظم صدیقی
  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • کیهان: فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! /جمهوری اسلامی: روحانیت خودش پیشقدم شود/از پرواز با بال استعداد‌ها تا پرواز با جت شخصی
  • پیرمرد ۸۵ ساله قربانی سرقت‌های سمی شد
  • ضرورت تسهیل مسیرهای حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران
  • کنعانی تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها