Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-30@07:30:43 GMT

پیشرفت پروژه ریلی ایلام ضعیف است

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۲۷۶۹۶

پیشرفت پروژه ریلی ایلام ضعیف است

تین نیوز

علی اکبر بسطامی در دیدار با وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: راه‌های ایلام تنها متعلق به مردم استان نیست بلکه با توجه به ایام اربعین و ورود سیل خروشان زائران متعلق به همه کشور است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، وی افزود: جهت تسهیل امکانات برای زائران و گردشگران باید مسیرهای زمان جنگ و المان های شهدا در مسیر مهران و دهلران را با تامین اعتبارات لازم جهت خدمت به مردم آماده شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسطامی ادامه داد: یکی از مطالبات مردم استان مسیر اربعین و محور حمیل-ایلام-مهران به عنوان مسیر اصلی اربعین که دارای ترافیک بالا بوده و هرساله شاهد تصادفات ناگواری در این مسیر هستیم و تاکنون  برای آن هیچ اقدامی انجام نشده است.

نماینده مردم ایلام در مجلس گفت: تنها ۲۴ کیلومتر از این مسیر ۷۸ کیلومتری به بهره برداری رسیده و ۱۲ کیلومتر نیز در دست اجرا و ۱۱ کیلومتر در دست مناقصه است.

بسطامی تصریح کرد: محور ایلام - مهران به طول ۸۲ کیلومتر، ۶۰ کیلومتر  آن به بهره برداری رسیده و در لایه دوم آن آسفالت اجرا نشده است.

وی ادامه داد: ۲۲کیلومتر از این مسیر نیز در دست اجرا است که مناطق در دست اجرا به علت کمبود اعتبار و تخصیص از پیشرفت مناسبی برخوردار نیست و می طلبد در جهت تسریع در اجرای پروژه ها نسبت به تخصیص ۱۰۰درصدی اعتبار سال ۱۴۰۰ و افزایش اعتبار و شروع سایر قطعات اقدامات لازم توسط وزارت راه و شهرسازی صورت گیرد.

بسطامی اظهار داشت: در لحظات پایانی تخصیص اعتبار در لایحه بودجه بعد از تصویب مجلس با حضور در جمع هیات رییسه کمیسیون تلفیق بودجه مجلس، ۲۰۰ میلیارد ریال برای کنارگذر مهران علاوه بر لایحه بودجه، اختصاص پیدا کرد که نوید خوبی برای زائران اربعین و مردم مهران است.

نماینده مردم ایلام در مجلس گفت: برای سایر راه های مواصلاتی استان مقرر شد که با پیش بینی اعتبارات لازم در سفر وزیر راه و شهرسازی به ایلام، راه ریلی، راه های مواصلاتی و بررسی راه هوایی بتوانیم اقداماتی جهت رفاه مردم داشته باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: وزیر راه و شهرسازی تین ترافیک مناقصه وزارت راه و شهرسازی لایحه بودجه بودجه لایحه راه و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی محور ایلام مهران علی اکبر بسطامی پروژه ریلی ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۷۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران

تین نیوز

شماری از آگاهان امور اقتصادی افغانستان می گویند که این کشور می تواند خط آهن قزاقستان را که از طریق این کشور به جنوب آسیا وصل می شود، از طریق اسلام قلعه به خط آهن ایران وصل کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی دولت سرپرست افغانستان به تازگی با سریک ژومانگارین معاون نخست وزیر قزاقستان درمورد احداث شبکه راه آهن از قزاقستان به پاکستان از طریق ترکمنستان و افغانستان گفتگو کرد.

اکنون این موضوع مطرح است که ایجاد این شبکه خط آهن چه اهمیتی برای افغانستان و کشورهای منطقه دارد؟ و افغانستان چه سودی از آن می برد؟

شبیر بشیری آگاه امور اقتصادی در این ارتباط، گفت: افغانستان بدنبال گسترش تجارت دوجانبه با کشورهای همسایه و منطقه و همچنین گسترش شبکه حمل و نقل و ترانزیت افغانستان به عنوان یک کشور محصور در خشکی با کشورهای همسایه و منطقه است.

بشیری با بیان اینکه حکومت سرپرست افغانستان و بخش خصوصی افغانستان از ایجاد این شبکه راه آهن استقبال می کنند، اظهار داشت: با تطبیق این شبکه خط آهن، افغانستان بر اساس موقعیت ژئوپلیتیک که در منطقه دارد می تواند نقش استراتژیک را بازی کند و آسیایی مرکزی را به آسیایی جنوبی وصل کند.

این آگاه امور اقتصادی گفت: با ایجاد این خط آهن، ترانزیت و حمل و نقل تجارتی ایجاد می شود و افغانستان نقش پل ارتباطی میان آسیای مرکزی و آسیایی جنوبی را به خوبی ایفا می کند.

بشیری خاطرنشان کرد: در صورت محقق شدن این ایده تجارتی و حمل و نقلی، منافع اقتصادی زیادی عاید افغانستان و کشورهای منطقه خواهد شد.

در همین حال، آذرخش حافظی آگاه امور اقتصادی گفت: افغانستان به عنوان یک کشور محصور در خشکی به انواع مختلف حمل و نقل زمینی نیاز دارد و ایجاد خط آهن قزاقستان از طریق افغانستان به جنوب آسیا نقش ترانزیتی افغانستان را ارتقا بخشیده و حمل و نقل را تسهیل می کند.

حافظی افزود: ایجاد این شبکه برای رونق اقتصادی و ارایه بهتر خدمات، بالا رفتن نقش ترانزیت افغانستان اثر مثبت دارد و درعین حال و برای همگرایی منطقه ای مفید می باشد.

این آگاه امور اقتصادی افزود: ایجاد خط آهن قزاقستان از طریق افغانستان به جنوب آسیا، سبب گسترش مناسبات تجارتی، صنعتی و خدماتی میان آسیایی مرکزی و آسیایی جنوبی و سایر کشورهای منطقه می شود.

وی تصریح کرد: ما با جمهوری اسلامی ایران خط آهن از طریق اسلام قلعه را داریم و می توانیم خط آهن قزاقستان را که خاک افغانستان را به جنوب آسیایی وصل می کند، به جمهوری اسلامی ایران هم وصل کرده و این پروژه بزرگ اقتصادی را محقق کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اجرای ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در طرح جهاد آبرسانی خوزستان
  • ۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد
  • بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از طرح آبرسانی به شهرستان بهمئی
  • حرکت به سمت قله و پیشرفت/ کشور وقت آزمون و خطا ندارد
  • حرکت به سمت قله و پیشرفت/ کشور وقت آزمون خطا ندارد
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • تعامل دستگاه‌های اجرایی با شوراها افزایش یابد
  • مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران
  • ۹۶ درصد مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام اجرایی شده است‌
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران