Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-01@01:12:21 GMT

بانک اچ‌اس‌بی‌سی حضورش در چین را افزایش داد

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۲۷۷۳۱

بانک اچ‌اس‌بی‌سی حضورش در چین را افزایش داد

بانک اچ‌اس‌بی‌سی (HSBC)، موسسه مالی و بانکداری بریتانیایی که در سال ۱۸۶۵ در هنگ کنگ راه‌اندازی شد، سهام شرکت کارگزاری چین را به ۹۰ درصد افزایش داد.

به گزارش ایران اکونومیست و به نقل از بیزنس، هلدینگ اچ‌اس‌بی‌سی سهام خود را در سرمایه‌گذاری اوراق بهادار چین به ۹۰ درصد افزایش داد و به بزرگترین بانک اروپا تبدیل شد که جای پای خود را در چین محکم‌تر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس بیانیه‌ای، این بانک مستقر در لندن با خرید بخشی از سهام شریک خود، هلدینگ مالی چیانهای، مالکیت خود در اوراق بهادار اچ‌اس‌بی‌سی چیانهای را از ۵۱ درصد افزایش داد و ۱۰ درصد از سهام آن را حفظ خواهد کرد (مبلغ معامله فاش نشد).

مانند سایر بانک‌های بزرگ، اچ‌اس‌بی‌سی نیز در تلاش است تا به دنبال میلیاردها سود بالقوه در همه چیز از معاملات دلالی گرفته تا مدیریت ثروت و بیمه (در حالی که این کشور بازارهای مالی خود را باز می‌کند) به چین وارد شود.

در حالی که اچ‌اس‌بی‌سی از سال ۲۰۱۹ روابط پرتنشی با پکن بر سر همکاری آن در تحقیقات ایالات‌متحده در مورد فناوری هوآوی داشته اما وضعیت از آن زمان بهبود یافته است.

این بانک سال گذشته پس از حدود ۱.۲ سال انتظار، تاییدیه نظارتی را برای در دست گرفتن کنترل کامل سرمایه‌گذاری بیمه عمر خود در چین کسب کرد.

دیوید لیائو، مدیر اجرایی اچ‌اس‌بی‌سی آسیا و اقیانوسیه گفت: چین یکی از مهم‌ترین بازارهای سرمایه در جهان را دارد که از رشد اقتصادی و فرصت‌های سرمایه گذاری حمایت می‌کند. افزایش سهام ما در اوراق بهادار اچ‌اس‌بی‌سی چیانهای نشان دهنده تعهد ما در توسعه بازارهای سرمایه در حال رشد سریع چین است و حضور ما در یک بازار کلیدی را تقویت می‌کند.

مرکز اوراق بهادار اچ‌اس‌بی‌سی چیانهای دارای مشاغل بانکداری سرمایه‌گذاری و اوراق بهادار است، دفتر مرکزی آن در شنژن و دارای دفاتری در پکن و شانگهای است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: اقتصادی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اقتصادی سرمایه گذاری اوراق بهادار اچ اس بی سی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۷۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک باشگاه جدید: ادامه ماجراجویی ستاره هالیوود در فوتبال

به گزارش "ورزش سه"، رایان رینولدز به سهامدارانی پیوست که سهام باشگاه نکاکسا در لیگ برتر مکزیک را خریداری کرده‌اند. او این کار را به همراه راب مک‌الهنی، دوست و شریک کاری‌اش انجام داده است.

مک‌الهنی و رینولدز با همدیگر سهام باشگاه رکسهام را خریده‌اند که در حال حاضر وضعیت بسیار خوبی دارد و به تازگی به دسته سوم فوتبال انگلیس صعود کرده است.

رینولدز که در حال تبلیغ برای قسمت سوم ددپول است و بزودی اکران این فیلم را جشن می‌گیرد، علاقه خاصی به سرمایه‌گذاری در فوتبال پیدا کرده و در گفت‌وگوهای اخیرش اعتراف کرده که دوست دارد حضور فعال‌تری در فوتبال داشته باشد.

برخلاف تجربه رکسهام که مالکان اصلی این باشگاه فقط رینولدز و مک‌الهنی هستند، در نکاکسا آنها با سرمایه‌گذاران دیگری هم شریک هستند و مالک بخشی از سهام باشگاه شده‌اند.

این گروه سهام‌داران از افراد معروفی تشکیل شده که چند نفر از آنها افرادی مانند اوا لونگوریا، مسوت اوزیل، کیت آپتون، جاستین ورلاندر و ریچارد همیلتون هستند.ش

دیگر خبرها

  • واگذاری استقلال و پرسپولیس رسمی شد(عکس)
  • نامه سرپرست سازمان خصوصی‌سازی به تاج درباره پرسپولیس و استقلال
  • انتقال ۲۰ درصد سهام باشگاه پرسپولیس به بانک ملت
  • بازدید مدیران عالی وزارت تعاون و سازمان تامین اجتماعی از غرفه بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • یک باشگاه جدید: ادامه ماجراجویی ستاره هالیوود در فوتبال
  • انتشار اوراق گواهی سپرده خاص بانک رفاه کارگران تمدید شد
  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد
  • برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • جزییات برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳