Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-01@14:38:57 GMT

چگونه در خانه زبان انگلیسی بیاموزیم؟

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۲۸۰۶۲

چگونه در خانه زبان انگلیسی بیاموزیم؟

در سال گذشته به واسطه همه گیری ویروس کرونا و خانه نشینی های اجباری، فرصت مناسبی را برای یادگیری زبان انگلیسی در خانه پیدا کردم؛ البته در این مسیر با چالش هایی هم روبرو شدم که ممکن است شما هم آن ها را تجربه کنید. به همین دلیل قصد دارم که در ادامه ی این مطلب در مورد تجربیات خودم، چالش ها و راه حل نهایی که برای آموزش زبان انگلیسی به شکل خودآموز یافتم را با شما در میان بگذارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیریم؟

زبان انگلیسی یکی از پر کاربرد ترین زبان های بین المللی است که تقریبا همه مردم جهان به شکل نسبی با آن آشنا هستند. به این ترتیب در سفرهای خارجی خود نیازی به یادگیری زبان مبدا ندارید و می توانید با کمک زبان انگلیسی، نیاز های خود را در طول سفر برآورده کنید. همچنین اگر قصد گسترش کسب و کارتان در سطوح بین المللی را داشته باشید، حتما باید یک زبان دیگر که جامعه قابل قبولی از آن استفاده می کنند را یاد بگیرید و به آن تسلط پیدا کنید.

از مزیت های دیگر یادگیری زبان انگلیسی می توان به دسترسی به هزاران منبع آموزشی جامع و رایگان اشاره کرد که در سایت های مختلف و پلتفرم هایی مثل یوتیوب وجود دارند. معمولا برای بیشتر این دوره ها، مشابه و جایگزین فارسی وجود ندارد، حتی در صورت موجود بودن، ناقص هستند. به این ترتیب شما با استفاده از دوره های خارجی می توانید از نظر دانش و اطلاعات، همیشه یک یا چند قدم از سایرین جلوتر باشید. از طرفی بیشتر خدمات، سایت های جهانی و زبان اصلی پلتفرم های معتبر زبان انگلیسی است. پس برای استفاده از این منابع گسترده باید با زبان انگلیسی آشنا باشید. در حال حاضر که به لطف اینترنت و شبکه های اجتماعی برقراری ارتباط با افراد خارجی ساده تر شده است، با زبان انگلیسی می توانید دوستان جدیدی برای خود پیدا کنید.

یادگیری زبان انگلیسی در منزل و به صورت خودآموز

قرنطینه های طولانی مدت حاصل از اپیدمی کرونا، فرصت بسیار ارزشمندی را در اختیار من قرار دادند تا بالاخره عزم خودم را جزم کنم و به یادگیری زبان در خانه بپردازم؛ مخصوصا که به دلیل موج های پی در پی کرونا، شرایط مناسبی برای حضور در کلاس های حضوری زبان انگلیسی مهیا نبود. وقتی این تصمیم خود را با یکی از دوستانم مطرح کردم، به من پیشنهاد شرکت در کلاس های آنلاین زبان را داد.

بعد از بررسی های بسیار، در کلاس یکی از اساتید معروف آموزش زبان ثبت نام کردم. اما این سبک از آموزش به دلیل عدم وجود ارتباط مستقیم و فعال با استاد و فضای کلاس، چندان مفید و مناسب نبود. همچنین به دلیل تعداد بالای زبان آموزان، فرصت کافی برای رسیدگی به اشکالات و سوالات همه فراهم نبود. ویژگی منفی دیگری که برای این نوع کلاس ها وجود داشت، میتوان به انعطاف پذیری پایین زمان کلاس ها اشاره کرد، که برای افراد شاغل مناسب نیست. البته مشکلات و مسائل دیگری هم در این مورد وجود دارد که باعث شده کلاس های آنلاین برای همه ی افراد مناسب نباشد.

استفاده از منابع آموزشی آفلاین

در مجموع کلاس های آنلاین برای یادگیری زبان در خانه برای من مناسب نبودند و به همین خاطر باید به دنبال روش دیگری برای این منظور بودم. روش بعدی که من برای یادگیری زبان امتحان کردم، استفاده از منابع آفلاین آموزشی بود. با یک جستجو ساده در اینترنت توانستم دوره های رایگان متعددی را بیابم. اما نباید فراموش کرد که در پروسه یادگیری زبان انتخاب یک منبع آموزشی نامناسب می تواند مشکلات فراوانی را ایجاد کند. طبق تحقیقات اگر کسی تلفظ یک لغت را بار اول اشتباه یاد بگیرد، حداقل 7 ماه الی یک سال وقت لازم دارد تا شیوه صحیح تلفظ آن لغت را بیاموزد! حالا حساب کنید یک پنجم اطلاعات منبع آموزشی شما اشتباه باشد، نتایج این انتخاب اشتباه واقعاً می تواند فاجعه بار باشد. حتی ممکن است که میل و رغبت خود را به یادگیری زبان از دست بدهید. دوره های پولی معتبر نیز هزینه ی بالایی را دارند که تهیه آن ها برای همه امکان پذیر نیست. به همین دلیل این روش نیز، به دلیل عدم وجود منبع مناسب و جامع در این حوزه برای من چندان مفید و کاربردی نبود. همچنین اگر فردی تجربه چندانی را در زمینه آموزش و یادگیری زبان های مختلف نداشته باشد، در مسیر یادگیری زبان در منزل سر درگم خواهد شد.

کتاب های آموزش زبان معتبر

در نهایت بعد از امتحان کردن روش های مختلف تصمیم به تهیه ی کتاب زبان انگلیسی در خانه گرفتم. مزیت اصلی استفاده از این کتاب ها این بود که بدون محدودیت زمانی میتوانستم به منبع آموزشی خود دسترسی داشته باشم. همچنین وجود CD های آموزشی در کنار این کتاب ها، دقیقا مثل شرکت در یک کلاس آموزشی بود. با این تفاوت که دسترسی به جلسات مختلف در زمان دلخواه برایم امکانپذیر بود.

نکته مثبت دیگری که در مورد این نوع یادگیری زبان در خانه وجود دارد و من راشیفته خود کرده است، این است که می توان با تمرکز بیشتر و به صورت هدفمند هر درس را چندین بار مطالعه کرد. برای مثال برای افرادی که قصد مهاجرت دارند، داشتن مدرک آیلتس یکی از مهمترین الزامات است. ابن افراد میتوانند با خرید کتاب آیلتس و مطالعه آن ها، نمره مناسبی را در این آزمون دریافت کرده و شانس خود را برای مهاجرت افزایش دهند. همچنین افرادی که به مدرک تافل نیاز دارند، می توانند کتاب های تافل را خریداری کنند.

کتاب‌ها را از کجا تهیه کردم؟

کتاب هایی که من تهیه کرده بودم، متعلق به انتشارات زبانمهر بودند. اولین نکته ای که در مورد این کتاب ها نظر من را به خود جلب کرد، کیفیت چاپ بسیار خوب و مرغوبیت بالای آنها بود. با توجه به هزینه نسبتا پایینی که برای این کتاب ها پرداخت کرده بودم، انتظار چنین کیفیت بالایی را نداشتم. مزیت دیگری که این کتاب ها را به یک منبع آموزشی مناسب برای من تبدیل کرد، وجود CDهای  آموزشی مکمل در کنار هر کدام از آن ها بود. با وجود این CDها، کتاب های انتشارات زبان مهر به یکی از بهترین راه های یادگیری زبان انگلیسی به صورت خودآموز تبدیل شده اند.

با استفاده از کتاب های آموزش زبان انگلیسی در خانه موفق شدم که این زبان را به طور کامل یاد بگیرم. نکته دیگری که لازم میدونم بهش اشاره کنم هزینه مربوط به کتاب های نشر زبانمهر است که به مراتب کمتر از کلاس های آموزشی یا شرکت در دوره های مختلف می باشد. امیدوارم که اطلاعات ارائه شده در این مقاله بتواند شما را برای انتخاب یک روش مناسب برای آموزش زبان به شما کمک کند.

کلام پایانی

زبان انگلیسی در حال حاضر به یکی از مهارت های ضروری تبدیل شده که همه باید به آن مسلط باشند. با توجه به اینکه هم اکنون می توان از داخل خانه و به ساده ترین شکل ممکن هر مهارتی را آموخت، پیشنهاد می دهم که از موقعیت پیش آمده استفاده کنید و یک بار برای همیشه زبان انگلیسی را بیاموزید. برای این منظور روش های متعددی وجود دارد که استفاده از کتاب های خودآموز ساده ترین و مقرون به صرفه ترین روش ممکن است.

کد خبر 1619040

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: یادگیری زبان انگلیسی زبان انگلیسی یادگیری زبان منبع آموزشی کتاب ها آموزش زبان دوره ها کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۸۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰۰ کلاس درس جدید در هرمزگان ساخته می‌شود

استاندار هرمزگان، در آیین زنگ سلام معلم از افزایش سرانه فضای آموزشی استان در سال جدید با ساخت ۶۰۰کلاس درس جدید خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، مهدی دوستی استاندار هرمزگان صبح امروز 11 اردیبهشت در آیین زنگ سلام معلم اظهار داشت: افزایش سرانه‌ی فضای آموزشی یکی از سیاست‌های دولت بود که در سطح استان هرمزگان با جدیت دنبال شده است. 

وی با تأکید بر توسعه و افزایش سرانه آموزشی در مناطق حاشیه‌ای به ویژه در شهر بندرعباس، افزود: سال گذشته بیش از 800 کلاس درس به فضاهای آموزشی استان افزوده شد و امسال هم برنامه ریزی برای احداث 600 کلاس درس جدید انجام شده است. 

استاندار هرمزگان با پرداختن به نقاط قوت استان در حوزه آموزش و پرورش گفت: همان اندازه که پرداختن به نقاط قوت امید ‌آفرین است تلاش و تمرکز بر رفع 2 ضعف عمده‌ی آموزش استان نیز ضرورت دارد که یکی افزایش تعداد ورودی‌های کنکور استان به دانشگاه‌های برتر کشور و دوم ارتقاء میانگین نمرات دانش آموزان در آزمون‌های نهایی است.

وی با تاکید بر لزوم تکریم معلمان و افزایش سطح خدمات رفاهی ایشان تصریح کرد: همه‌ ما هر چه آموخته‌ایم نتیجه آموزش و زحمت معلمان شریف بوده و به پاس آن در حوزه کیفیت‌دهی به خدمات رفاهی تلاش داریم، سال قبل در حوزه رفاهی معلمان اقدامات خوبی صورت گرفته و امسال نیز اتمام و بهره‌برداری از پروژه‌هایی جدید در حال اجرا، تقدیم جامعه فرهنگیان استان می‌شود. 

نماینده عالی دولت خطاب به دانش‌آموزان گفت: شما وارثان تمدن بزرگ ایران اسلامی و پاسبانان قدرتمند خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای مکران هستید، شما وارث بزرگان و شاعران نامداری همچون حافظ و سعدی و مولانا هستید، باید خوب درس بخوانید و قوی باشید تا با دانش و تدبیر سکان مدیریت آینده استان را در دست بگیرید. 

دوستی با اشاره به شرایط منطقه و لزوم افزایش قدرت کشور گفت: دانش‌آموزان عزیز قدر خود را بدانید شما بسیار مهم هستید و در جای مهمی قراردارید، در منطقه ما باید قدرتمند و مجهز به دانش و تجهیزات و تسلیحات روز باشیم تا دشمنان جرأت جسارت نداشته باشند.

گفتنی است در این آیین از جمعی از معلمان نمونه استان هرمزگان تجلیل شد که فردا 7 نفر از ایشان در دیدار معلمان با مقام معظم رهبری شرکت خواهند داشت.

در پایان مراسم زنگ سپاس معلم نیز به صدا در آمد. 

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • محرومیت معلمان خرید خدمات و حق‌التدریس از عیدی روز معلم
  • هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان و نوجوانان
  • زبان برنامه نویسی پایتون چیست و چگونه می‌توان آن را یاد گرفت؟
  • معلم نمونه سیستان و بلوچستان از رمز موفقیت خود می‌گوید
  • افزایش سرانه آموزشی با ساخت 600 کلاس درس جدید
  • ۶۰۰ کلاس درس جدید در هرمزگان ساخته می‌شود
  • برگزاری کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در خوی
  • کتاب «نامداران موسیقی در سنندج» رونمایی شد
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • احداث ۵ هزار کلاس درس از محل مولدسازی در خراسان رضوی