Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@08:02:46 GMT

محمدرضا کریمی هنرمند برجسته لرستانی درگذشت

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۲۸۲۳۵

محمدرضا کریمی هنرمند برجسته لرستانی درگذشت

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری فارس، استاد محمدرضا کریمی هنرمند سرشناس موسیقی لرستان امروز چهارشنبه دار فانی را وداع گفت.

استاد محمدرضا کریمی از پیشکسوتان خوشنام خرم‌آباد لرستان، و از آخرین شاگردان مکتب تنبک‌نوازی مرحوم استاد «حسین تهرانی» که ۵ دهه در عرصه موسیقی لرستان فعالیت داشت و در کنسرت‌های متعدد داخلی و خارجی، موسیقی و فرهنگ لرستان را به مخاطبین عرضه کرد، در ۶۹ سالگی درگذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مراسم تشییع و خاکسپاری مرحوم محمدرضا کریمی فردا پنج‌شنبه در استان لرستان، شهرستان خرم‌آباد برگزار خواهد شد و در قطعه هنرمندان قبرستان صالحین روی در نقاب خاک خواهد کشید.

«محمدرضا کریمی مدرس و نوازنده تنبک،  متولد ۱۳۳۲، یکم خرداد ۱۳۵۲ به استخدام اداره کل فرهنگ و هنر درآمد. او عضو گروه موسیقی اداره کل فرهنگ و هنر فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و مدرس تنبک بود.

صدای تنبک او در نوارهای کاست موسیقی «سوار»، سفیدکوه»، «یافته»، «کوچ»، «آرزو»، «آئینه اشک»،، «سفره دل»، «نسیم دل»، و «همدنگ»، ماندگار شد. او در جشنواره‌ها و رویدادهای برجسته موسیقی جوایز متعددی دریافت.

این هنرمند در سال ۱۳۵۰ نت‌خوانی و تنبک‌نوازی را به صورت حرفه‌ای نزد مرحوم استاد حسین تهرانی فرا گرفت. نخستین کار او با عنوان «چشمان قشنگ» با صدای زنده‌یاد «رضا سقایی» خواننده اسطوره‌ای لرستان به صورت صفحه در تهران ضبط شد.

استاد فرج علیپور، مرحوم حشمت‌اله رشیدی، محمد میرزاوند، ایرج رحمانپور، بهمن اسکینی، غلام سبزعلی، علی‌حسین شمسی، فضل‌الله صفاری و… از جمله خوانندگانی بوده‌اند که محمدرضا کریمی با آن‌ها در پروژه‌های مختلف موسیقی همکاری کرده است.

وی از نوازندگان مرحوم حسین‎ سالم، رامین دربندی، منصور سالم، فیروز گودرزی، صادق سیف، فرج علی‎پور و با اساتید برجسته کشوری ازجمله مرحوم استاد محمدرضا لطفی، حسین علیزاده و کامکارها همکاری داشت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: محمدرضا چهارشنبه وداع محمدرضا کریمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۸۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری متفاوت از سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش

در پی درگذشت «معصومه حائری»، همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی (ره)، جمعی از علما، فضلا و روحانیون با حضور در منزل حجت الاسلام و المسلمین سید حسین خمینی این ضایعه را به وی و اعضای بیت امام خمینی تسلیت گفتند.

مرحوم معصومه حائری نوه مرحوم حضرت آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری یزدی (ره)، موسسه حوزه علمیه قم و فرزند مرحوم آیت الله شیخ مرتضی حائری یزدی صبح دیروز پس از طی دوره‌ای بیماری در گذشت.

 


منبع: جماران

tags # اخبار سیاسی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت
  • تدوین مستند «یک جهان آواز» به پایان رسید/ پرتره‌ای از استاد علی جهاندار 
  • آغاز اردوی تیم ملی کشتی فرنگی
  • تصاویری متفاوت از سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش
  • قهرمان سنگین وزن جودو ایران درگذشت
  • تصاویر دیده نشده از محمدرضا شجریان
  • فیلمساز برجسته فرانسوی درگذشت
  • « لوران کانته » فیلمساز برجسته فرانسوی درگذشت
  • فیلمساز برجسته و برنده نخل طلای کن درگذشت
  • «لوران کانته» فیلمساز برجسته فرانسوی درگذشت