Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@12:14:37 GMT

ترکیب اف-35 و میگ- 29 هلند و بلغارستان برای گشتزنی هوایی

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۲۸۳۰۲

ترکیب اف-35 و میگ- 29 هلند و بلغارستان برای گشتزنی هوایی

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع هلند بعد از ظهر چهارشنبه به وقت تهران اعلام کرد که چهارفروند جنگنده «اف-۳۵» خود را در بحبوحه درگیری روسیه با اوکراین به کی‌یف ارسال می‌کند تا با جنگنده‌های بلغارستانی به گشتزنی هوایی بپردازد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» وزارت دفاع هلند اعلام کرده که ارسال این جنگنده‌های پیشرفته به بلغارستان برای کمک به گشتزنی هوایی این کشور در بحبوحه تهاجم روسیه به اوکراین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

هواپیماهای جنگی هلندی به همراه جنگنده‌های بلغاری «میگ- ۲۹ » تا ۳۱ ماه مه (سه شنبه ۱۰ خرداد) به حفاظت از حریم هوایی این کشور دریای سیاه در راستای طرح یکپارچه ناتو برای دفاع هوایی و ضد موشکی کمک خواهند کرد.

این جنگنده‌ها جایگزین چهار فروند جنگنده اسپانیایی خواهند شد که از اواسط فوریه از نظارت بر فضای بلغارستان پشتیبانی می‌کنند. بلغارستان در جناح شرقی ناتو نیز در حال ایجاد یک گروه جنگی با حداکثر ۱۰۰۰ نظامی است.

دبیرکل ناتو چندی قبل گفت، سران ناتو با استقرار چهار گروه جنگی جدید در بلغارستان، مجارستان، رومانی و اسلواکی و تقویت نیروها در جناح شرقی این ائتلاف در نشست روز پنجشنبه موافقت خواهند کرد.

 «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو  در نشست خبری پیش از اجلاس سران در بروکسل گفت: «من انتظار دارم که سران ناتو با تقویت موضع ناتو در همه زمینه‌ها و با افزایش توان نیروها عمدتا در بخش شرقی این ائتلاف در زمین، هوا و دریا موافقت کنند.»

اظهارات دبیرکل ناتو در حالی صورت می‌گیرد که علی‌رغم هشدارهای روسیه درباره توسعه طلبی  ناتو که یکی از دلایل شروع عملیات نظامی این کشور در اوکراین نیز محسوب می‌شود، دستکم ۱۰ متحد قدرتمند ناتو از جمله آمریکا، انگلیس و فرانسه، نیرو و کشتی و هواپیمای جنگی بیشتری را در جبهه شرقی این اتحاد نظامی مستقر کرده و به حالت آماده‌باش قرار داده‌اند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: میگ هلند بلغارستان گشتزنی هوایی میک 29 اف 35

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۸۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی: روسیه از سرعت پایین انتقال تسلیحات به ما بهره می‌برد

به گزارش قدس آنلاین، این اظهارات «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین پس از آن بیان شد که آمریکا سرانجام کمک‌هایی به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار را عمدتا برای کمک‌های نظامی به این کشور جنگ‌زده اروپایی تصویب کرد.

تلویزیون بی‌بی‌سی گزارش داد، رئیس‌جمهور اوکراین در کنار «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو که روز دوشنبه در سفری از پیش اعلام‌نشده وارد کی‌یف شد، بیان کرد: «ارتش روسیه اکنون سعی می‌کند از سرعت انتقال تسلیحاتی که شرکا به خصوص ایالات متحده برای ما می‌فرستند، بهره ببرد. به همین خاطر است که سرعت انتقال مهمات به معنای ثبات خط مقدم می‌باشد.»

او با طرح این ادعا که «ارتش روسیه آماده اقدامات تهاجمی بیشتر می‌شود»، افزود: «اوکراین به گلوله و سامانه‌های دفاع هوایی نیاز دارد. شرکای ما همه اینها را دارند و آنها باید اکنون در اوکراین برای از بین بردن جاه‌طلبی‌های روسیه تلاش کنند.»

دبیرکل ناتو در جریان سفرش به کی‌یف با اشاره به عضویت اوکراین در ناتو گفت: «جایگاه واقعی اوکراین در ناتو است و بنابراین من سخت تلاش می‌کنم تا اطمینان حاصل شود اوکراین به عضویت این ائتلاف در خواهد آمد. برای این تصمیم ما نیاز داریم که همه متحدان به توافق برسند. ما به اجماع همه و رای ۳۲ عضو ناتو نیاز داریم. ما با هم می‌توانیم حمله روسیه را دفع کنیم. البته من بعید می‌دانم بتوانیم تا ماه ژوئیه (خرداد-تیر) در نشست ناتو به این اجماع برسیم.»

درحالیکه اوکراین با کمبود نیروها و سرعت پایین انتقال تسلیحات دست‌وپنجه نرم می‌کند، روسیه از دستاوردهایی در میدان نبرد خبر می‌دهد.

تلویزیون سی ان ان اخیرا گزارش داد پیشرفت‌های تاکتیکی روسیه در حال حاضر به طور روزانه است و نشان از سرعت این کشور در میدان نبرد از زمان سقوط «آودیوکا» شهری در اوکراین در ماه فوریه دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • زلنسکی: روسیه از سرعت پایین انتقال تسلیحات به ما بهره می‌برد
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • استولتنبرگ: آمریکا و متحدان اروپایی فقط وعده کمک به اوکراین داده‌اند
  • حضور سرزده دبیرکل ناتو در کی‌یف با وعده افزایش جریان تسلیحات
  • حضور غیرمنتظره دبیرکل ناتو در کی‌یف با وعده افزایش جریان تسلیحات
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین