Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-27@08:29:42 GMT

وضعیت اسفناک پیرزن بدون شناسنامه در روستای کندازی مرودشت

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۲۸۳۰۶

وضعیت اسفناک پیرزن بدون شناسنامه در روستای کندازی مرودشت

 

 پیرزنی که او را حمیده صدا می‌زنند در روستای کندانی شهرستان مرودشت زندگی می‌کند  نه‌تنها شناسنامه ندارد بلکه از دریافت یارانه و سایر خدمات عمومی که دولت ارائه می‌کند محروم است.

چندین بار موفق شدم به‌منظور تهیه گزارش با بچه‌های جهادگر بسیجی به روستای کندانی که جزو روستاهای هدف گردشگری در منطقه صفر مرزی شهرستان‌های مرودشت و اقلید  و در ارتفاعات کوه وافر از سلسله کوههای زاگرس قرار دارد سفر کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در هر بار حضور، گروه پزشکان جهادگر بسیجی  پیرزن قصه ما را مورد محبت و لطف خود قرار می‌دهند و او را معاینه و درمان می‌کنند، هرچند که این محبت‌ها مقطعی است و دردی از این خانواده را آن‌چنان دوا نمی‌کند اما لازم است برای برون رفت از مشکلات پیش روی این انسان های مظلوم و محروم  فکر اساسی شود.

این پیرزن علیل مشکلات عدیده‌ جسمی و روحی دارد و در کنار برادر کهن‌سالش که مدتی است به بیماری قلبی مبتلا شده و تنها راه درآمد او هم مستمری کمیته امداد و یارانه است، زندگی می‌کند.

در هر بار با دیدن این پیرزن غم تمام وجودم را فرامی‌گیرد، خانه‌شان گلی  و در حال ریزش است، فقط صبح را شب می‌کنند و انتظار مرگ می‌کشند.

آخرین سفر ما به روستای کندازی در آخرین بارش باران سال گذشته بود که پیرزن بر روی تراس ساختمان فرسوده و گلی بر روی یک پتو که بر روی پشت‌بام خیس شده، استراحت می‌کرد و وضعیت اسفناکی داشت.

 پتو نم خاک را به خود جذب کرده بود و به بدن پیرزن انتقال می‌داد احساس می‌کردم استخوانم در حال شکسته شدن است خیلی غمگین شدم تنها راه انتقال مشکلات این خانواده را استفاده از قلم خبرنگاری دانستنم.

 پیرزنی که شناسنامه ندارد و از حداقل کمک دولت هم بی‌بهره است باید چه کند چگونه ادامه حیات دهد؛ در همین رابطه با دهیار روستا به گفتگو نشستم.

 وی گفت: چندین بار با مسئولان ذی‌ربط برای صدور شناسنامه صحبت کرده‌ام اما هر بار سنگ‌اندازی شد و گفتند تنها راه اینکه شناسنامه برای وی صادر شود این است که وی را به شهر بیاورید.

مهدی افکاری با اشاره به اینکه جابجا کردن وی به علت کهولت سن بسیار دشوار است گفت : وضعیت این مادر بسیار نگران‌کننده هست و  نیاز به کمک و رسیدگی دارد.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان ذی‌ربط برحسب وظیفه باید کمک وامداد به این پیرزن را که از شناسنامه و یارانه و از حداقل  خدمات محروم است، در اولویت کار خود قرار دهند.

منبع: خبرگزاری فارس؛ راضیه نجار

 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۸۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، منصور امیریان گفت: این همایش با هدف ارتقای شاخص سلامت، پیشگیری و کاهش مخاطرات و آلودگی‌های تهدید کننده سلامت، در زنجیره مواد غذایی با منشا گیاهی و لزوم و اهمیت تولید و عرضه محصولات تولیدی شناسه دار با حضور تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و مسئولین شهرستانی و استانی در سالن اجتماعات فرهنگیان شهرستان مرودشت شد.

او افزود: با توجه به اهمیت موضوع سلامت و امنیت غذایی جامعه و اولویت موضوع در سازمان جهاد کشاورزی فارس، مقرر شد محصولاتی که شناسه محصول را دریافت کنند، اجازه صادرات به خارج از کشور و فروش در بازار داخلی را خواهند داشت.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: محصولات باغی شامل کیوی، انگور، سیب، پسته، انار، خرما و مرکبات و محصولات مزرعه‌ای و گلخانه‌ای شامل خیار، گوجه، فلفل دلمه ای، بادمجان و کرفس برای صادرات به خارج از کشور و محصولات بازار داخلی شامل گوجه و خیار گلخانه‌ای و مزرعه ای، پیاز، سیب زمینی، پرتقال و سیب، ملزم به دریافت کد شناسه محصول هستند.

امیریان تصریح کرد: تولید کنندگان محصولات برای ثبت نام و دریافت کد شناسه محصول برای صادرات، قبل از کاشت و بازار داخلی یک ماه قبل از برداشت، به دفاتر نظام مهندسی کشاورزی و مراکز جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • وضعیت ترافیکی شهر تهران در شنبه هشتم اردیبهشت ماه
  • شناسنامه مهمترین سند کشور است
  • فوت مرد ۳۹ ساله بر اثر سقوط از کوه در مرودشت
  • بدون خسارت بودن رانش زمین در روستای کشکک رامیان
  • تدوین شناسنامه برای باغ‌های شهر قم
  • گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • جزئیات جدید از سیلاب در اصفهان | اعلام آخرین وضعیت محورهای این استان
  • آخرین وضعیت بارندگی و سیلاب در بخش شهداد کرمان/ تخریب قنات یک روستا
  • شناسنامه باغ‌های شهر قم تدوین می‌شود