Web Analytics Made Easy - Statcounter

نئو نازی ها و افراد معتقد به برتری سفید پوستان از آمریکا و اروپا، برای جنگیدن در هر دو طرف جنگ بین روسیه و اوکراین، به اوکراین سفر کرده اند.

پایگاه اینترنتی واشنگتن فری بیکن نوشت : یک گروه ناظر که اوضاع را زیر نظر دارد، در گزارشی اعلام کرد حضور این افراد تندرو موجب می شود آن هایی که درصدد افزایش اقدامات خشونت بار خود در داخل هستند، تجربه ارزشمندی در میدان نبرد به دست بیاورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بررسی «مؤسسه تحقیقات خاورمیانه (غرب آسیا)» که انتقال گروه های افراطی را ردیابی کرده، آمده است: «جنگجویان خارجی از دست کم ۳۵ گروه نئونازی، طرفدار برتری سفید پوستان و ملی گرایان افراطی مستقر در آمریکا، کانادا و اروپا، اعضایی دارند که برای هر دو طرف در جنگ روسیه و اوکراین می جنگند. این گروه ها در صدد ارائه تجربیات جنگی به متحدان خود هستند و می گویند آموزش های داده شده به داوطلبانی که به اوکراین سفر می کنند، در جنگ داخلی آینده در کشورهای محل زندگی آن ها مفید خواهد بود. آمریکایی هایی که به جنگ اوکراین ملحق شده اند، شامل ساکنان تگزاس، اوهایو، ویرجینیا و تنسی هستند.»

این افراطی‌ها، بخش کوچکی از مجموعه جنگجویان در هر دو طرف جنگ را تشکیل می دهند، اما شرکت کردن آن ها در جنگ می تواند موجب به دست آمدن تجربه جنگی شود و کمک کند این گروه ها به اجرای حملات پیچیده تری در کشورهای خود بپردازند. حضور افراط گرایان اروپایی و آمریکایی در اوکراین نشان می دهد این گروه ها در حال الگوبرداری از افراد جهادی هستند. جنگجویان خارجی برای افزایش مهارت جنگی به میادین درگیری منطقه ای فرستاده می‌شوند.

چندی پیش نیز دیمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین اعلام کرد که تعداد کل درخواست مزدوران خارجی برای کمک به ارتش اوکراین در مبارزه با روسیه به بیست هزار نفر رسیده است. بخش امنیت وزارت خارجه روسیه نیز اعلام کرد آمریکا با استفاده از پایگاه غیرقانونی خود در سوریه در حال جذب و اعزام عناصر تروریستی از سوریه به اوکراین است.

براساس منابع غربی انگلیس و چندین کشور دیگر نیز درحال اعزام مزدور برای پیوستن به ارتش اوکراین هستند. در همین حین اوکراین بار‌ها از کشور‌های اروپایی خواسته است منطقه پرواز ممنوع در این کشور اعلام و   جت جنگی برای آنان ارسال کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات اوکراین نئونازی های در امریکا سفیدبرترپندارها گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۸۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «کریستوف وانر» روزنامه‌نگار آلمانی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «ولت» این کشور اعلام کرد که ارتش روسیه تسلیحات ارسالی کشورهای غربی به اوکراین را قبل از تحویل آنها به ارتش اوکراین در میانه راه منهدم می‌کند.

وی با اشاره به حمله اخیر ارتش روسیه به راه‌آهن اوکراین و هدف‌قراردادن تجهیزات نظامی ارسالی غربی‌ها برای ارتش اوکراین گتف: باید توجه داشت که این حمله علیه تجهیزات نظامی انجام شد.

این روزنامه‌نگار آلمانی در ادامه تأکید کرد که «به لطف کار خوب نیروهای امنیتی و اطلاعاتی روسیه، ارتش روسیه تجهیزات غربی‌ها را قبل از اینکه به دست نیروهای مسلح اوکراین برسد، منهدم می‌کند.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو دیروز جمعه اعلام کرد که حمایت ناکافی غرب از اوکراین دلیل پیشرفت روسیه در میدان نبرد است، اما کمک‌های نظامی بیشتری به کی‌یف در راه است. دبیر کل ناتو با اشاره به وخامت اوضاع کیف در درگیری با مسکو، گفت که اوکراین محل محک اعضای ناتو است.

استولتنبرگ گفت: ما باید صادق باشیم. واقعیت این است که در ماه‌های اخیر، متحدان ناتو حمایتی را که ما قول داده‌ایم ارائه نکرده‌اند؛ آمریکا نتوانست به توافق بر یک بسته برسد و در اروپا، تحویل مهمات بسیار پایین‌تر از سطحی است که ما گفته‌ایم ارائه خواهیم کرد.

چهارشنبه گذشته «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین را پس از بن بست طولانی میان دموکرات ها و جمهوری خواهان در کنگره امضا کرد. این بسته مدتها به دلیل اختلافات در کنگره آمریکا مسدود مانده بود.

کد خبر 6090214

دیگر خبرها

  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین
  • اوکراین تانک‌های آبرامرز آمریکا را از میدان جنگ خارج می‌کند
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • روزنامه‌ای آلمانی دلیل امتناع اوکراین از صلح با روسیه را فاش کرد