Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@08:16:11 GMT

کرایه حمل بار و مسافر تغییر می کند؟

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۲۸۵۱۴

کرایه حمل بار و مسافر تغییر می کند؟

معاون حمل‌ و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: تا پایان فروردین ۱۴۰۱ نرخ جدید خدمات حمل بار، کالا و مسافر در بخش جاده‌ای، ریلی و دریایی در ستاد تنظیم بازار تعیین و اعلام می‌شود.

«شهریار افندی زاده» عصر چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره اعتراضات اخیر کامیونداران، گفت: هفته آینده در جلسه‌ای که روز ۲۴ فروردین ماه در ستاد تنظیم بازار تشکیل خواهد شد، پیشنهادات مربوط به افزایش نرخ کرایه حمل کامیونداران مطرح و تصمیم گیری نهایی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در مورد نرخ کرایه قطار و خدمات باربری در بنادر نیز در هفته آینده تصمیم گیری خواهد شد.

به گفته افندی زاده، افزایش نرخ کرایه باربری و مسافری در بخش ریلی و حمل‌ و نقل دریایی و جاده‌ای در دستور کار قرار دارد. 

معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی در خصوص درصد افزایش قیمت نیز که مورد اعتراض کامیونداران است، به ایرنا گفت: در جلساتی که با خود اصناف داشتیم، نرخ‌هایی اعلام و با توجه به وضعیت موجود آنالیز هزینه در جلسه ستاد تنظیم بازار انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه اکنون خبری از اعتصاب کامیونداران در کشور وجود ندارد، توضیح داد: در پایان سال ۱۴۰۰ جلساتی را با صنوف هم در بخش جاده‌ای و حمل کالا و مسافر داشتیم اما به دلیل رعایت معیشت مردم قرار بود افزایش قیمتی را در پایان سال ۱۴۰۰ نداشته باشیم و در فروردین ماه ۱۴۰۱ بعد از برگزاری جلسات با انجمن‌ها و صنوف مختلف در مورد افزایش قیمت تصمیم گیری شود.

افتدی زاده ادامه داد: افزایش قیمت کرایه به دلیل افزایش قیمت لاستیک، روغن و قطعات یدکی معمولا منطقی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در جلسات مختلفی که در اسفند سال گذشته با صنوف برگزار کردیم، قول دادیم تا پایان فروردین نرخ گذاری جدید انجام شود.

افتدی زاده بیان داشت: حمل‌ و نقل جاده‌ای هم در بخش بار و هم در بخش مسافر از اهمیت زیادی برخوردار است و بیش از ۵۰۰ میلیون تن در سال جابجایی کالا داریم که توسط شرکت‌های حمل و نقل کالا انجام می‌شود و رانندگان این شرکت‌ها همواره تلاش کردند که به بهترین وجه جابجایی را در کشور انجام دهند./ایرنا

منبع: فردا

کلیدواژه: کرایه حمل بار و مسافر افزایش قیمت جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۸۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت گذاری پرونده زمینهای تغییر کاربری یافته در آمل

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌مدیر جهاد کشاورزی آمل با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون تقویم در شهرستان آمل، از ارزیابی و قیمت گذاری ۲۰۰ فقره پرونده تغییر کاربری اراضی در جلسه کمیسیون تقویم این شهرستان خبر داد.

مهرداد فولاد افزود: جلسات این کمیسیون بر اساس دستورالعمل نحوه تقویم و ارزیابی اراضی زراعی و باغ‌ها موضوع قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها برگزار می‌شود.

فولاد تصریح کرد: این جلسه با حضور نمایندگان فرمانداری و اقتصاد و دارایی برگزار و ۲۰۰ فقره پرونده ساخت و ساز غیرمجاز و یک فقره پرونده ساخت و ساز مجاز قیمت‌گذاری شد.

وی گفت: تصمیمات این کمیسیون در قیمت‌گذاری اراضی، ملاک عمل کمیسیون در پرداخت عوارض موضوع ماده ۲ و آرای مراجع قضایی در پرداخت جرائم نقدی قانون قرار می‌گیرد.

 

دیگر خبرها

  • ترابری ۱۷۵ هزار مسافر دریایی از بنادر غرب هرمزگان
  • داستان جذاب ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک | او که بود؟ +تصویر
  • این مرد ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک بود/ فروش ساعت مسافر تایتانیک با بالاترین قیمت در یک حراجی
  • ساعت طلای مسافر تایتانیک ۹۱ میلیارد تومان در حراجی فروخته شد
  • افزایش شاخص راه‌های روستایی بیجار در دستورکار است
  • ما مجرم زاده می‌شویم
  • قصه دو زار و ده شاهی کرایه تاکسی‌ها به تاریخ پیوست
  • قیمت گذاری پرونده زمینهای تغییر کاربری یافته در آمل
  • ◄ کرایه رانندگان کامیون در جیب انبارداران/ نقش انبارها در فقر کامیونداران
  • کار بزرگ شهید شفیع زاده در توپخانه سپاه