Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@13:37:09 GMT

صدراعظم آلمان: عاملان جنایت بوچا باید پاسخگو باشند

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۲۸۵۸۶

صدراعظم آلمان: عاملان جنایت بوچا باید پاسخگو باشند

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از دویچه وله، اولاف شولتس که در جمع نمایندگان پارلمان آلمان سخن می‌گفت، از ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه خواست تا به جنگ در اوکراین پایان دهد.

وی با بیان اینکه هدف ما همچنان باید این باشد که مانع پیروزی روسیه در جنگ با اوکراین شویم، گفت: این دلیل اصلی تحریم‌ها علیه روسیه، ارسال سلاح به اوکراین و پذیرش آوارگان اوکراینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدراعظم آلمان سربازان روسی را متهم به ارتکاب جنایت جنگی در بوچا کرد.

شولتس با بیان اینکه باید خودمان را برای دیدن تصاویر مشابه بوچا آماده کنیم، گفت: از رییس جمهور پوتین می‌خواهم که فورا به این جنگ ویرانگر پایان دهد.

وی ادامه داد: تا زمانی که روسیه نیروهای خود را از اوکراین خارج نکند، ما به حمایت همه جانبه خود از اوکراین به هر طریقی ادامه خواهیم داد.

همزمان با اعلام مقامات اوکراینی در ۱۴ فروردین (۳ آوریل) مبنی بر آزادسازی تمامی مناطق پایتخت از کنترل نیروهای روسیه، انتشار تصاویری دلخراش از اجساد غیرنظامیان در خیابان‌های شهر بوچا جهان را بهت‌زده کرد. رسانه‌های غربی با انتشار تصاویری از شهر بوچا در نزدیکی کی‌یف مدعی شدند نیروهای روسیه هنگام خروج از اطراف پایتخت اوکراین، غیرنظامیان را هدف گلوله قرار داده اند.

کرملین اما روز سه شنبه اعلام کرد اتهامات مطرح شده از سوی غرب مبنی بر اینکه نیروهای روسی با کشتن غیرنظامیان در بوچا مرتکب جنایات جنگی شده اند، ساختگی است تا ارتش روسیه را بدنام کنند.

 دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین با اشاره به تصاویر منتشر شده در بوچا گفت: چنین نمایش تراژیکی تنها برای بدنام کردن روسیه و نظامیان این کشور طراحی شده است.

پسکوف با اشاره به سخنان جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا که روسیه را به جنایات جنگی در بوچا متهم کرد و همچنین بیانیه های ضد و نقیض پنتاگون در این خصوص، خواستار تحقیق یک مرجع بی‌طرف در این زمینه شد.

برچسب‌ها اوکراین روسیه اولاف شولتس ولادیمیر پوتین آلمان بحران اوکراین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین روسیه اولاف شولتس اوکراین روسیه اولاف شولتس ولادیمیر پوتین آلمان بحران اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۸۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان حمله تروریستی داعش در ولسوالی گذره را محکوم کرد

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان گفت که حمله روز دوشنبه بر مسجد اهل تشیع در ولسوالی گذره هرات به معنای نیرومند شدن داعش در افغانستان نیست.

سخنگوی طالبان این حمله را یک جنایت خوانده و افزود که تلاش‌ها برای جستجوی عاملان این رویداد ادامه دارند.

مجاهد افزود: «جنایت اخیر داعش در ولایت هرات کدام دست‌آوردی برای آن‌ها نیست و قوت آنان را هم نشان نمی‌دهد. این یک جنایت محض است که انجام شده و در اکثر کشورها ممکن انجام شود. نیروهای امنیتی متوجه پیدا کردن سرنخ این جنایت هستند و عاملان را به جزا خواهد رساندند.»

مسئولیت حمله روز دوشنبه بر مسجد اهل تشیع در ولسوالی گذره هرات را گروه داعش پذیرفت؛ در این حمله تروریستی ۷ نفر جان باختند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روسها
  • وزیر دفاع روسیه: اوکراین در سال جاری بیش از ۱۱۱ هزار سرباز از دست داده است
  • سرنگونی ۶ پهپاد اوکراینی به دست نیروهای روسی
  • ماکرون ۲ شرط را برای اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین ذکر کرد
  • (تصاویر) عاملان برادرکشی در مشهد صحنه جنایت را بازسازی کردند
  • ۱۲ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف روسیه سرنگون شدند
  • اتهامات آمریکا علیه روسیه نفرت‌انگیز و بی‌اساس است
  • طالبان حمله تروریستی داعش در ولسوالی گذره را محکوم کرد
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • روسیه ۲۹ پهپاد اوکراینی و ۵ «هامر» ساخت فرانسه را سرنگون کرد