Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دولت ایرنا، محمدصادق خیاطیان در صفحه شخصی خود در اینستاگرام با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام «تولید؛ دانش بنیان و اشتغال‌آفرین» نوشت: «نامگذاری سال سنت نیکویی است که از سوی مقام معظم رهبری در ابتدای هر سال انجام می‌شود.

رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری افزود: این نامگذاری از آنجا که جهت‌گیری‌های کلان کشور در سال پیش‌رو را تعیین می‌کند، از اهمیت بالایی برخوردار و به طور طبیعی نیازمند تبیین و مهمتر از آن، برنامه‌های روشن اجرایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیروز هم رئیس جمهوری در نشست هم‌اندیشی با کارآفرینان و فعالان تولید دانش بنیان بر مسئولیت همه دستگاه‌ها در زمینه تحقق شعار سال و تغییر نگرش، تحول در فرآیندها و تحول نهادی به عنوان گام‌های اساسی در مسیر تولید دانش‌بنیان تاکید کردند.

خیاطیان عنوان کرد: ما در مرکز بررسی‌های استراتژیک تلاش خواهیم کرد چه در حوزه تبیین و چه در حوزه تمهیدات لازم برای تحقق شعار سال، نقش‌آفرین باشیم.

وی به سه اقدام این مرکز برای تحقق شعار «تولید؛ دانش بنیان و اشتغال‌آفرین» اشاره و در تشریح اقدام اول، بیان کرد: مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری، تحکیم و تسهیل ارتباط دستگاه اجرایی با شبکه نخبگانی کشور را جزء وظایف ذاتی و اولویت‌های خود می‌داند. شرکت‌های دانش‌بنیان و نیروهای فعال در این شرکت‌ها، بخش مهمی از شبکه نخبگانی کشور به شمار می‌آیند و به همین مناسب در سال جدید، متناسب با نامگذاری سال و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، بیش از گذشته در جهت تقویت ارتباط زیست‌بوم دانش‌بنیان و دولت خواهیم کوشید.

رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در تشریح راهبردی دوم این مرکز برای تحقق شعار سال افزود: تولید دانش‌بنیان در صورتی می‌تواند موتور محرک اقتصاد ملی شود که در چارچوب اسناد بالادستی و در خدمت برنامه‌ریزی‌های کلان کشور توسعه یابد. نگاه جزیره‌ای به اکوسیستم نوآوری و حمایت گلخانه‌ای از کسب‌وکارهای خرد دانش‌بنیان احتمالا نخواهد توانست آنچه مقام معظم رهبری در نامگذاری سال مدنظر داشته‌اند را محقق کند.

خیاطیان خاطرنشان کرد: تولید اشتغال‌زا و دانش‌بنیان در تلاقی صنایع بزرگ و اکوسیستم دانش‌بنیان شکل خواهد گرفت؛ این یعنی در گام فعلی، اولویت اصلی دانش‌بنیان شدن صنایع کشور است. گم نشدن این اولویت نیازمند پایش دقیق روندها و اصلاح مستمر جهت‌گیری‌های کلان حمایتی است. مرکز بررسی‌های استراتژیک به عنوان پل ارتباطی دستگاه اجرایی و اکوسیستم دانش‌بنیان در این حوزه ایفای نقش خواهد کرد.

وی به راهبرد سوم مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در تحقق شعار «تولید؛ دانش بنیان و اشتغال‌آفرین» اشاره و تصریح کرد: در سیاستگذاری‌های حمایتی، بدون تردید توسعه بازار صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان، کارآمدتر از حمایت‌های مستقیم است. همانطور که رییس‌جمهور در مشهد مقدس در دیدار با فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید کردند، مهم‌ترین حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان خرید محصولات آنهاست.

رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری بیان کرد: این مهم اقتضائاتی دارد که باید به آن توجه شود؛ در درجه اول محصولات دانش‌بنیان باید مطابق نیازهای کشور و دستگاه‌های اجرایی توسعه یابد و در درجه دوم، دستگاه‌های اجرایی باید با پیاده‌سازی نظام کدینگ کارآمد، بر تجهیزات و کالاهای مورد نیاز خود کاملا احاطه یابند و بتوانند خریدهای خود را با اولویت تولیدات داخل مدیریت کنند. در این زمینه هم انشاالله تلاش خواهیم کرد در حد وسع و امکان، نقش‌آفرین باشیم.

برچسب‌ها دانش بنیان مرکز بررسی ‌های استراتژیک ریاست جمهوری مقام معظم رهبری دانش‌بنیان محمد خیاطیان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانش بنیان مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری مقام معظم رهبری دانش بنیان مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری مقام معظم رهبری دانش بنیان مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری شرکت های دانش بنیان نامگذاری سال دانش بنیان تحقق شعار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۸۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان اوقاف: فناوری منزلت می‌آورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،حجت الاسلام سید مهدی خاموشی رئيس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از نمایشگاه اینوتکس بازدید کرد.

وی در حاشیه بازدید خود از این نمایشگاه گفت: اصولا علم و دانش در هر کشوری مولفه قدرت آن کشور است و عزت ملی و اقتدارملی را بالا می‌برد همانطور که در گام دوم به آن توصیه شده است.

وی به تاثیر برپایی هر ساله نمایشگاه اینوتکس بر تقویت علمی جوانان و نقش آن در گسترش تولیدات داخلی اشاره داشت و افزود: ما نمونه این توجه بر علم و نوآوری در کشور را در وعده صادق که ترکیب چندعلم و تخصص کشور بود دیدیم و این بر اقتدار کشور ما در جهان افزود.

خاموشی تصریح کرد: فناوری منزلت می‌آورد و موجب عدم ارزبری از کشور و ارزآوری به داخل می‌شود. تکیه کشور نباید بر نفت خام باشد و تولید محصولات توسط پژوهشگران چندین برابر می‌تواند ارزآوری داشته باشد.

وی با اشاره به نمایشگاه امسال و آخرین دستاورد‌های به‌نمایش گذاشته شده گفت: من به پژوهشگران کشورمان تبریک می‌گویم و خوشحالم دانشگاه‌هایمان توانسته‌اند در سطحی گسترده به تولید بپردازند و دولت وظیفه حمایت از آنها را دارد و این مهم به تثبیت اقتدار کشور و فخر ملی ما کمک می‌کند.

وی ادامه داد:  برپایی نمایشگاه اینوتکس به افزایش فخر ملی کمک می‌کند و جایگاه ایران در جهان خیلی بهتر خواهد شد.شرکت‌ها در تمام ملیت‌ها می‌آیند تا در این نمایشگاه غرفه بگیرند و به تبادل دانش بپردازند و صد‌ها جلسه و کنفرانس علمی برپا می‌شود و این به رشد بازار ما کمک می‌کند.

وی ادامه داد: رئیس جمهور چند سال پیش مطرح کرد ما با دیپلماسی دانش‌بنیان بحث می‌کنیم و این بدان معناست که قدرت سیاسی و اقتدار در دانش نوین است و قدرت نمایی ما در عرصه دانش بنیان مسلط‌ترین نوع دیپلماسی است.

وی به نقش پارک فناوری پردیس در این انسجام و وحدت نخبگان و دانش پژوهان اشاره کرد و اظهارداشت: تاریخچه پارک پردیس نشان می‌دهد که این رویداد سال به سال رو به رشد است.

وی در خصوص استفاده این نهاد از فناوری‌های تولید کشور گفت: سازمان اوقاف خودش را موظف می‌کند در مولدسازی‌ها دنبال دانش‌بنیان‌ها برود و ما می‌توانیم در سهام دانش‌بنیان‌ها مشارکت کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استان بوشهر در توسعه اقتصاد دانش بنیان جز سه استان برتر کشوراست
  • رئیس سازمان اوقاف: فناوری منزلت می‌آورد
  • آغاز مذاکرات صادرات دانش قطعه‌سازی به چهار کشور
  • مرکز نگهداری معتادان متجاهر از نیازهای اساسی استان ایلام است
  • دستگاه آمارگیری کشتار طیور در گناباد تولید شد
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • تولید یک شرکت دانش بنیان برای خودکفایی در تأمین ماده اولیه بنزین
  • خودکفایی در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • دانش‌بنیان‌ها برای توسعه قدرت فناورانه چه امکاناتی نیاز دارند؟