Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمد مهدی اعلایی روز چهارشنبه در جلسه ستاد استانی بازآفرینی شهری پایدار استان که با حضور محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری برگزار شد، افزود: کمک دولت در این زمینه لزوما تخصیص بودجه نیست و بزرگترین دارایی دولت اراضی آن است که اگر در مسیر توسعه به درستی به کار گرفته شود قطعا موثر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قزوین افزود: طرح جهش مسکن را در استان با بازآفرینی واحدهای مسکونی روستایی و شهری به صورت هماهنگ دنبال می کنیم و امیدواریم شاهد نتایج موثری در این حوزه باشیم.

اعلایی با تشکر از همت و تلاش دستگاه ها در این زمینه، گفت: در استان اراده جدی برای رفع موانع موجود بر سر راه رفاه مردم در مسایل زیستی و سکونتی به وجود آمده است که مشابه این موانع و آسیب ها را در محدوده مهرگان داشتیم که با تصویب شهر جدید مهرگان نظام جدید مدیریتی شکل خواهد گرفت که موجب حل بخشی از مشکلات آن می شود و باید از سرعت عمل شورای عالی معماری و شهرسازی در این خصوص تشکر کنیم.

استاندار قزوین با اشاره به برخی بافت های ناکارآمد قزوین، گفت: در محله کم برخوردار هادی آباد شهر قزوین با مساله ساختاری و ماهوی مواجه هستیم و به رغم نبودن یک سازمان مستقل برای پیگیری مشکلات آن، چندین دستگاه اقدامات خوبی را در این محله انجام دادند و در صورت وجود یک ساختار و سازمان مستقل قطعا بهتر و سریعتر می توان مشکلات آن را پیگیری کرد.

وی اضافه کرد: ما نیاز به دو شرکت برای پیگیری مشکلات و مسایل محلات کم برخوردار از جمله هادی آباد، سردار و امامزاده حسین(ع) شهر قزوین داریم که می تواند در قالب شرکت پروژه یا صندوق شرکت باشد که بسیار برای حل این معضلات موثر است.

استاندار قزوین اضافه کرد: باید شرکت پروژه در استان داشته باشیم و ستاد ملی بازآفرینی شهری نیز در تفویض اختیارات به استان در این زمینه کمک کند.

اعلایی افزود: در بازآفرینی شهری تا وقتی که موضوعات را به صورت غیر اقتصادی نگاه کنیم قطعا به نتیجه نخواهیم رسید چون تراز اقتصادی ما با تراز اقتصادی ذی نفعان همخوان نیست.

استاندار قزوین اضافه کرد: برای این استان در سال جاری بازآفرینی چهار هزار واحد فرسوده تعیین شده است که با همکاری دستگاه ها و مدیران متولی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به وجود حدود ۵۰۰ هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد در شهر قزوین، افزود: شهرداری قزوین در حد وسع و توان خود کارهای خوبی را در این زمینه انجام داده است در حالیکه در بسیاری از هزینه های اولیه خود با چالش مواجه است و بودجه مصوب شهرداری به زور تکاپوی خدمات آن را می دهد.

اعلایی درخصوص طرح ساماندهی امامزاده حسین(ع) افزود: در گذشته اقدامات خوبی در استان در این طرح انجام شده و نباید اقدامات گذشته را نادیده گرفت.

وی اضافه کرد: حجم تملکات در این طرح با دشواری های موجود در تامین منابع و رایزنی و انتقال اسناد از جمله کارهایی ارزشمند انجام شده که با توجه به شرایط موجود اداری و مالی طولانی شدن اجرای طرح طبیعی است.

استاندار قزوین افزود: در شرایط فعلی، عزم دولت سیزدهم برای پرداختن به مسکن اقشار کم درآمد جدی است که چندسال گذشته از پیگیری خارج شده بود و ما الان شاهد تبعات آن هستیم.

وی اضافه کرد: یکی از این تبعات موضوع آسیب های اجتماعی است که کاهش آنها در شرایط فعلی به یکی از دغدغه ها تبدیل شده و باید در دستور کار قرار گیرد.

برچسب‌ها شرکت بازآفرینی شهری ایران استان قزوین استانداری قزوین مسکن محمدمهدی اعلایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت بازآفرینی شهری ایران استان قزوین استانداری قزوین شرکت بازآفرینی شهری ایران استان قزوین استانداری قزوین مسکن محمدمهدی اعلایی بازآفرینی شهری استاندار قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۸۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان

مدیر طرح‌های بازآفرینی شهری شهرداری اصفهان از آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی خبر داد و گفت: اگر بخواهیم طرح بازآفرینی را در شهر اجرا کنیم باید با دعوت و مشارکت مردم انجام پذیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسن سلمانی در جلسه مربوط به طرح نوسازی و بازآفرینی محله جامی اصفهان با بیان اقدامات پیش‌رو و ظرفیت‌های ایجاد شده از طریق ضوابط و تشریح آن‌ها برای شهروندان نسبت به مشارکت شهروندان در تحقق بازآفرینی، اظهار کرد: مزایا و تسهیلات خوبی از سوی شهرداری برای متقاضیان بازآفرینی و نوسازی درنظر گرفته شده است که تحقق آن به تنهایی از طریق شهرداری‌ها امکان‌پذیر نیست و نیاز است تمام سازمان‌های اجرایی در این امر مشارکت کنند، البته شهروندان به‌عنوان صاحبان شهر اصل جدایی‌ناپذیر این مشارکت هستند.

وی با اشاره به استفاده از مشارکت مردم در اجرای طرح بازآفرینی شهری افزود: اگر بخواهیم طرح بازآفرینی را در شهر اجرا کنیم باید با دعوت و مشارکت مردم انجام پذیرد.

مدیر طرح‌های بازآفرینی شهری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان ازآغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی خبر داد و تصریح کرد: بازآفرینی محله جامی با اجرای همزمان پنج پروژه خدماتی و نوسازی شهرداری اصفهان با جدیت در حال انجام است و به‌منظور جلب رضایتمندی و امیدآفرینی هر چه بیشتر شهروندان ساکن در این محدوده و جلب مشارکت ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در محله جامی در راستای تحقق برنامه‌های بازآفرینی محله راه‌اندازی دفتر مشارکت محلی از طریق مدیریت شهری با محوریت شهروندان در دستور کار قرار گرفت‌.

به گزارش ایمنا، در جلسه مربوط به طرح نوسازی و بازآفرینی محله جامی اصفهان که با حضور تیم مدیریت شهری منطقه یک برگزار شد، ضمن اعلام اقدام‌های صورت گرفته در رابطه با بافت فرسوده و عملکرد معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان مباحث مربوط به پروژه‌های نوسازی و بازآفرینی محله جامی در منطقه یک شهرداری اصفهان، از نظرات و نحوه مشارکت معتمدان محل و ساکنان محدوده در تهیه، تحقق و بازبینی طرح بازآفرینی و مسائل پیش‌رو این محله قدردانی شد.

کد خبر 749331

دیگر خبرها

  • معاون وزیر راه در پاسخ به جماران: از خاک هرمز و ابوموسی در اجرای طرح های نهضت ملی مسکن استفاده نمی شود
  • نوسازی مسکن در بافت فرسوده از مرز ۲۶۶ هزار واحد عبور کرد
  • اجرای ۱۰۰ درصدی بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن بازآفرینی در آذربایجان‌غربی
  • نزدیک به ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی نوسازی می‌شود
  • تخصیص ۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل ۲ طرح بازآفرینی شهری در نجف آباد
  • اجرای طرح کلید به کلید، اولویت شرکت بازآفرینی شهری 
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان
  • ۲۲۵ هزار بنای ناپایدار در استان تهران داریم
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • مولدسازی دارایی‌ها سیاستی کارآمد برای حل مشکلات محلات کم‌برخوردار ارومیه